Fitness Seller

Enige tips voor beginner MMA? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Denk dat dit aardig klopt. Daarom hebben de meeste MMA gasten ook ±15 jaar ervaring (en langer) voor ze echt goed zijn. In Amerika waar veel gasten ervaring opdoen met worstelen, of in ieder geval een worstelachtergrond hebben in het MMA- hadden ten opzichte van Europeanen een voordeel.


Zoals francis ngannou...
 
Denk dat dit aardig klopt. Daarom hebben de meeste MMA gasten ook ±15 jaar ervaring (en langer) voor ze echt goed zijn. In Amerika waar veel gasten ervaring opdoen met worstelen, of in ieder geval een worstelachtergrond hebben in het MMA- hadden ten opzichte van Europeanen een voordeel.


Klopt op middelbare school hebben ze worstelen en ook op college. Dus wanneer iemand op highschool al begint heeft dan een sterke basis
 
Over een week of twee wil ik met MMA beginnen. Ik heb al een beetje ervaring met karate, kickboksen en doe ook sindskort krav maga. Het lijkt mij mooi om MMA ook nog eens met Krav Maga te combineren.

Nou ga ik trainen bij Sahinbas, waar tevens de middle-weight champion Gegard Mousasi traint sinds ze 15e. Daar had ik tevens de karate lessen gevolgt.

Echter heb ik nog nooit MMA gedaan. En lijkt MMA mij iets heel anders dan kickboksen bv. Momenteel ben ik ook een heel goed boek over MMA aan het lezen. Ik heb er dus heel veel zin in. Vooral, omdat ik bij Krav Maga niet perfect leer vechten lijkt mij als bij MMA maar tog, omdat krav maga mij leuk lijkt en prima als gereedschapskist is naast het MMA. Bij krav maga leer je ook verdedigen tegen messen etc. en de trainingen zijn heel leuk die dus heel veel lijken op cardio en intervaltrainingen.

Good luck tegen iemand met een mes.
 
Wow! Chuck Norris is zo te zien maar een kleine jongen bij jou vergeleken, man!



Een boxer of kickboxer is er helemaal niet op getraind om op die manier te vechten en zal dan ook niet direct voor je kloten te gaan, want dat zijn sporten met regels.

En ja, het niveau bij krav maga zal echt wel per school en per leraar verschillen, maar waar ik trainde ging het er serieus aan toe, met veel gasten die al een vechtsport achtergrond hadden. En het feit dat verschillende veiligheidsdiensten het ook als basis voor hun vechttechnieken gebruiken zegt toch wel wat over de praktische toepasbaarheid ervan ten opzichte van de andere vechtsporten.

EDIT: En nee, ik zeg niet dat krav maga de beste manier is om te vechten, maar het is wel veel meer "praktijkgericht". En ik zou zelf best weer bokstraining willen doen, vooral omdat ik dat erg leuk vond destijds en ik minder gehavend thuiskwam.

Alsof boksers en thaiboksers op straat geen dingen kunnen doen die in de ring niet mogen omdat ze daarop niet trainen. Ik heb boksers al ellebogen zien geven op straat,knieen naar de kloten e.d.

Genoeg gezien toen ik portierde.
 
Laatst bewerkt:
Alsof boksers en thaiboksers op straat geen dingen kunnen doen die in de ring niet mogen omdat ze daarop niet trainen. Ik heb boksers al ellebogen zien geven op straat,knieen naar de kloten e.d.

Genoeg gezien toen ik portierde.
Lol, mijn reactie is 2 jaar oud. Ben het inmiddels wel met je eens, maar zat toen in mijn pro-krav maga fase.
 
Back
Naar boven