XXL Nutrition

Enorm aangekomen in korte tijd (Bulk)

Bezoekers in dit topic

Nickfit

Novice
Lid geworden
26 jul 2014
Berichten
14
Waardering
1
Lengte
1m92
Massa
82kg
Beste BB'ers,

Ik train al een aantal maanden (circa. 5 maanden) maar ben nu ongeveer een maand (30-07 begonnen) met bulken en serieus op mijn voeding gaan letten. Ik ben 1,92cm lang en woog 82,5 kg op mijn startdatum. Nu, 5 weken later zit ik op 86,5 kg. Een stijging van 4 kilo in een vrij korte tijd. Ik eet tussen de 3400 en 3500 calorieën per dag.

Ik merk met name dat mijn buik nu al dikker begint te worden terwijl ik nog niet lang bezig ben.
Wat is handig om in dit geval te doen: calorieën verlagen of een maandje cutten? Aangezien ik net 5 weken bulk lijkt me nu alweer een maand cutten vrij snel. Daarentegen blijft het vet wel toenemen bij een calorieoverschot.

Mijn macro's zijn : K-V-E / 55%-25%-20%
Meestal ga ik wel wat over mijn vet doel heen, deze eet ik wat makkelijker tov koolhydraten. In de sportschool boek ik wel enorme progressie als je dit vergelijkt met mijn maanden voor deze bulk.

Ben zeer benieuwd naar jullie mening hierover!
 
Laatst bewerkt:
Je eet te veel. je moet minder gaan eten je kweekt veel meer vet als spier. Probeer het eens op 2600Kcal
 
Als je het even snel na rekent kom je met dit gewicht ongeveer uit op 3300-3400 kcal wat je nodig hebt om te groeien. Dus daar zou je goed zitten K - E - V zou ik niet in % maar in grammen berekenen voor wat je nodig hebt en vergeet ook niet je bak olie en alles ook af te wegen en mee te rekenen hier gaat het bij veel mensen fout.