XXL Nutrition

Enorm aangekomen in korte tijd (Bulk)

Bezoekers in dit topic

Nickfit

Novice
Lid geworden
26 jul 2014
Berichten
14
Waardering
1
Lengte
1m92
Massa
82kg
Beste BB'ers,

Ik train al een aantal maanden (circa. 5 maanden) maar ben nu ongeveer een maand (30-07 begonnen) met bulken en serieus op mijn voeding gaan letten. Ik ben 1,92cm lang en woog 82,5 kg op mijn startdatum. Nu, 5 weken later zit ik op 86,5 kg. Een stijging van 4 kilo in een vrij korte tijd. Ik eet tussen de 3400 en 3500 calorieën per dag.

Ik merk met name dat mijn buik nu al dikker begint te worden terwijl ik nog niet lang bezig ben.
Wat is handig om in dit geval te doen: calorieën verlagen of een maandje cutten? Aangezien ik net 5 weken bulk lijkt me nu alweer een maand cutten vrij snel. Daarentegen blijft het vet wel toenemen bij een calorieoverschot.

Mijn macro's zijn : K-V-E / 55%-25%-20%
Meestal ga ik wel wat over mijn vet doel heen, deze eet ik wat makkelijker tov koolhydraten. In de sportschool boek ik wel enorme progressie als je dit vergelijkt met mijn maanden voor deze bulk.

Ben zeer benieuwd naar jullie mening hierover!
 
Laatst bewerkt:
Je eet te veel. je moet minder gaan eten je kweekt veel meer vet als spier. Probeer het eens op 2600Kcal
 
Als je het even snel na rekent kom je met dit gewicht ongeveer uit op 3300-3400 kcal wat je nodig hebt om te groeien. Dus daar zou je goed zitten K - E - V zou ik niet in % maar in grammen berekenen voor wat je nodig hebt en vergeet ook niet je bak olie en alles ook af te wegen en mee te rekenen hier gaat het bij veel mensen fout.
Ik weet natuurlijk niet wat je hiervoor at maar als je veel meer koolhydraten eet als wat je at voordat je begon dan neem je natuurlijk ook veel meer vocht op in je lichaam. Als je het niet vertrouwd kan je altijd een vetmeting laten doen in de sportschool (niet met een weegschaal want die kloppen niet) en dan over een maand of 2 nog een keer dan weet je waar je aan toe bent, en je ziet het zelf ook in de spiegel natuurlijk.
 
Wat martinnn zegt is ook een belangrijke. Doordat je meer eet hou je ook meer vocht en voedsel over het algemeen vast. Zeker in het begin kan je dus een piek merken.

Aangezien je zegt dat je buik ook veel vetter is zou ik je kcals wel wat terugschroeven, verhogen kan altijd weer. Gaan cutten is onnodig.
 
Dan is ook de vraag... is je buik echt vetter of gewoon "voller/boller" omdat je meer eet en meer maag/darmvulling hebt.
Heb je foto's gemaakt voor je startte.. leg die dan eens naast een foto van nu.

Hoe ging je voortgang met aankomen? eerste week a 2 weken heel snel en daarna langzamer? Dan is het vaak vocht en darm vulling etc.
 
Bedankt voor de reacties! Ik houd eigenlijk alles bij, alleen olijfolie bij het koken niet, dit zal ik nu zeker meenemen. Ik zal mijn kcal inname wel terugschroeven naar 3.300 aangezien ik nu dagelijks op 3.500 zit en dan even aankijken.

Voordat ik zo begon met (bulken) zat ik dagelijks zeer laag, ik moet een schatting doen maar rond de 2.500 kcal. Mijn buik is wel voornamelijk boller gaan staan en inderdaad niet heel veel meer vet. Het was vooral dat de combinatie van de gewichtstoename icm bollere/vettere buik mij verbaasde. Toename in gewicht schommelt een beetje per week.

Als ik het zo hoor is iets terugschroeven van kcal het beste en dan gewoon in de gaten blijven houden?
 
Persoonlijk zou ik het niet meteen veel terugschroeven. Als je het iets langer de tijd geeft en de stijging van je gewicht niet zo snel doorzet dan weet je zeker dat het een piek was door meer vocht en darminhoud.
 
Back
Naar boven