XXL Nutrition

Enkele vragen

Bezoekers in dit topic

jaffare

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
9 apr 2009
Berichten
60
Waardering
0
Ik ben af gelopen week begonnen met circuittraining. Omdat mn lichaam een beetje gewend is aan cardio,ook omdat ik sneller mn ideale gewicht wil bereiken 75kg.


circuittraining:
-is het handig dit elke dag te doen?
-is het handig dit te combineren met KT met spiermassa als doel?



Mn vet% is al toen ik nog 90kg woog 23% en nu nog steeds. Ik weeg nu zon beetje 82kg en nog steeds 23% bodyfat. Ik zie op sommige delen van mn lichaam zichtbaar spier ontwikkelling. Mn borsten krijgen zelfs wat iets betere form. Maar telkens wijst die weeg schaal op 23% bodyfat of soms 20%. Ik doe 5x per week cardio 3x KT.

En wat is het best manier om spieren te winnen. Hoge gewichten en minder herhaling. Wat bedoelens met minder herhaling: als in niet de hele tijd de zelfde gewicht?

alvast bedankt
jaffare
 
Ik vind de bmi via een weegschaal al zobiezo klote, doe dit d.m.v. een (tang) op de sportschool of elders.

Spiermassa winnen doe je door idd. niet veel herhalingen te doen en dan bedoel ik tussen de 8 tot 12 reps 3 of 4 sets, en dan zo zwaar dat je min de 8 kan halen maar bijv. dit geen 10 of 12x kan.Ga je nog minder in herhaling (reps) dan train je meer je kracht toename, en niet zozeer gelijk in volume.

Ook genoeg eiwitten (2gram per lichaams kilo) omdat je zonder niet goed groeid dus, altijd eiwitten nemen.

48 uur rust met elek spier groep is een pre omdat, je spieren weer moeten herstellen/groeien.

cardio met een lage intensie om je gewonnen spiermassa niet af te gaan breken omdat je lichaam directe energie nodig heb.

Er is een formule, maar houd dit aan dat als je nog normaal kan praten onder je cardio dan is je intensie goed, dus ga niet hijgend en puffend cardio oefeningen doen.

In de regel geld: hoe meer spiermassa hoe meer je verbranding in rust is, dus concentreer je meer op spier opbouwende oefeningen dan cardio en dan zul je zien dat je niet alleen beter er uit gaat zien maar ook op een gegeven moment meer gaat verbranden.

En geduld is ook heel belangrijk, veel geduld!!

succes
 
Ik vind de bmi via een weegschaal al zobiezo klote, doe dit d.m.v. een (tang) op de sportschool of elders.

Spiermassa winnen doe je door idd. niet veel herhalingen te doen en dan bedoel ik tussen de 8 tot 12 reps 3 of 4 sets, en dan zo zwaar dat je min de 8 kan halen maar bijv. dit geen 10 of 12x kan.Ga je nog minder in herhaling (reps) dan train je meer je kracht toename, en niet zozeer gelijk in volume.

Ook genoeg eiwitten (2gram per lichaams kilo) omdat je zonder niet goed groeid dus, altijd eiwitten nemen.

48 uur rust met elek spier groep is een pre omdat, je spieren weer moeten herstellen/groeien.

cardio met een lage intensie om je gewonnen spiermassa niet af te gaan breken omdat je lichaam directe energie nodig heb.

Er is een formule, maar houd dit aan dat als je nog normaal kan praten onder je cardio dan is je intensie goed, dus ga niet hijgend en puffend cardio oefeningen doen.

In de regel geld: hoe meer spiermassa hoe meer je verbranding in rust is, dus concentreer je meer op spier opbouwende oefeningen dan cardio en dan zul je zien dat je niet alleen beter er uit gaat zien maar ook op een gegeven moment meer gaat verbranden.

En geduld is ook heel belangrijk, veel geduld!!

succes

Dankje wel dat heeft al wat opgehelderd
Ik gebruik whey shake en begin volgende week met createine
Nou mn hartslag is best wel hoog 180-170. Ik doe nu 20min cardio op 11.5. De laatste 5min begin ik te hijgen,maar niet echt zwaar kan zelfs langer doorgaan. Maar heb de tijd niet voor. Ik deed eerst 30min op 10 maar dat voelde een beetje na 3maanden als lopen aan.
 
oke weten nog meer mensen een antwoord op de rest van mn vragen?
 
Back
Naar boven