Fitness Seller

Ephedra terecht verboden? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ephedra terecht verboden? :rolleyes:

Ik weet nog wel in de goeie auwuh tijd… de alom bekende ‘chillpillen’ Te verkrijgen in iedere coffeeshop en smartshop. Je gooide 5 gulden (zucht) in de kauwgomballenautomaat, draaide aan de hendel en een vrolijk rood ei met 2 capsules was je hoofdprijs. Leuk als je ging stappen. Veel energie, de tintelingen over je hoofd, lekker ouwehoeren en dansen, kortom: een erg prettige ervaring.

In de sportwereld was het gebruik van ephedra ook alom bekend en geliefd. Spreekwoordelijke tranen hebben dan ook gevloeid toen ephedra verboden werd… Nooit was er een product dat zoveel energie kon geven en zoveel vet kon verbranden als dit wondermiddel.
Vooral de ‘STACKER’ was een geliefd product. Bomvol met ephedra gaf het je een heerlijke energieboost. Een neveneffect van efedrine is het wegnemen van het hongergevoel. Dit bracht dus een tweede positieve werking aan dit goedje: gewichtsverlies!

Maar zoals het spreekwoord al zegt: aan al het goede komt een einde. Het einde van ephedra is begin juli 2003 gekomen toen de Minister van VWS instemde met een wijziging van het Warenwetbesluit Kruidenpreparaten. De wijziging houdt in dat producten die ephedra bevatten nog drie jaar op de Nederlandse markt beschikbaar zullen zijn maar dat ze daarna alleen nog verkocht mogen worden als geneesmiddel. Dat betekent dus dat ze niet meer vrij verhandeld mogen worden. In de meeste landen van de Europese Unie is Ephedra al verboden. Ephedra is in Nederland sinds april 2004 verboden.
Maar wat is de reden dan dat Ephedra verboden is?

In een artikel op e-gezondheid.be vond ik het volgende:

Ephedra- Ze richten schade aan, in het bijzonder in de sportwereld, door hun ongewenste effecten: psychiatrische stoornissen, stoornissen van het spijsverterings- en het zenuwstelsel en hartkloppingen. Er zijn zelfs enkele sterfgevallen gemeld.
Na het verdachte overlijden van een jonge baseballspeler worden deze producten als rechtstreekse schuldigen aangewezen en worden sporters opgeroepen om ze niet te nemen.

Dodelijk… alles is dodelijk als je het misbruikt. Een gemiddelde gall en gall heeft al genoeg voorraad om een hele straat het loodje te laten leggen.

Op gezond en fit las ik het volgende artikel over ephedra:

Het 1000-voudige van de aanbevolen dosis zou vermoedelijk dodelijk zijn. De stimulerende werking kan in het begin voor bijwerkingen zoals o.a. een iets hogere bloeddruk, een versnelde hartfrequentie of, bij inname kort voor het naar bed gaan, voor slapeloosheid zorgen. Alle studies laten echter duidelijk zien dat, mochten deze bijwerkingen voorkomen, deze snel weer verdwijnen, terwijl de positieve efedrinen werkingen, zoals b.v. de verhoogde thermogenese (vetverbranding) constant behouden blijven.

Ook gekke combinaties met ephedra kunnen gevaarlijk zijn ja, natuurlijk. Middelen kunnen elkaar versterken, met alle gevolgen van dien. Ephedra is een oppepper, en oppeppers gecombineerd met oppeppers versterken elkaars werking. Maar ik heb het hier over atleten die het gebruiken om hun prestaties net even die laatste zet te geven en net dat stukje verder te komen. Ik zie een bodybuilder nog niet zo snel met 3 pillen achter zijn kiezen en een stacker in de sportschool binnenkomen.

In mijn ogen is het verbod van de overheid op ephedra dus over rated. Zo kun je alle supplementen wel gaan verbieden. Overal kleven risico’s aan. Maar als je als goed functionerend persoon gewoon je hersenen gebruikt blijven die gevaren gewoon weg.

