AndroidHealthClinic

Enkele tips gevraagd voor voedingsschema

Bezoekers in dit topic

MNKY

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
21 jun 2008
Berichten
21
Waardering
0
Hallo

Zal me even voorstellen, ik ben Dennis, 18 jaar oud.
Lengte 1,81
Gewicht varieert tussen 79-81 KG
BF varieert tussen 9% - 12%
Ik sport 4 keer per week, op ma, di, do en vr.
Mijn doel is vooral massa aanmaken en daarna wat dalen in vetpercentage. Mijn doel is om in de zomer van 2009 op 85 KG te staan met 6%-8% vet.

Ik pak de sport sinds maart dit jaar redelijk serieus aan en wil graag optimaal presteren. Ik ben er ondertussen al eventjes achter dat voeding daar een erg belangrijk punt in is.

Ik heb op internet al heel wat afgezocht, ook op dit forum. Het berekenen van mijn energiebehoefte enzo is vrij simpel. Het voedingsschema samenstellen in mijn ogen echter niet. Ik heb al een Excel-bestand gedownload met erg veel etenswaren met al de voedingswaarden erbij.

Waarmee ik nog even opweg geholpen moet worden, is uitleg wat voor soort voedingsstoffen ik het beste op welk moment van de dag kan nemen, en eventueel enkele producten die deze stoffen bevatten. Dan heb ik het over snelle suikers en snelle eiwitten bijvoorbeeld, wanneer kan ik deze het beste innemen. Maakt het ook uit hoe ik mijn KEV over de dag verdeel, of moet dat ongeveer elke maaltijd (totaal 6) hetzelfde zijn?

Ik zit op school, dus warm eten tussen 8 en 4 is vrij lastig, verder gebruik ik nog geen supplementen maar wil wel iets van Whey Isolate gaan proberen als dat enige nut heeft voor mij.

Ik hoop dat jullie mij wat tips kunnen geven zodat ik aan de slag kan en mijn prestaties kan verbeteren. Ik zal uiteraard ook mijn bevindingen posten.

Alvast bedankt!

Sportieve groeten,
Dennis
 
ik zou zeggen steek zelf wat in mekaar post het en wij zullen enige verbeteringen uitvoeren en tips geven ... veel succes
 
Ga ik doen
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven