Fitness Seller

Er beter (gespierder) uit gaan zien door training en gezond eten

Bezoekers in dit topic

Hoe oud ben je als ik vragen mag?
 
Als je geen geld hebt om naar een sportschool te gaan kan je sparen en zelf dumbels kopen, en als je daar echt geen geld voor hebt moet je maar even op youtube Calisthenics opzoeken, daar kun je een goeie atlethic body van krijgen met alleen je bodyweight,
Je moet letten op je macro's dus aankomen = 300-500 boven onderhoud eten afvallen is andersom dus 300-500 onder onderhoud eten of op onderhoud eten en cardio gaan doen.
Als beginner hoef je niet elke dag te trainen, 4 dagen is al meer dan genoeg want Rust is natuurlijk Belangrijk
en in het begin zul je snel resultaten zien maar het wordt wel minder ;D dit is wat ik weet als het fout is graag verbeteringen
 
Spieren aankomen gaat al zo langzaam... Als je jezelf dan ook nog eens erg beperkt in de soorten oefeningen die je kunt doen, dan gaat het nog langzamer. Natuurlijk zullen er een paar mensen zijn die ook thuis met een paar accessoires redelijk groeien, maar de meesten zullen er niet goed op vooruit gaan. Ik zou er daarom voor zorgen dat je in ieder geval naar een gym kunt gaan, of proberen om ergens een tweedehands homegym op de kop te tikken.
 
Zo duur zijn de sportscholen niet . Je hebt er al van 25 euro per maand , dat is geen euro per dag .
 
bij fit for free kan je al voor 10 euro trainen.
 
Klopt ik train voor 10 euro p/m bij fit for free. Dalurenabbonement.
 
Gym abbo heeft zo veel voordelen voor beginner.


Voordelen:
- basis training schema
- basis voeding schema
( kan je hier beter leren door stikies telezen daar leer je veel meer door.)

- correct oefening uitvoeren let wel op bij squat deadlift en bp sommige mensen legge deze oefening verkeerd uit.
- hulp tijdens setjes.

Ik zou minstens 1 jaar in gym trainen, daarna pas over schakelen naar home gym.

meestal schaffe biginners verkeerde spullen aan , en is de kwaliteit ook stuk minder.


- voeding is heel belangerijk, zonder goed voeding schema heb je snel kans dat je progressie stagneerd.
Voeding schema is temaken in excel of www.myfitnesspal.com( heeft bijna alle producten van alle supermarkten in nederland ( app of computer beide gratis)

Lees de stikies goed door ( voeding/training schema`s )

Bereken je basis.behoefte oftewel je onderhoud, ga daar 250 kcal bove zitten weeg elke week kom je aan zit je goed zo niet verhogen.

Complex koolhydraten :

- Havermout
- volkoren brood
- Granen
- Aardappelen, Zoete aardappelen
- Pasta (volkoren) - Rijst , Silver vliesrijst is beste
- volkoren beschuit

vetten

- Olijfolie ( niet bakken of niet te heet laten worden)
- lijnzaad olie
- Kokosolie (bakken)

-cashew note
-eieren ( niet beste in grote hoeveelheid
-pindakaas ( geen goedkoop merk zonder transvet 90% + pinda's)

Eiwit:

- Tonijn
- Koolvis
- Heilbot
- Kabeljauw

- Kipfilet
- Kalkoenfilet
- Tartaar
- Gerookt vlees
- Rosbief
- Lever
- Kwark
- Noten (pinda's/ cashewnoten )
- Eieren
- Sojabonen ( (niet beste volgens mij))
 
Laatst bewerkt:
je hebt zwaar ondergewicht +-6 kilo.
eten eten eten..wat je maar wilt
drink chocomel liters!

ga sporten :)
 
Zwaar ondergewicht is een beetje overdreven. Ik ben gezond, mijn BMI is normaal en volgens de voedingsdeskundige is dit nu eenmaal hoe ik ben. We hebben met allerlei voedingsschema's geprobeerd er wat bij te krijgen. Dat lukte ook wel, maar de volgende keer was het er weer af. Blijf altijf op hetzelfde hangen.

