MuscleMeat

Enkele voedingsvraagjes.

Bezoekers in dit topic

Corax

Cool Novice
Elite Member
20 jaar lid
Waardering
0
Hallo,

Aangezien jullie allemaal zo een vriendelijke mensen zijn, ga ik jullie wat lastig vallen met voedingsvraagjes;)

Eerst en vooral, de stats:

Ik train nu 7 à 8 maand, en ik ben van 64kg naar 75/76 kg gegaan. Ik ben gewoon waanzinnig veel gaan vreten, gezond gaan vreten welteverstaan. En blijkbaar heeft het geholpen ook:-) Verder: 19 jaar en 1.86. Ik ben nu tevreden met mijn gewicht, er moet wel nog bij, maar voorlopig wil ik het even zo houden.

Nu het probleem: als ik niet op mijn voeding let (dus minder ga eten), kan ik gerust 4 kilo afvallen tijdens 1 week. Ik wil dus eigenlijk niet cutten, en ook niet bulken (enfin, een beetje kan wel :D ). Ik let nu een paar maand op mijn voeding, maar ik heb geen voedingsschema ofzo:/

mijn 'voedingsschema' op een normale dag (een trainingsdag, ik ga 4x per week trainen):

8.30: 5 boterhammen met erhm ... confituur. Soms eet ik hier een bord yoghurt met haver bij.

12.00: wat de pot schaft, zeker voldoende groente en aardappelen enzo.

16.00: Gooi ik wat in de mixer: pot yoghurt, banaan, soms een ei, kiwi , ...

18.00: 4 boterhammen met erhm ... confituur :o

19.00: trainen

21.00: groot bord yoghurt met haver, en soms nog een half blikje tonijn.

Dit is het zowat. Verder nog even meegeven dat melk geen optie is aangezien het erg slecht is voor m'n eczeem. Het klinkt raar, maar ik heb er beduidend meer last van als ik melk gedronken heb:/

Alvast bedankt!

- Corax

Corax zei:
Hallo,

Aangezien jullie allemaal zo een vriendelijke mensen zijn, ga ik jullie wat lastig vallen met voedingsvraagjes;)

Eerst en vooral, de stats:

Ik train nu 7 à 8 maand, en ik ben van 64kg naar 75/76 kg gegaan. Ik ben gewoon waanzinnig veel gaan vreten, gezond gaan vreten welteverstaan. En blijkbaar heeft het geholpen ook:-) Verder: 19 jaar en 1.86. Ik ben nu tevreden met mijn gewicht, er moet wel nog bij, maar voorlopig wil ik het even zo houden.

Nu het probleem: als ik niet op mijn voeding let (dus minder ga eten), kan ik gerust 4 kilo afvallen tijdens 1 week. Ik wil dus eigenlijk niet cutten, en ook niet bulken (enfin, een beetje kan wel :D ). Ik let nu een paar maand op mijn voeding, maar ik heb geen voedingsschema ofzo:/
geen schema, en volgende regel staat: :)

Corax zei:
mijn 'voedingsschema' op een normale dag (een trainingsdag, ik ga 4x per week trainen):
hoe dan ook, mooie stats als ik t zo lees. wat is je vet% en is ie nog aanzienlijk gestegen tijdesn t groeien?

Corax zei:
8.30: 5 boterhammen met erhm ... confituur. Soms eet ik hier een bord yoghurt met haver bij. confituur..erhm:) waarom? lekker zeker, gaat om groeien of om wat je lekker vind. beide eigelijk he:), ik raad je aan om hier zeker eiwiten bij te nemen. yoghurt heeft relatief weinig eiwitten. neem kwark, eiwitshake bij opstaan of eitjes..idd, ipv de confituur:)

12.00: wat de pot schaft, zeker voldoende groente en aardappelen enzo. en eiwiten wederom?
tonijn, kip..ander mager vlees?

16.00: Gooi ik wat in de mixer: pot yoghurt, banaan, soms een ei, kiwi , ... toe maar, raad wederom dan kwark aan en dus meer eiwitten
je zou deze maaltijd ook tegen 1500 kunnen nemen, meer regelmaat

18.00: 4 boterhammen met erhm ... confituur :o :oidd, ga er ook neist meer an toeveoegn. zal wel duidelijk zijn toch?:)

19.00: trainen

21.00: groot bord yoghurt met haver, en soms nog een half blikje tonijn. waarom geen heel blik?

Dit is het zowat. Verder nog even meegeven dat melk geen optie is aangezien het erg slecht is voor m'n eczeem. Het klinkt raar, maar ik heb er beduidend meer last van als ik melk gedronken heb:/

Alvast bedankt!

- Corax
dus meer eiwiten nemen en denk ook eventueel aan onv.verz. vetten

• Topic Starter Topic Starter
Ha, bedankt voor de reply al.

Het IS helemaal geen voedingsschema, daarom dat er 'voedingsschema' staat;) Ik ga proberen om die yoghurt te vervangen door kwark dan (platte kaas, right?).

En smiddags eet ik altijd een grote portie vlees (veel kip, ...), maar daar valt niet veel aan te veranderen hoor. De confituur ga ik vervangen door kaas/ kipfilet.

Maar die *kuch* eiwitshake om 16.00, is dat geen verkeerd tijdstip?

MOD: ahja, vet % weet ik niet, maar ik heb er alleszins niet veel in overschot ... (ik zou volgens jullie waarschijnlijk redelijk droog staan;))

Terug
Naar boven