Fitness Seller

Enkel gekneusd? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

doncorleone

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
20 feb 2007
Berichten
462
Waardering
52
Hallo,

2 weken geleden heb ik mijn enkel hard gestoten. Hij was direct dik, maar kon er wel op lopen. Soms eens een pijnlijke steek.

De dag erna deed het veel meer pijn en ben ik naar de dokter geweest. Hij zei dat het van de klap was dat hij dik stond en pijn deed, maar verder was er geen schade aangezien ik mijn voet in alle richtingen kon draaien en bewegen.

Nu zijn we 2 weken verder en staat mijn enkel soms nog helemaal dik. De ene dag dik, dan een paar dagen niet.. En doet het ook nog steeds enorm pijn als ik bvb de trap af moet. Na een kwartier wandelen begint hij ook weer pijn te doen. Als ik dan 2 minuten zit is het weer weg.

Iemand dit nog gehad en is dit normaal of moet ik terug naar de dokter? Die zei dat ik 3 dagen moest rusten en het vlug ging vergeten zijn, maar ik vrees dat ik het nog een tijd niet zal vergeten..
 
Denk dat terug naar de dokter het beste is. Je zou kunnen proberen het toe koelen met een ice pack voor een tijdelijke verlichting van de pijn, maar zou toch weer even langs je huisarts gaan.

heb zelf een keer mijn pols gebroken, maar kon hem nog wel bewegen. Ambulance personeel zei dat het gekneusd was, maar na een dag werden mijn vingers dik en paars, dus toen naar ziekenhuis gegaan. Na röntgenfoto bleek het gebroken te zijn. Daarom raad ik aan om toch maar even langs huisarts te gaan, die kan je doorverwijzen als hij/zij dat nodig acht. :)

In ieder geval sterkte.
 
Dit is in ieder geval geen gemiddeld beloop na het stoten van je enkel. Het zou er bij kunnen passen maar ik zou er toch nog een keer door je huisarts naar laten kijken als je er zoveel last van hebt.
Maar waarschijnlijk gaat het ook vanzelf over als je maar lang genoeg wacht :D
Misschien kan fysio je een duwtje in de rug geven voor sneller herstel.

Succes in ieder geval!
 
Ja probleem is dat je in België eerst naar de huisarts moet om bij een fysio te geraken.. Anders had ik daar al lang geweest.

Vorige week nog squats gedaan eigenlijk ook zonder last te hebben, maar denk dat ik Mss beter gewoon helemaal rust neem. De dag erna had ik wel weer meer pijn.

Deze morgen heb ik wel een kwartier gefietst.. Mss is hij daardoor vandaag weer gezwollen en pijnlijker.
 
Maar je huisarts zei zelf dat het na 3 dagen beter moet gaan. Je bent nu 2 weken verder!
Die verwijzing zou niet moeilijk moeten zijn.
 
Ja het is wel beter, maar het is zo wisselvallig. Bvb maandag had ik nergens pijn, geen zwelling, niks. Gisteren lichte pijn en geen zwelling. Vandaag veel pijn en gezwollen. Is echt iets raars.
 
Ja je kan natuurlijk ernaar laten kijken door de huisarts, maar je kan ook gewoon even aan willekeurige mensen op het internet vragen. Wat is wijsheid.
 
Als je dan toch naar een fysio wil ga dan gewoon langs bij de dokter? Dat wordt toch terug betaald dus voor het geld moet je 't niet laten.
 
Back
Naar boven