MuscleMeat

Enkele vragen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

tondetto

Novice
Lid geworden
26 dec 2012
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m94
Massa
79kg
Goedenavond!

Na een half jaar gefitnessed te hebben, wil ik het het komende jaar wat professioneler aanpakken. Voorheen trainde ik afwisselend 1-3x per week en hield ik vrijwel niet rekening met voeding, en ben daarom wel vooruit gegaan, maar niet optimaal.

Het komende jaar ben ik van plan om 3-5x per week te gaan fitnessen. Ik heb het e.e.a gelezen op o.a deze fora, maar een aantal zaken zijn me nog onduidelijk.

~ Ik lees veel over een basisbehoefte calculator, en dit heb ik dan ook uitgerekend, maar hoeveel procent moet ik toevoegen aan dit aantal om spieropbouw optimaal te bevorderen?
~ Ik wil graag een laag vetpercentage houden (+/- 10 procent) en hoe zorg ik ervoor dat ik een laag vetpercentage houd, maar toch spieren kweek?

Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen!
Groeten
Tondetto!
 
Onderhoud berekenen en daar dan +- 20% boven gaan zitten kan je mee beginnen.

Je komt altijd wel vetmassa aan tijdens het spieren kweken, daar kun je voor de rest ook weinig aan veranderen. Wat je zou kunnen doen om een laag vetpercentage te houden is kortere bulkfases houden en daarna cutten.
Dus bijvoorbeeld 2-3 maanden bulken en daarna weer cutten en repeat.

Clean eten ook, maar dat spreekt voor zich denk ik?

Als je vindt dat je teveel vet aankomt door 20% boven je onderhoud en genoegen neemt met minder snel gainen, kcal inname iets verlagen en het dan weer aankijken!
 
...
Goedenavond!

Na een half jaar gefitnessed te hebben, wil ik het het komende jaar wat professioneler aanpakken. Voorheen trainde ik afwisselend 1-3x per week en hield ik vrijwel niet rekening met voeding, en ben daarom wel vooruit gegaan, maar niet optimaal.

Het komende jaar ben ik van plan om 3-5x per week te gaan fitnessen. Ik heb het e.e.a gelezen op o.a deze fora, maar een aantal zaken zijn me nog onduidelijk.

~ Ik lees veel over een basisbehoefte calculator, en dit heb ik dan ook uitgerekend, maar hoeveel procent moet ik toevoegen aan dit aantal om spieropbouw optimaal te bevorderen?
Ik zou beginnen met een calorisch overschot van 250 tot 500 kcal, mocht blijken dat dat te weinig is, dan kun je nog altijd opvoeren.
~ Ik wil graag een laag vetpercentage houden (+/- 10 procent) en hoe zorg ik ervoor dat ik een laag vetpercentage houd, maar toch spieren kweek?
Door je calorisch overschot op een niveau te houden waarbij amper vet kan worden opgebouwd, maar wel spieren (in theorie rond de 250 kcal)

Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen!
Groeten
Tondetto!
 
Hartstikke bedankt voor jullie tips! Ik ben nu aan het experimenteren met mijn huidige voedingsschema. Dus: hoeveel kcal en eiwitten,koolhdyraten en vetten consumeer ik op dit moment? Daarna ga ik aanpassingen doen.

Als er mensen meer tips kunnen geven, zijn ze altijd welkom. Mocht ik meer specifieke vragen hebben, dan zal ik ze plaatsen :)

Nogmaals bedankt en alvast een gelukkig nieuwjaar.
 
Back
Naar boven