XXL Nutrition

Enkel vraagjes

Mr.BakBier

Dutch Bodybuilder
Waardering
1
Wanneer mag je beginnen met bench press? Ben trug juist begonnen met trainen... ben pas 16 maar wel meter 96 ofzo en dus volgroeid

En moet ik mij eigenlijk daar nog opwarmen, ik fiets telkens 20minuten naar gym en 20min trug naar huis, is opwarming dan nodig?

Scheelt het veel wanneer je kijkt naar je voeding of brengt dat eigenlijk niet zoveel verschil?

Ciao

Je kunt gewoon gaan bankdrukken, geen probleem.

Met 20 minuten fietsen is je lichaam wel opgewarmd. Maar dan alleen algemeen, je moet alleen nog een specifieke W.U. doen.
Dat wil zeggen gericht op de lichaamsdelen/spieren die je wilt gaan trainen.

Voeding is enorm belangrijk als je wilt bodybuilden. In de sportschool geef je je lichaam de prikkel om te gaan groeien en in de keuken geef je je lichaam wat het nodig heeft om te groeien. Dus............

maniac zei:
Voeding is enorm belangrijk als je wilt bodybuilden. In de sportschool geef je je lichaam de prikkel om te gaan groeien en in de keuken geef je je lichaam wat het nodig heeft om te groeien. Dus............

plus dat je intensiteit mede bepaald word door wat je eet..je bent wat je eet.

voeding s in mn ogen (een overdreven:)) 80% van je succes

• Topic Starter Topic Starter
ah ok thx for the info...

• Topic Starter Topic Starter
80%?? Waw :d

wow dan moetek daar dringed x aan doen, thx om da er toch nog s bij te zetn, ciao :D

Waarom wordt een vorm van cardio nog steeds als opwarming gezien??? Zijn er hier nog meer dat dat doen? Dan kan je dat voortaan laten. Het enige moment waarop het nuttig kan zijn (lopen/fietsen voor een minuutje of 5) is als je benen gaat doen... Verder is het zonde van je tijd.

Robin zei:
Waarom wordt een vorm van cardio nog steeds als opwarming gezien??? Zijn er hier nog meer dat dat doen? Dan kan je dat voortaan laten. Het enige moment waarop het nuttig kan zijn (lopen/fietsen voor een minuutje of 5) is als je benen gaat doen... Verder is het zonde van je tijd.

Waarom niet? Het is niet specifiek, maar de voordelen zijn groter dan de nadelen(kost je alleen tijd). Je moet een W.U. verdelen in 3 verschillende onderdelen: Algemeen, specifiek en psychologisch.
Het algemene deel doe je d.m.v. een licht aerobe activiteit. Het doel is het verhogen van je lichaamstemperatuur. Een verhoogde lichaamstemperatuur heeft verschillende positieve effecten op spieren, gewrichten, enzymwerking, geleidingssnelheid zenuwen, hart, longen en hormoonafgifte.
Specifiek zou dan zijn bijv. een paar lichte setjes om de te gebruiken spieren op te warmen.

Maar stiekem doe ik het ook niet altijd hoor :D
Heb het niet zo op cardio.

Cardio sucks ja :p
Buiten lopen of Pumping Iron !

Terug
Naar boven