MuscleMeat

Erge klachten linker schouder ..

Bezoekers in dit topic

Petah1995

Novice
10 jaar lid
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
78kg
Hallo allemaal,

Tijdens het sporten heb ik steeds meer last gekregen van mijn linker schouder.
Het is de achterkant waar ik last van heb ik heb bij de fysio gelopen en heb daar oefeningen gekregen.
de fysio vertelde mij dat ik doordat ik al last had en verder ben blijven trainen het verkeerd heb getraind waardoor mijn linkerkant van rug tot aan mijn schouder onderontwikkeld is.
Het is de achterkant van mijn linkerschouders als ik daar op een bepaalde plek druk krijg ik ook echt een pijnscheut.

een voorbeeld:
Met de seated cable row voel ik elke keer als ik trek op het moment van het samentrekken van me spieren een pijnscheut door mijn schouder.
Nu heb ik 4 maanden niet gesport en wat fysio oefeningen gedaan maar tevergeefs ik blijf last houden en het word er ook niet minder op ..

Iemand die hier wat over weet of me kan helpen want ik wil heel graag weer normaal zonder last te hebben sporten ..

Het is zaak dat je die spier(groep) bewust wat meer gaat trainen. En idealiter de rest even wat minder, waarbij je die spier ook gebruikt. Isolatie dus op de betreffende spier(groep). Je zult deze extra aandacht moeten geven zodat deze wat sterker wordt weer.

• Topic Starter Topic Starter
Het is zaak dat je die spier(groep) bewust wat meer gaat trainen. En idealiter de rest even wat minder, waarbij je die spier ook gebruikt. Isolatie dus op de betreffende spier(groep). Je zult deze extra aandacht moeten geven zodat deze wat sterker wordt weer.

Dus doelbewust voor achterkant schouders en bovenkant rug trainen en de rest even laten schieten?
en voor achterkant bijvoorbeeld bent over cable laterals?
Maar ook ene kant bijvoorbeeld dumbell row bij alleen de linkerkant om die weer een beetje te versterken of wel gewoon allebei de kanten blijven trainen maar dan linker zwaarder als rechter?

Ik herken het al te goed ik heb er zelf ook last van gehad. Ik ben daarna naar een sport fysio geweest en die vertelde mij inderdaad dat ik moet oppassen met zulke oefeningen en dat ik de komende tijd rustig aan moest doen. Ik zorgde ervoor dat ik daarna de oefening niet teveel door zou gaan halen en dat ik mijn schouders volledig en goed train. De pijn is bij mij helemaal weg gegaan. Veel mensen verwaarlozen hun schouder spieren zeker de kleine spiertjes aan de achterkant van de schouder(wat ik deed). Die spiertjes zijn niet groot en daar kan je ook zeker last van krijgen. Als je op internet opzoekt ‘’oefeningen voor kleine spiertjes aan de achterkant van de schouders’’ zou je genoeg goede oefeningen vinden die je kan uitvoeren. Nu ik een aantal van deze oefeningen ben gaan doen (met weinig gewicht) ben ik ook vooruit gegaan met alle schouder oefeningen. Al deze oefeningen kan je ook gemakkelijk thuis uitvoeren al heb je wat gewichten.

Wel raar dat je fysio je er niet mee kan helpen. Je zou toch hopen dat ze daar voor zijn. Zelf is mijn fysio redelijk goed verdiept in schouders dus dat is wel fijn.

• Topic Starter Topic Starter
Ik herken het al te goed ik heb er zelf ook last van gehad. Ik ben daarna naar een sport fysio geweest en die vertelde mij inderdaad dat ik moet oppassen met zulke oefeningen en dat ik de komende tijd rustig aan moest doen. Ik zorgde ervoor dat ik daarna de oefening niet teveel door zou gaan halen en dat ik mijn schouders volledig en goed train. De pijn is bij mij helemaal weg gegaan. Veel mensen verwaarlozen hun schouder spieren zeker de kleine spiertjes aan de achterkant van de schouder(wat ik deed). Die spiertjes zijn niet groot en daar kan je ook zeker last van krijgen. Als je op internet opzoekt ‘’oefeningen voor kleine spiertjes aan de achterkant van de schouders’’ zou je genoeg goede oefeningen vinden die je kan uitvoeren. Nu ik een aantal van deze oefeningen ben gaan doen (met weinig gewicht) ben ik ook vooruit gegaan met alle schouder oefeningen. Al deze oefeningen kan je ook gemakkelijk thuis uitvoeren al heb je wat gewichten. Wel raar dat je fysio je er niet mee kan helpen. Je zou toch hopen dat ze daar voor zijn. Zelf is mijn fysio redelijk goed verdiept in schouders dus dat is wel fijn.

Heel erg bedankt ik ga gelijk proberen of dit bij mij ook resultaten boekt.
Had jij met bijvoorbeeld borst trainen ook last van je schouder?

Man, ik heb ook lang last gehad van beide schouders. Het genezingsproces kan laaaaang duren, maanden tot zelfs jaren.

En dan nog...

Het zal sowieso een broze zone blijven.

Geduldig blijven, de oefeningen van je fysio blijven doen, desnoods op zoek gaan naar een tweede en derde opinie, zelf info op internet opzoeken, zelf voorzichtig hypotheses formuleren, zelf voorzichtig experimenteren met rehabilitatieoefeningen over and over and over again en vooral NOOIT opgeven. Zo heb ik mijn schouders min of meer in orde gekregen op 2 jaar tijd. (Heb rondgelopen met rotator cuff impingement aan beide schouders gedurende meer dan 9 jaar).

Terug
Naar boven