Fitness Seller

enkele vraagjes...... (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Frenkpie

Massive Warrior
20 jaar lid
Lid geworden
17 nov 2002
Berichten
19.637
Waardering
901
Lengte
1m72
Massa
88kg
hoi

ik train nu aankomende zomer 2 jaar. mijn broer traint nu ongeveer een jaar.

we hebben ongeveer t zelfde lichaamstype, alleen ik ben altijd wat steviger en kleiner geweest. ik train ook 1x per week meer... (hij ong 3 x ik 4-5 x per week).

verder let hij niet echt op zn eten, en drinkt zich vaak lazerus in t weekend. ik drink amper of niets in t weekend.

nu t vreemde is, is dat hij nu ongeveer op mijn krachtniveau is.... ??? en spiermassa is ook ongeveer gelijk geworden....

terwijl ik al langer+serieuzer train.... hoe kan dit?
een jaar geleden ik ver voor lag op spiermassa + kracht..

is mijn groei er nu al ongeveer uit? ik ben overigens niet heel veel gegroeid.... en t eerste jaar had ik niet zon geode voeding/training als dat ik nu heb. ben nu in totaal zon 5-8 kg spiermassa aangekomen...

is het zo dat ik gewoon niet meer harder ga groeien nu? of nu (tijdelijk?) heel langzaam ga groeien? :(
ik wordt wel iets zwaarder en merk dat ik toch wel iets meer kan tillen met squatten vooral...

anyway... wat vinden jullie als knakworstjes voor voeding? ik heb de voedingswaarde gelezen.. maar was volgensmij niet zo verkeerd.. wat vinden jullie.

owja. ik loop nu stage in een dorp hiernaast.. dat is zon 15 min fietsen van mij vandaan... en ik heb een lunchpauze die ik thuis houdt. dus ik fiets zon 60 min per dag. en op dinsdags 90 min want dan ga ik savonds kickboxen in t dorp hierlangs :)

dus ik weet dat ik op t moment niet veel zal groeien door de hoeveelheid 'cardio' ik doe. maar is dit goed om mezelf droger te krijgen?

ik had nog meer vragen.. maar ben ze ff kwijt.. post ze later wel

mzzl
 
Originally posted by Frenkpie
hoi

ik train nu aankomende zomer 2 jaar. mijn broer traint nu ongeveer een jaar.

we hebben ongeveer t zelfde lichaamstype, alleen ik ben altijd wat steviger en kleiner geweest. ik train ook 1x per week meer... (hij ong 3 x ik 4-5 x per week).

l


Ik denk dat dit wel genoeg zegt. hij komt qua trainen net kijken, oftewel: zijn spieren zijn al die arbeid niet zo gewend. ik denk dat jij in j eerste jaar ook de meeste spiergroei had ondanks je betere voedingspatroon nu. Hij traint ook minder wat heel misschien voordeel opbrengt voor hem. en wat jou betreft, ik denk dat je ff op een dood pnt staat. iedereen kent dat wel

Ik denk dat het overigens niet verstandig is om zoveel vragen in een post te zetten. de helft wordt ervan verwaarloost/geen aandacht aan besteed omdat men nu op andermans post antwoorden geeft en dus niet zozeer meer op jouw vragen let.

qua knakwortsjes, t schijnt niet t beste te zijn nee, veelal varkensvlees alhoewel er ook kalkoen is en die heb ik tijdje geleden op Center Parcs ook maar naar binnen gewerkt. voedingswaarde viel idd niet echt tegen. Maar ik zou t toch bij andere dingen houden

qua fietsen: dat versta ik ook onder goede lichaamsbeweging waardoor je meer energie gebruikt en dit eventueel kan leiden tot gewichtsverlies/spierverlies.
nar mijn idee dus een goede vorm van cardio

Originally posted by Frenkpie

is het zo dat ik gewoon niet meer harder ga groeien nu? of nu (tijdelijk?) heel langzaam ga groeien? :(
ik wordt wel iets zwaarder en merk dat ik toch wel iets meer kan tillen met squatten vooral...

t is t een of t ander. groeien of droger worden. je geeft t ok zelf al aan

Vraagje aan jou:wat zijn de leeftijdsverschillen tussen jou en je broer en hoe lang is je lunchpauze wel niet???
 
Laatst bewerkt:
mijn broer wordt 20 en ik ben 18 sinds feb.

ik heb lunchpauze van 12:15 tot 13:30. dus ik fiets dan ff naar huis :) gewoon ff lekker fietsen.

ik denk dat ik nu gewoon droog ga trainen, en dan in september flink bulken en dan zal k ook minder fietsen... maar iig t fietsen helpt GOED met squatten... maar de rest blijft ongeveer gelijk.

en idd .. niet slim om paar vragen in 1 topic te zetten..
 
btw i wou weer whey gaan aanschaffen.. kank dat gewoon gebruiken tijdens t cutten?
 
ja kan heel goed!!!
 
ok, uuhhm kep eik nog een vraagje :)
ik heb dus nu een schema.. met welke oefeningen ik doe wanneer ik borst oid train...

klein voorbeeldje voor borst.. in deze volgorde:

bench
decline bench
fly's
decline dumbbell press
closed grip bench (doe ik niet altijd)..

maar om de hoeveel tijd zou ik dit bv moeten veranderen? om de maand? 2 maanden?

ik heb t nu na 2 maanden beetje verandert (oefening vervangen door een andere). maar is dit voldoende? ... kan iemand mij miss info over geven...
 
