AndroidHealthClinic

er gaat iets mis...

Bezoekers in dit topic

Annelinn

Cool Novice
Lid geworden
30 sep 2015
Berichten
73
Waardering
9
Lengte
1m72
Hai

sinds december begonnen met 5x5 stronglifts (wel twee weken niet kunnen trainen ivm ziekte) en heb nog steeds progressie in m'n training. 3x pw na de kracht doe ik nog half uur cardio en daarnaast 1x in de week uur cardio.
Sinds december ben ik 3,5 kilo aangekomen. M'n buik en benen beide 1 cm dikker. Vet dus . Onderhoud is 2350 eet 1600 p/d zodat ik in het weekend een keer wat meer kan eten. Hou dit
Nauwkeurig bij.
Kev: 40/30/25

Schema vandaag:
O: 2 eieren met 2 fjord crackers en twee plaatjes kip
T: appel
L: 2 volkorenboterhammen 4x kip en 1 ei
T: kwark 300 gr + 15 gram noten
A: 130 gr kip (marinade ketjap en chilisaus), 400 gr groente, 110 gr bonen
T: 150 gr kwark, 10 gr whey, 20 gr flakes

Totaal: 1598
Kev: 37/37/26

Kom per week op een gemiddelde tussen de 1700 -1750 uit.

Er gaat dus iets mis want mijn doel is afvallen.
Kan iemand (kritisch) meekijken en misschien ontdekken wat ik anders zou kunnen doen?

Toevoeging: ik bak/braad met pam spray, drink water of koffie/thee zonder iets erin, gebruik geen margarine/boter op brood (simpelweg omdat ik dit niet lekker vindt)
 
Dat alles in omtrek dikker wordt, wil niet zeggen dat het vet is. Je zou eens met een huid plooi meter aan de gang moeten gaan om dit te meten of het wel vet is!

Oja en wat zegt de spiegel?
 
Dat alles in omtrek dikker wordt, wil niet zeggen dat het vet is. Je zou eens met een huid plooi meter aan de gang moeten gaan om dit te meten of het wel vet is!

Oja en wat zegt de spiegel?

Ging ervan uit dat ik juist niet teveel op de weegschaal moest letten (op dit forum gelezen).
Tja de spiegel: tis niet m'n beste vriend op t moment. Ik merk t ook in
M'n broeken zonder stretch. Zitten strakker en knoop gaat moeilijker dicht lees: bijna niet meer:(
 
Als je in 6 weken 3,5 kilo bent aangekomen terwijl je 600 calorieën onder onderhoud denkt te hebben gegeten, dan klopt je onderhoud niet. Zou dus het aantal calorieën verlagen. Verhouding KEV is prima.

Op bepaalde dagen meer eten dan andere kan geen kwaad, maar dan kun je het beste op je trainingsdagen meer eten. Jij doet precies het omgekeerde als je doordeweeks traint.
 
Als je in 6 weken 3,5 kilo bent aangekomen terwijl je 600 calorieën onder onderhoud denkt te hebben gegeten, dan klopt je onderhoud niet. Zou dus het aantal calorieën verlagen. Verhouding KEV is prima.

Op bepaalde dagen meer eten dan andere kan geen kwaad, maar dan kun je het beste op je trainingsdagen meer eten. Jij doet precies het omgekeerde als je doordeweeks traint.
1600 kcal voor iemand van 172 cm met 3x per week kracht en totaal 2,5 uur cardio lijkt mij ruim voldoende om af te vallen?
 
Als je in 6 weken 3,5 kilo bent aangekomen terwijl je 600 calorieën onder onderhoud denkt te hebben gegeten, dan klopt je onderhoud niet. Zou dus het aantal calorieën verlagen. Verhouding KEV is prima.

Op bepaalde dagen meer eten dan andere kan geen kwaad, maar dan kun je het beste op je trainingsdagen meer eten. Jij doet precies het omgekeerde als je doordeweeks traint.

Dus je denkt dat m'n onderhoud lager ligt? ..dan zou mijn onderhoud wel extreem laag zijn. Anders zou ik van die gemiddelde 1750 toch niet aankomen?
Wat ik heb gelezen staat 1 kilo vet gelijk aan 8000 kcal. Ik hou alles netjes bij en vul, als ik geen weegschaal heb, het negatiever voor mezelf in.
Het meer eten op trainingsdagen is goede tip. Wellicht kan ik dan met m'n dagen schuiven en in het weekend ipv cardio 1 x kracht aanhouden.

Even nog toevoeging: dit is de 12e week stronglifts voor mij. Daarvan ben ik twee weken ziek geweest waaronder een keelontsteking dus heb toen weinig kunnen eten. In 12 weken dus 3.50 kilo d'r bij
 
Laatst bewerkt:
1600 kcal voor iemand van 172 cm met 3x per week kracht en totaal 2,5 uur cardio lijkt mij ruim voldoende om af te vallen?

