XXL Nutrition

Enkele vraagjes

Bezoekers in dit topic

Se7en7

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
26 nov 2010
Berichten
96
Waardering
1
Lengte
1m84
Massa
79kg
Sinds kort doe ik ook decline bench press, i.v.m. incline bp heb ik ergens gelezen dat je best je bank maar tot maximum 20° laat hellen omdat je anders vooral je schouders gaat trainen, maar hoe zit dat met decline bp, is daar een 'ideale' hellingsgraad?

Kan mijn eigenlijk specifiek de bovenkant van de schouders trainen of worden die meegepakt als men voor-, achter- en zijkant van de schouders traint want mijn sleutelbeen blijft zo 'zichtbaar' terwijl de rest van mijn schouders wel progressie maakt, of is het gewoon een kwestie van nog massa te gainen?

Voor mijn buikspieren gebruik ik ook zo een ROM Machine, welke setjes zijn hier aan te raden, omdat als ik er bv 3 x 8 of 12,10,8,6 of zoiets doe, dan voel ik daar maar weinig van, zelfs met de hoogste belasting. Is het dan beter er 30-40 of meer achter elkaar doen en dat enkele keren te herhalen?
 
Laatst bewerkt:
de voorkant van de schouders wordt erg goed aangesproken tijdens het (incline)bankdrukken (zoals je zelf al zegt). Bij menigeen zowat al te zwaar. Ik zou persoonlijk zeker geen exrta oefening voor de voorkant schouders doen tenzij een fysio het zou aanraden o.i.d.

Wat betreft je tweede vraag; toch een zwaardere oefening zoeken of inderdaad wat meer sets doen. Veel sterker wordt je van het laatste niet natuurlijk.
 
30° is ideal voor incline
 
Back
Naar boven