Originally posted by Frenkpie
ok, uuhhm kep eik nog een vraagje :)
ik heb dus nu een schema.. met welke oefeningen ik doe wanneer ik borst oid train...

klein voorbeeldje voor borst.. in deze volgorde:

bench
decline bench
fly's
decline dumbbell press
closed grip bench (doe ik niet altijd)..

maar om de hoeveel tijd zou ik dit bv moeten veranderen? om de maand? 2 maanden?

ik heb t nu na 2 maanden beetje verandert (oefening vervangen door een andere). maar is dit voldoende? ... kan iemand mij miss info over geven...
er zou nog wel wat veranderd kunnen worden in deze borst training. ik vind bench+dec bench+dec DP + small BP meer van etzelfde. bedoel je niet incline dumbbell press? small BP is vooral voor triceps btw.
 
wat zou er dan aan kunnen verandert worden? meer met dumbbells en minder met de bench? of meer machines?

zouk miss 2x flys kunnen doen? bv. 1 x met machine en 1x met dumbbell?
 
Originally posted by zoutzak

er zou nog wel wat veranderd kunnen worden in deze borst training. ik vind bench+dec bench+dec DP + small BP meer van etzelfde. bedoel je niet incline dumbbell press? small BP is vooral voor triceps btw.

denk dat zoutzak eerder aan t vogende voorbeeld dacht:

Bench press/dumb press
INcline bench press/dumbpress
flyes
DEcline bench press/dumb press

hij doelt op t gegeven dat jij geen INcline vriant hebt en wel tweemaal de Decline variant.

Incline legt meer nadruk op de bovenkant warbij je je gezicht naar boven hebt op een sT bankje en decline meer op onderkant borst waar je ligt op een achteroverhellend bankje met je gezicht omlaag
 
ow sorry.. ik bedoelde dus 2x incline...


ahh dat lijkt me ook beter ! ga dat es proberen..
 
Originally posted by Frenkpie
wat zou er dan aan kunnen verandert worden? meer met dumbbells en minder met de bench? of meer machines?

zouk miss 2x flys kunnen doen? bv. 1 x met machine en 1x met dumbbell?
bijv:
vlakke Bench Press
incline dumbbell press
flyes
dips/cable cross
 
hmmm ik heb die schema de afgelopen 2 maanden eik al gedaan...

eerst maand zo:

bench
incline bench
flyes
cable cross
en nog een oefening.. ben de naam kwijt..je ligt op de bank en met 1 dumbbell ga je achter je nek en vervolgens til/trek je em naar boven/voren je borst.

2e maand:

bench
incline bench
flyes
incline dumbbell
closed grip bench
 
ik had ongeveer hetzelfde met mijn broer, ik trainde al laneger en hij heeft wel en andere bouw, maar hij ging echt hard in het begin en ik snapte er niks van!? maar nu is hij qua omvang wel groter, maar ook veel vet en ik pak wel meer dan hem, (tenminste voordat ik wegging)
 
ik denk dat uw broer gewoon meer aanleg heeft dan jij hoe jammer het ook is......
 
Originally posted by Frenkpie
hoi

ik train nu aankomende zomer 2 jaar. mijn broer traint nu ongeveer een jaar.

we hebben ongeveer t zelfde lichaamstype, alleen ik ben altijd wat steviger en kleiner geweest. ik train ook 1x per week meer... (hij ong 3 x ik 4-5 x per week).

verder let hij niet echt op zn eten, en drinkt zich vaak lazerus in t weekend. ik drink amper of niets in t weekend.

nu t vreemde is, is dat hij nu ongeveer op mijn krachtniveau is.... ??? en spiermassa is ook ongeveer gelijk geworden....

terwijl ik al langer+serieuzer train.... hoe kan dit?
een jaar geleden ik ver voor lag op spiermassa + kracht..

misschien is het omdat hij iets ouder is, ik las 18 en 20 tussen jullie?
Je bent pas 18. Jouw lichaam is nog niet ''volwassen''. En helemaal niet toen je begon met BB. Maar heeft idd ook te maken met, als je net begint met BB. 1e jaar groei je het hardst.

Ik heb dat zelf ook gehad, met mijn broer! Alles zag er bij hem ''volwassener'' uit dan bij mij.
 
hmm ja dat zou t kunnen zijn idd. maar ik denk dat t ook grotendeels zal liggen aan t feit dat ik naast BB ook nog veel beweeg in de trent van: veel+hard fietsen,kickboxen.

dit is denk allemaal niet bevordelijk voor m'n spiergroei..

dat fietsen zal na mijn stage minder zijn, en miss dat ik ga stoppen met kickboxen na de zomer, zodat ik es flink kan gaan bulken/groeien in de winter.
 
Back
Naar boven