Dan als toegift nog even dit:

Is het gevaarlijk?
Ephedra is 100% natuurlijk en niet gevaarlijk van zichzelf. Niettemin, mensen die meer dan vijf weken achter elkaar ephedra slikken, zonder hun lichaam wat rust te gunnen kunnen mogelijk last krijgen van hun lever. Waarom? Omdat bij het vet verbranden meer afvalstoffen vrijkomen in het lichaam dan normaal. Dit betekent dat de lever meer werk te doen heeft om als deze stoffen af te breken. Wanneer je het lichaam niet af en toe wat rust geeft, kan de lichaam zijn functie niet meer uitvoeren en kan deze ermee stoppen. Wanneer je een on/off schema volgt, heeft het lichaam genoeg tijd om te herstellen. Dit houdt in: ephedra gebruiken gedurende 4 of 5 weken en dan een pauze van 2 weken inlassen.
Een overdosis kan gevaarlijk zijn; de hoeveelheid die als overdosis geldt verschilt per persoon, maar deze kan snel bereikt worden door twee of drie keer de aanbevolen hoeveelheid in te nemen. Ephedra.Nu >> Www.ephedra.nu -
 
Laatst bewerkt:
Terecht verboden. Iedere halfgare overweight huismoeder zat op een gegeven moment aan de stackers, je 'hoefde nl niets te doen terwijl je toch lekker gewicht kwijtraakte'. Onder het mom meer = beter zaten ze dan te stuiteren bij de 5uur show.

Looooooooove your ava br, van mij heb je +1000, ha ha ha ha ha ha ha:D
 
Huismoeders hebben het verpest. Verder was het prima te doen voor bodybuilders.
 
ik had vorig jaar zo potje stackers uit amerika je trainde er aardig lkkr op. gaf een flinke energie booste qua vermindering van het honger gevoel had ik niet, het na deel er van vondt ik toch het nerveuse gevoel.
 
Bij de smart is het nog wel verkrijgbaar onder de toonbank, krengen zijn alleen wel x zo duur geworden.
 
Bij de smart is het nog wel verkrijgbaar onder de toonbank, krengen zijn alleen wel x zo duur geworden.

In sommige een man zaakjes dei supps verkopen hebben ze het ook nog voor 3 tientjes
 
de gewone stackers kosten een 25€ tegenwoordig..
die met de efedrine in had ik nog 40€ voor moeten neertellen ..
 
ik had vorig jaar zo potje stackers uit amerika je trainde er aardig lkkr op. gaf een flinke energie booste qua vermindering van het honger gevoel had ik niet, het na deel er van vondt ik toch het nerveuse gevoel.

Ik had de eerste dag flinke hartkloppingen, maar verder niks. Nu 2 dagen later voel ik helemaal niks meer:)
 
Bij mij werkte de zelf gefabriceerde ECA stack altijd prima alleen moet je idd wel on/offcycle aanhouden.
Vriend van me gebruikte het jaren achter elkaar en kreeg oncontroleerbare urinelozingen maw hij werd incontinent. :eek:
Is ermee gestopt en hij kan z'n plas weer ophouden:D
 
Als ik er te lang gebruik van maak, krijg ik hartritme stoornissen ...
Dan ga ik er een maandje vanaf ofzo en is alles weer terug in orde.
Het is niet echt bevorderlijk voor de gezondheid imo, maar het werkt wel.
 
Hier ben ik het helemaal mee eens en dit heb ik zelf dus ook ondervonden toen ik een aantal weken stack2 had geprobeerd. Ik slaap sowieso nooit zo makkelijk in, en als ik na 12 uur smiddags nog stack nam kon ik voor 11 savonds niet fatsoenlijk in slaap komen.

Ik vind het kruid efedra ook lang niet zo relaxed werken als de stof efedrine. Zuivere efedrine was leuk om mee te feesten maar wederom het slaapprobleem. Ik snap wel dat het verboden is. Ik kan er zelf verantwoord mee om gaan maar je moet wel beseffen dat er gewoon veel malloten rond lopen die dat niet kunnen, en die moeten we tegen henzelf beschermen.