Je weegt als 33jarige man evenveel als toen ik begon 16-17. En wat bedoel je 'hoe ik ben', hoe je bent zeker qua lichaam ligt aan je omgeving.(hoe je eet, doe je sport enz)

Als je thuis traint heb je dumbells nodig, schaf er aan van minimum 15-20kg. Ook jezelf niet blind staren op 'borst, armen, buikspieren', je moet je volledige lichaam trainen anders kan je muscle imbalances krijgen. Ook niet teveel belang hechten aan buikspieren trainen, abs krijg je door je vetpercentage te verlagen en dat doe je niet door crunchen of ander ab werk.(en vet verbrand je op die plaats ook niet, zo werkt het niet) Tenzij je uren per dag crunchen wil gaan doen. Er zijn betere alternatieven, bv cardio.

Aankomen doe je door boven je dagelijks onderhoud te eten, als je niet aankomt eet je niet genoeg. Simpel
 
wat mij heeft geholpen om van 55 naar 64 kilo te gaan. wekkertje op je telefoon om de 2 uur en dan wat eten maakt niet uit wat. Het liefst een goede maaltijd met genoeg voeding (boterhammen met kipfilet was mijn favoriet) en behoort dat niet tot de mogelijkheden een handje pinda's of een liga ofzoiets :p

idd 'hoe ik ben' bestaat niet. Hoe jij bent is ontstaan op basis van jouw levenstijl.
 
als ik jou was zou ik ophouden met snuiven, of naar een psycholoog gaan om te praten over je eetstoornis..
 
Zwaar ondergewicht is een beetje overdreven. Ik ben gezond, mijn BMI is normaal en volgens de voedingsdeskundige is dit nu eenmaal hoe ik ben. We hebben met allerlei voedingsschema's geprobeerd er wat bij te krijgen. Dat lukte ook wel, maar de volgende keer was het er weer af. Blijf altijf op hetzelfde hangen.

Fout, is niet overdreven, je bent veel te licht.

En als je alle tips weggooit, en zegt dat je gezin belangrijker is, hoef je je ook niet druk te maken om aan te komen, dat gaat jou nooit lukken.
Als je geen discipline op kan bouwen even een uurtje te sporten in een gym, begin dan ook maar niet aan een voedingsschema, of trainproces thuis.

Thuis trainen met een gezin= K*t training.
Geen geld voor gym= Nog minder geld voor degelijke voeding. laat staan normale supplementen.

En niet te vergeten de oogkleppen ivm bodyweight.

Als je toch al vindt dat je niet zwaar ondergewicht hebt, waarom post je dan op een forum voor tips?
 
Dat was dan een kort bezoekje aan dit forum. Aan deze reacties heb ik niks. Zoals eerder aangegeven is dit hoe ik ben, mijn broer en zus zijn ook zo, mijn vader was ook zo. Ik heb geen eetstoornis, snuif niet, heb geen zwaar ondergewicht en het maakt niet uit of je een gezin hebt als je thuis wilt trainen. Ik ben verder gezond en na consulten bij een voedingsdeskundige maak ik me in ieder geval geen zorgen over hoe ik op dit moment ben. En nog iets: goed eten is een van de dingen die belangrijker zijn voor ons gezin dan een abonnement bij de sportschool. Ik stel hier oprecht een aantal vragen en dan ligt er ineens een ordeel over mij klaar. Ik heb geen oogkleppen op. Ik weet heus ook wel dat er wel wat gewicht bij kan, maar dit is zoals ik ben. Ik had het voornemen eens iets anders te proberen, maar als het zo moet ga ik wel ergens anders heen.

Ik wens je veel succes gespierder te worden zonder massa/gewicht aan te komen.

Zal een lange worsteling zijn dan.
En als je het toch voor elkaar krijgt, laat ons even weten welk magisch middeltje je dan hebt gevonden, kunnen wij het ook gebruiken zonder een strak dieet schema en zonder goed te trainen!

Btw, het is geen oordeel, een lichaamsgewicht van 54 KG op jouw lengte, is gewoon te weinig. Ik ben 1m74, en toen ik 65 KG woog, was ik broodmager. Als ik daarbij moet voorstellen dat er 10kg vanaf zou moeten, sorry maar dat is veel te weinig.
En gespierder worden bereik je alleen met een goed voedings schema en trainschema.

