Fitness Seller

Enige tips voor extra eiwitten?

Bezoekers in dit topic

Aquilani

Novice
10 jaar lid
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
81kg
Vetpercentage
18%
Hallo mensen,

Ik krijg momenteel ongeveer 160/190 eiwitten per dag binnen.
Op een dag eet/drink ik ;
2x whey shakes,
1 a 2 blikjes tonijn,
500g magere kwark,
4/6 eieren,
Gedurende de dag eet ik amandelen
Elke dag iets anders tijdens het avondeten. Als er niet genoeg eiwitten in het avondeten zitten dan neem ik er een blik tonijn bij.

En s´ochtends en op school dagen ook s´middags eet ik 3 a 5 broodjes pindakaas/kipfilet.

Ik zoek nu nieuwe producten waar veel eiwitten in zitten en niet teveel carbs en vetten. Onlangs nog heb ik magere kwark ontdekt, wist nooit dat er in een bakje van 500g 44 eiwitten, 22carbs en 0 vetten zaten.. nu eet ik elke avond een bakje.

Natuurlijk moet het niet te prijzig zijn, maar alle suggesties zijn welkom.

EDIT: @jesse2010, ik eet 3x per week rijst en kip tijdens het avondeten, maar zelf kan ik het niet klaarmaken en het duurt te lang. Maar toch bedankt!

Dus geen rijst en kip..

Laatst bewerkt:
"maar zelf kan ik het niet klaarmaken en het duurt te lang" Rijst en kip duurt lang??? Really?
Ik kom van gym.....ik zet binnen 5min alles aan de cook/bak.....totdat ik douche uit ben is het klaar! En met groente nog ook! :D

je mist flink wat vlees.
het duurt totaal niet lang hoor je ziet er best wel lui uit...
Pangasusfilet is ook wel prima ;)

• Topic Starter Topic Starter
@enigma,
Mag ik dan vragen hoe jij je kip maakt?
Rijst kan ik wel maken.

Ik koop kipfilet....ik smeer wat kruiden erop....zet het op een koekenpan,gooi groente eromheen,doe deksel erop en laat het op laag vuur (niet te laag).....niet eens 10min later is het gestoomd en gebraden :D
Je kan het ook in magnetron maken......zet het op een bord,wat kruiden erop en water,afdekken met diepe bord en rond 10 min op max. draaien :D

Tja ik woon nog thuis ik kijk wel wat moeders ervan vindt, is het wel gezond? wordt het wel helemaal mooi gekookt?

Zo ja , dan gelijk morgen proberen, want ziet er wel heel handig uit.
Thanks

Je snijdt het ff met mes....en kijk je of het gekookt is, als niet >>> dan kook je het nog paar minuten ;) It's not rocket science ;)

Zal het morgen ff uitproberen, bedankt

1x per week kilo rijst koken, kilo kip stomen, diepvries groente alvast in bakjes doen. Als alles gekookt/stoomt is bij verdelen scheutje water erbij en in die fridge. Microwave is your friend.

Tja ik woon nog thuis ik kijk wel wat moeders ervan vindt, is het wel gezond? wordt het wel helemaal mooi gekookt?

Zo ja , dan gelijk morgen proberen, want ziet er wel heel handig uit.
Thanks

Mijn ma zou het beter vinden als ik gewoon kookte dan als ik allemaal shakes zou gaan drinken.

Kip gwn snijden, kruiden, bakken klaar.

Hoe doet de rest het hier met de kip, rijst (en ook andere) maaltijden praktisch? maken jullie die maaltijden elke dag, of gewoon voor een hele week tegelijkertijd?

Gewoon elke dag... Anders kan ik ook moeilijk afwisselen. Het werkt bij mij niet als ik elke dag dezelfde dingen moet vreten, dat word ik zat. Rijst ben je max 15 minuten aan kwijt en elk vlees/vis kun je in stukjes snijden zodat je het sneller kunt bakken. Groente kun je zelfs met de rijst meekoken en klaar is kees.

Neem gewoon grotere hoeveelheden kipfilet rosbief of kalkoenfilet op fijn volkoren brood..
Eet ook meer vis haring makreel sardientjes..
(kun je allen halen @aldi voor een prikkie..)

150gr kipfilet €1,23
100gr rosbief €2,- (als ik me nie vergis)
100gr kalkoen €0,90

su6...

---------- Post toegevoegd Wed 21 Mar 2012 om 16:55 ----------

ojah en magere yogurt niet tevergeten.. (1liter €0,50)

---------- Post toegevoegd Wed 21 Mar 2012 om 17:00 ----------

Hallo mensen,

Ik krijg momenteel ongeveer 160/190 eiwitten per dag binnen.
Op een dag eet/drink ik ;
2x whey shakes,
1 a 2 blikjes tonijn,
500g magere kwark,
4/6 eieren,
Gedurende de dag eet ik amandelen
Elke dag iets anders tijdens het avondeten. Als er niet genoeg eiwitten in het avondeten zitten dan neem ik er een blik tonijn bij.

En s´ochtends en op school dagen ook s´middags eet ik 3 a 5 broodjes pindakaas/kipfilet.

Ik zoek nu nieuwe producten waar veel eiwitten in zitten en niet teveel carbs en vetten. Onlangs nog heb ik magere kwark ontdekt, wist nooit dat er in een bakje van 500g 44 eiwitten, 22carbs en 0 vetten zaten.. nu eet ik elke avond een bakje.

Natuurlijk moet het niet te prijzig zijn, maar alle suggesties zijn welkom.

EDIT: @jesse2010, ik eet 3x per week rijst en kip tijdens het avondeten, maar zelf kan ik het niet klaarmaken en het duurt te lang. Maar toch bedankt!

Dus geen rijst en kip..

Jogging Magere Kwark (aldi €0,65)
voedingswaarde per 100g:
eiwit: 10,3g
kolydraten: 4,0g
vet:0,2g

su6

Terug
Naar boven