Ja ik dacht nl dat ik dat wel redelijk goed had berekend nav alle stickys en info die ik hier al van had afgehaald.
Ben vam de 69 naar de 72.50 gegaan.

Maar blijkbaar doe ik toch iets verkeerd.
 
Dus je denkt dat m'n onderhoud lager ligt? ..dan zou mijn onderhoud wel extreem laag zijn. Anders zou ik van die gemiddelde 1750 toch niet aankomen?

Op basis van je lengte, gewicht en activiteit lijkt je onderhoud te kloppen, maar de weegschaal liegt niet (over een periode van 6 weken). Je zou in 6 weken in totaal een tekort van 25.000 calorieën moeten hebben gehad = ~4 kilo afvallen, maar je bent meer dan 3 kilo aangekomen. Zo'n groot verschil van 8 kilo kan maar 2 dingen beteken: je onderhoud is lager of je maakt ergens een fout met voedingswaardes.
 
Even voor mijn beeld:

3x krachttraining per week, met daarna in totaal 1.30u cardio
1x 1 uur cardio per week.

Je zegt daarbij dat je onderhoud 2350 is en je momenteel 1600kcal per dag eet. Dat betekent dat je dagelijks een kcaltekort oploopt van 750kcal.

Per week is dit een kcaltekort van 5250. Vaak wordt geadviseerd maximaal 500 kcal onder je onderhoud te gaan zitten. Wat zou neerkomen op een kcaltekort van 3500 per week. Daar zit jij dus bijna 2000kcal boven. Die eet jij er niet aan in het weekend lijkt mij.

Of je daadwerkelijk vet hebt aangezet is natuurlijk moeilijk te zeggen. Door je toevoeging van krachttraining kun je heel goed massa aangezet hebben op je benen. Op je buik lijkt me dan weer een sterk verhaal.

Het lijkt mij daarbij ook wel heel bizar dat je 3,5 kilo aan vet hebt gegaind in 2,5 maanden.

Je doet blijkbaar iets fout. Het enige wat ik zou kunnen bedenken is dat je iets in spiermassa bent aangekomen en meer vocht vasthoudt waardoor je wat verschil in de weegschaal ziet. De verklaring dat je niet afvalt is misschien te vinden in het feit dat je veel te weinig eet en je lichaam daarom vasthoudt aan z'n reserves..
 
De verklaring dat je niet afvalt is misschien te vinden in het feit dat je veel te weinig eet en je lichaam daarom vasthoudt aan z'n reserves..

Inclusief het weekend is het een tekort van 600/650 cal per dag. Dat is geen crash-dieet.
 
Inclusief het weekend is het een tekort van 600/650 cal per dag. Dat is geen crash-dieet.

Je weet het metabolisme van TS niet, dus je kunt dit onmogelijk beweren.. Either way..
 
Ging ervan uit dat ik juist niet teveel op de weegschaal moest letten (op dit forum gelezen).
Tja de spiegel: tis niet m'n beste vriend op t moment. Ik merk t ook in
M'n broeken zonder stretch. Zitten strakker en knoop gaat moeilijker dicht lees: bijna niet meer:(
Zolang de spiegel jouw zelfbeeld reflecteert zal het nooit je beste vriend worden.

Maak foto's van jezelf en vergelijk het elke paar weken. In dezelfde ruimte, dezelfde hoek, dezelfde lichtinval.

Toen je 69 woog....was dat tijdens je ziekte? Of net erna? Of juist ervoor?
 
Op basis van je lengte, gewicht en activiteit lijkt je onderhoud te kloppen, maar de weegschaal liegt niet (over een periode van 6 weken). Je zou in 6 weken in totaal een tekort van 25.000 calorieën moeten hebben gehad = ~4 kilo afvallen, maar je bent meer dan 3 kilo aangekomen. Zo'n groot verschil van 8 kilo kan maar 2 dingen beteken: je onderhoud is lager of je maakt ergens een fout met voedingswaardes.

Die zes weken klopt niet helemaal. Ben 12 weken bezig met stronglifts waarvan twee ziek dus niet getraind.
Maar goed dan nog klopt het niet.
Mn onderhoud zal vast iets lager liggen dan de berekening. Hoe
Zit dit dan met de training? Bedoel ik heb nog maar weinig opgebouwd qua kilo's (voor jullie allemaal een lachtertje wat ik bankdruk:D, voor mij al heel wat), dus ook minder spier. Spier verbrand toch meer calorien dan vet? Dan zou het logisch zijn dat mijn onderhoud dus lager ligt dan een vrouw met dezelfde lengte+gewicht maar die voornamelijk uit spier bestaat. Of zeg ik nou iets wat niet klopt?
 
