MuscleMeat

Enquête aandacht op voedingswaarden

Bezoekers in dit topic

DennisTran

Novice
Lid geworden
25 feb 2018
Waardering
0
Lengte
1m78
Hallo bodybuilding community van Nederland,
Ik ben Dennis Tran en ik doe dit jaar mijn profielwerkstuk over een apparaatje dat wij de 'voedselscanner' noemen. Naast het onderzoeken van dit apparaatje willen we ook kijken waar de dagelijkse consument op let qua voedingswaarden. Ook willen we zien of er een verband is tussen soorten sport die mensen beoefenen en de aandacht op voedingswaarden. Ik hoop dat u even de tijd neemt om mijn enquête in te kunnen vullen.
Alvast heel erg bedankt!
Link naar mijn enquête: Enquête voedingsstoffen

Met vriendelijke groet,
Dennis Tran

Na deze zin
'' Ook wordt de klant vaak beïnvloedt door termen zoals 'light' en/of 'zero sugar' terwijl er alsnog voedingsstoffen in zitten die je dik maken of schadelijk zijn voor een persoonsgezondheid.''
heb ik het weggeklikt en niet ingevuld.
De definitie van light staat vast: ''
Light
Als er 'light' op een product staat dan heeft het vergeleken met het gewone product minimaal 30% minder energie (kcal), vet of suikers.'' vervolgens zeg je dik maken of schadelijk voor de gezondheid zijn, wat is jouw definitie van ongezond en welke stoffen maken je dik? Al zit dat product vol 'dikmakende' stoffen, dan nog heeft dat niks met de term Light te maken. Neem lays light, 33% minder vet, de term light is dus terecht.

Ik heb 'm ingevuld, maar je vragen zijn nogal sturend. Daarnaast wil je alleen een antwoord hebben op een vervolgvraag als het antwoord op een eerdere vraag je bevalt, wat nogal raar is. Ik vraag me wel af wat deze schadelijke stoffen in light producten zijn waar je het over hebt. Alles wat verwerkt wordt in de voedselindustrie en bijvoorbeeld een E-nummer krijgt,wordt namelijk eerst uitgebreid onderzocht voordat het toegelaten wordt. Daarnaast word je in principe niet dik van iets zonder kcal. Als laatste, wat valt er volgens jou onder een dieet? Minder kcal eten dan je verbruikt is waar elk dieet op uitkomt, of je nou graag je geld verspilt aan een of ander duur programma of niet.

Ik loop al vast op de eerste pagina.
"Volgt u een dieet"
Wat is jouw definitie van een dieet? Bijvoorbeeld: als je let op wat je eet, volg je dan ook een dieet?

Back
Naar boven