En goed eten, wie zegt dat een dieet om aan te komen geen goede voeding is?
Ik stel voor dat je een andere sport gaat zoeken zoals vissen of dammen, want je hebt er geen kaas van gegeten.

Om misschien nog enigszins van waarde te kunnen zijn heb ik wat vragen:
- Je vind niet dat je te weinig gewicht hebt, maar je wilt wel gespierder worden.. (Dus aankomen?)
- Je vind het niet nodig om naar een sportschool te gaan, maar wilt wel een beetje normaal kunnen trainen.. (Homegym? Thuis oefeningen? Waardoor dus ook meer gegeten moet worden)
- Je hebt het over gezond/goed eten, dus niet iets wat wij aan zouden raden (Terwijl een bodybuilder heel erg op het eten moet letten om gezond te zijn)

Wat verwacht iemand dan op dit forum te horen te krijgen? Er zijn niet echt wondermiddeltjes.. Gespierd worden is massa aankomen in combinatie met gezonde maar genoeg voeding voor het lichaam om spiermassa op te bouwen.. Spiermassa opbouwen is het beste te bereiken met genoeg oefeningen die alle spieren stimuleren aan te komen. Thuis trainen kan dat stimuleren maar niet voldoende.

Ik ben benieuwd? Het is niet onze bedoeling iemand weg te jagen maar ik hoop dat je kunt begrijpen dat je niet de eerste bent die op het forum aanmeld en kritiek/advies afslaat..
 
Laatst bewerkt:
Ik ben een man, 1.73 lang en weeg 54 kilo. Wat dat laatste betreft ben ik niet echt zeker over mijn uiterlijk. Nu heb ik de stap genomen om door middel van training er gespierder uit te gaan zien. Ik wil er echt voor gaan en hoop dat er op dit forum mensen zijn die mij opweg willen helpen. Op zich eet ik al gezond. Echt veel vet heb ik niet, dus dat is volgens mij al een voordeel. Ik heb mij een beetje in de materie verdiept en ben een normaal gespierd lichaam mooi gaan vinden. Een six pack, gespierde armen, gevormde borstspieren. Er zijn talloze oefeningen te vinden op internet, maar hoe nu verder?

Ik heb niet het geld om naar een sportschool te gaan. Daarnaast wil ik ook niet aan de pillen. Gewoon gezond eten in combinatie met oefeningen. Is het mogelijk om op deze manier gespierder te worden en aan te komen? Nogmaals, ik wil er echt voor gaan.

- Welke oefeningen kan ik thuis doen en die ervoor zorgen dat ik er gespierder uit ga zien?

Sportschool

- Hoe lang duurt het voordat ik de eerste resultaten kan zien?

Thuis vrij traag, maar verschilt per persoon.

- Met welke voeding moet ik rekening houden (bij naam noemen)?

Loze antwoorden, weten te weinig.
Lees de sticky's.


- Moet ik iedere dag trainen of om de twee dagen?

Ligt aan je schema.

- En verder zijn alle tips welkom

Bespaar ergens geld, en neem een contract bij de sportschool.

Wie wil mij hiermee helpen?

Klinkt bot, maar is de enige manier die ECHT werkt.
 
Ok, misschien mijn opmerking wat over te top maar..

Je hebt het over: Dit is hoe ik ben, en over ik loop bij een voedingsconsulent.

ten eerste, waarom loop je bij een voedingsconsulent als je beweerd dat je gewicht in orde is.
Ten tweede de feiten spreken voor zich, je bent 54 kilo op 173. je bent een man.
je hebt ondergewicht, dat is geen discussie punt maar een feit. zelfs met een paar kilo erbij voldoe je pas aan het MINIMUM wat je eigenlijk moet wegen.

Daarnaast zeg je dit is hoe ik ben. De conclusie die ik daar uit trek is dat je niet open staat voor verandering. Je vind het blijkbaar normaal om in mijn ogen als een skelet rond te lopen. Wat kom je hier dan eigenlijk doen?

Enfin. Als je het allemaal zo goed weet kerel, Laat eens zien wat je eet op een dag.
post je voedingsschema met kvh verhoudingen en dan kunnen we verder praten.
ik durf te wedden dat je niet boven de 2000 caloriën per dag uitkomt.
 
Back
Naar boven