Mn onderhoud zal vast iets lager liggen dan de berekening. Hoe Zit dit dan met de training? Bedoel ik heb nog maar weinig opgebouwd qua kilo's (voor jullie allemaal een lachtertje wat ik bankdruk:D, voor mij al heel wat), dus ook minder spier. Spier verbrand toch meer calorien dan vet? Dan zou het logisch zijn dat mijn onderhoud dus lager ligt dan een vrouw met dezelfde lengte+gewicht maar die voornamelijk uit spier bestaat. Of zeg ik nou iets wat niet klopt?

Op zich klopt dat wel. Maar dat gaat om zulke kleine verschillen, dat dat over een kleine periode en met zo'n groot verschil ten opzichte van het verwachtte resultaat niet echt uitmaakt.

Hoe is het verloop van je gewicht in die 12 weken?
 
Zolang de spiegel jouw zelfbeeld reflecteert zal het nooit je beste vriend worden.

Maak foto's van jezelf en vergelijk het elke paar weken. In dezelfde ruimte, dezelfde hoek, dezelfde lichtinval.

Toen je 69 woog....was dat tijdens je ziekte? Of net erna? Of juist ervoor?

Dat was eind november en begin december begonnen met de krachttraining. Daarvoor deed ik alleen maar groepslessen 4 a 5x in de week.
 
Op zich klopt dat wel. Maar dat gaat om zulke kleine verschillen, dat dat over een kleine periode en met zo'n groot verschil ten opzichte van het verwachtte resultaat niet echt uitmaakt.

Hoe is het verloop van je gewicht in die 12 weken?

Heb t even opgezocht.

Ik startte dus met 69.1 kilo eind november. halverwege december 70.8 (wss vocht door cyclus, heb ik iedere maand)
In de week na kerst: 70.8
In de eerste week van januari weeg ik 71.4
Derde week (na week ziek) 71.2
Begin feb. 72.5
Nu derde week feb. 73.5
 
Misschien juist ff war meer gaan eten. Reken je onderhoud ff opnieuw uit en ga daar iets onder zitten. Zit nu wel erg laag imo. Je zou ook laag middel hoge dag kunnen hanteren. Laag 1600 middel(tussenin) en hoog op onderhoud.
 
En eet je echt volgens je schema geen cheats tussendoor?
 
Even voor mijn beeld:

3x krachttraining per week, met daarna in totaal 1.30u cardio
1x 1 uur cardio per week.

Je zegt daarbij dat je onderhoud 2350 is en je momenteel 1600kcal per dag eet. Dat betekent dat je dagelijks een kcaltekort oploopt van 750kcal.

Per week is dit een kcaltekort van 5250. Vaak wordt geadviseerd maximaal 500 kcal onder je onderhoud te gaan zitten. Wat zou neerkomen op een kcaltekort van 3500 per week. Daar zit jij dus bijna 2000kcal boven. Die eet jij er niet aan in het weekend lijkt mij.



Of je daadwerkelijk vet hebt aangezet is natuurlijk moeilijk te zeggen. Door je toevoeging van krachttraining kun je heel goed massa aangezet hebben op je benen. Op je buik lijkt me dan weer een sterk verhaal.

Het lijkt mij daarbij ook wel heel bizar dat je 3,5 kilo aan vet hebt gegaind in 2,5 maanden.

Je doet blijkbaar iets fout. Het enige wat ik zou kunnen bedenken is dat je iets in spiermassa bent aangekomen en meer vocht vasthoudt waardoor je wat verschil in de weegschaal ziet. De verklaring dat je niet afvalt is misschien te vinden in het feit dat je veel te weinig eet en je lichaam daarom vasthoudt aan z'n reserves..

Nee dat klopt dat doe ik ook niet. Ik eet dan bv met de m'n gezin een pizza mee en de dag daarop in de avond 8 toastjes met filet en cola light
 
En eet je echt volgens je schema geen cheats tussendoor?

Nee snap goed dat je dit zegt overigens. Ben gedisciplineerd en eerlijk naar mezelf. Heb anders alleen mezelf er maar mee. Heb ook weinig tijd om te eten helemaal op m'n werk (werk op een afdeling dus op
gezette tijden eten)

Dat is tevens het frustrerende dat ik juist met deze vorm vam training ben begonnen voor resultaten die ik
nooit zou kunnen bereiken met alleen de cardio.
Valt alleen enorm tegen vandaar dus mijn topic. Ik doe iets verkeerd maar kom er niet uit wat dat dan is.
 
Back
Naar boven