Fitness Seller

Enorme kramp in de kuiten tijdens het slapen

Bezoekers in dit topic

Casparr

Dutch Bodybuilder
Elite Member
10 jaar lid
Waardering
0
Hallo,

Tijdens het slapen heb ik altijd een regelmatig last van kramp in mijn kuit(meestal enkelvoud) deze kramp is zo erg dat ik er echt wakker van word en de pijn moet verbijten. De volgende dag sta ik dan op en voel ik gewoon dat er iets gebeurt is met 1 van mijn kuiten.

Hebben meer mensen hier regelmatig last van en is er een oplossing voor?

Bij voorbaat dank,

Waarschijnlijk vochtverlies. Beetje extra zout innemen. Wat voor sport(en)
doe je. Ik stond op met kramp, omdat ik gisteren een darmbehandeling heb gehad, waarbij je veel vocht verliest.:D;)

Meestal electrolieten-onbalans (natrium, kalium, magnesium) of dehydratatie.

Over amputatie gesproken... amputatie is (was) een veel voorkomend probleem van diabeten. Afstervend weefsel schijnt bij diabeten ook te starten met krampen (afstervende zenuwen door verminderde doorbloeding)

Zoals hier al wordt gesuggereerd: verstoorde electrolytenbalans. Is vaak makkelijk te verhelpen door voor het slapen gaan een glas appelsap te drinken (herstelt kalium/natrium balans) en niet teveel water drinken over de dag als dit het geval is (of juist iets meer als je te weinig drinkt).

Je kuitspier is afgeknapt en je onderbeen moet geamputeerd worden !

Denk dat iedereen hier al wel een mee te maken heeft gehad hoor ;)

Meestal electrolieten-onbalans (natrium, kalium, magnesium) of dehydratatie.

Over amputatie gesproken... amputatie is (was) een veel voorkomend probleem van diabeten. Afstervend weefsel schijnt bij diabeten ook te starten met krampen (afstervende zenuwen door verminderde doorbloeding)

Dat wordt amputeren dus?

No way dat ik mijn kuiten ga amputeren:p

Het kan zijn dat ik te weinig drink want ik sta om 6 uur op neem 1 glas en voor de rest van de dag(Tot 6 uur) neem ik meestal niks en savonds nog 1 tot 2 glazen.. Ik neem aan dat dit echt veel en veel te weinig is:rolleyes:

Waarschijnlijk vochtverlies. Beetje extra zout innemen. Wat voor sport(en)
doe je. Ik stond op met kramp, omdat ik gisteren een darmbehandeling heb gehad, waarbij je veel vocht verliest.:D;)

Ik zit op bocksen/kickboksen en daarbij doe ik ook nog 3 keer in de week krachttraining.

Het is ongeveer lichaamsgewicht gedeeld door 30. Dus 75kg = 2,5 liter water: geen koffie/thee, want dat zijn juist vochtverdrijvers.;):D

Denk dan dat ik al een hele tijd enorm verkeerd bezig ben:D

Geeft nix; kun je altijd nog goedmaken. Begin niet meteen ermee, maar bouw het op.:D Laat je lichaam er aan wennen.
Ik ben 3 jaar voedingsadviseur geweest en op een gegeven moment is het leuk om mensen te helpen; anders krijg ik misschien heel veel commentaar.;):D

Laatst bewerkt:
Drink je wel genoeg?

geen koffie/thee, want dat zijn juist vochtverdrijvers.

Ik ben 3 jaar voedingsadviseur geweest

heb je dat ergens geleerd als voedingsadviseur dat van die thee en koffie als vochtafdrijvers, of sluit je je gewoon aan bij bullshit die je mensen hoort zeggen :) Nee serieus, koffie en thee gewoon mee tellen.

No way dat ik mijn kuiten ga amputeren:p

Het kan zijn dat ik te weinig drink want ik sta om 6 uur op neem 1 glas en voor de rest van de dag(Tot 6 uur) neem ik meestal niks en savonds nog 1 tot 2 glazen.. Ik neem aan dat dit echt veel en veel te weinig is:rolleyes:

denk het niet

Nee dat is echt waar: ik kan het wel uit proberen te leggen, maar denk zelf maar eens er over na. Ga maar eens douchen met koffie en kijk daarna hoe schoon je bent; zo werkt het in je lichaam ook.
Shit, nu moet ik om mezelf lachen.;)
Het is geen bullshit, maar voor sommigen helaas de harde waarheid.:eek::D
Ik kan het wel voor je opzoeken, maar die uitleg past niet in het topic;
is lang en langdradig.;)

Volgens mij te weining Magnesium. Neem hiervoor supplementen. Nog beter is een bloedonderzoek, weet je meteen welk elektrolyt gestoord is.

Een bloedonderzoek? Denk idd zoals velen hier zeggen dat het door een verstoorde nogwat komt, als gevolg van VEEL te weinig drinken.. dat zit in de familie kennelijk

Back
Naar boven