Bro, gaf jij er niet 10 aan je chick op een feestje? :D

Vond efedrine ook niet al te best, werd er vrij para van. Lichamelijk goede fatburner maar de sides waren slecht, ook slaapproblemen. Nog niet als fatburner gebruikt, maar dan lijkt me ritalin (methylfenidaat) wellicht nog beter.
 
af en toe ephedra is wel goed, maar zodra er gewenning optreedt (geen onderdrukking hongergevoel meer)
stop ik.

heb het tegenwoordig wel meer voor T3 als fatburner. ben het nu voor de eerste keer aan het gebruiken en ben er zeer tevreden over, op korte tijd is er een visueel merkbaar verschil. de volgende keer dat ik naar de dokter ga laat ik nog eens m'n vetpercentage meten, ben reuzebenieuwd :p
 
Bro, gaf jij er niet 10 aan je chick op een feestje? :D



Volgens mij waren dat er 8, en een beetje mdma poeder om de scherpe randjes er af te halen :o

Whaha, maar ze kon tegen een stootje, was een top avond!
 
Nooit last gehad van slaapproblemen bij efedrine, uberhaupt van helemaal niets last gehad bij efedrine/caf/yohimbine stack. Coke gebruiken om te cutten, niet goed bij je hoofd ofzo? Coke is verslavend en voor zover ik weet niet echt gezond :rolleyes:

Omdat de halfwaarde tijd kort is en je om de 2 uur dik eiwit kunt nemen + vitamines zonder laxerende nadelen.

Coke verschilt qua cardiovasculare eigenschappen nauwelijks van efedrine. Alleen geestelijk maakt het tevens dopamine vrij. Inspanning met coke is een dikke no go maar als cutmiddel is het zeker geschikt, een puntje en het zin in (junk)food gevoel is weg. En je reserevers worden op het lichaam duidelijk aan gesproken, veel eiwitten en vitamines accentueren opvreting van vetcellen.

Bovendien is efedrine belastend voor de schildklier en matige coke toediening is dat in veel mindere mate.

Het is gewoon een kwestie van maat houden en het fysieke plaatje altijd onder ogen houden. Helaas zal het door weinig ontdekt worden omdat hun motief voor cokegebruik heel anders ligt. De dosissen voor getting lean moeten en hoeven nauwelijks geestelijk effect te hebben.

Ik rook zelfs soms per week enkele sigaretten in m'n cut en ik merk ook dat dat enigszins voordelen heeft als ik het op de juiste momenten doe.

Maar dat kun je ook niet vergelijken met diegene die dagelijks kansloos lopen te roken.
 
Omdat de halfwaarde tijd kort is en je om de 2 uur dik eiwit kunt nemen + vitamines zonder laxerende nadelen.

Coke verschilt qua cardiovasculare eigenschappen nauwelijks van efedrine. Alleen geestelijk maakt het tevens dopamine vrij. Inspanning met coke is een dikke no go maar als cutmiddel is het zeker geschikt, een puntje en het zin in (junk)food gevoel is weg. En je reserevers worden op het lichaam duidelijk aan gesproken, veel eiwitten en vitamines accentueren opvreting van vetcellen.

Bovendien is efedrine belastend voor de schildklier en matige coke toediening is dat in veel mindere mate.

Het is gewoon een kwestie van maat houden en het fysieke plaatje altijd onder ogen houden. Helaas zal het door weinig ontdekt worden omdat hun motief voor cokegebruik heel anders ligt. De dosissen voor getting lean moeten en hoeven nauwelijks geestelijk effect te hebben.

Ik rook zelfs soms per week enkele sigaretten in m'n cut en ik merk ook dat dat enigszins voordelen heeft als ik het op de juiste momenten doe.

Maar dat kun je ook niet vergelijken met diegene die dagelijks kansloos lopen te roken.

- Vernauwing bloedvaten waardoor je hart minder zuurstof krijgt
- depressie na stoppen
- Persoonlijkheid veranderd
- neusslijmvlies gaat ontsteken
........
 
Dan zit je in een dik stadium van misbruik.

Coke flakes veroorzaken nauwelijks schade aan de neus, het is ook nog eens erg zacht als het met slijmvlies in aanraking komt.

Vernauwing bloedvaten is bij efedrine exact hetzelfde.

PRO's gebruiken het ook om te cutten. Chemical farware.
 
Ephedra

Hallo,

Open even een nieuw topic in plaats van 1 van bijna en jaar oud te bumpen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven