XXL Nutrition

erge pijn na laatste set deadlift.

Bezoekers in dit topic

Kixat

Ripped Bodybuilder
Lid geworden
20 feb 2011
Berichten
4.417
Waardering
305
Lengte
1m83
Hey allemaal

Vandaag was het voor mij rug-dag en ik wou er lekker tegenaangaan.
gefietst naar de sportschool, vervolgens wat dumbbell rows gedaan om wat op te warmen en daarna een opwarm setje deadlifts.

daarna begonnen, de 1ste set ging prima, de 2de ook, maar bij de eerste rep van de 3de set (wat meteen de laatste werd) ging het fout.

nadat het gewicht zon 40 centimeter boven de grond was, voelde ik opeens een steek bij mijn rug (schuin onder het linker schouderblad, richting de rugwervel). Ik heb meteen het gewicht na deze steek weer op de grond gelegd en ben rustig wat rond gaan draaien en het allemaal weer een beetje pijnvrij te krijgen. Wat pullups geprobeerd maar die mochten ook niet zonder steek lukken.

Dus na 15 minuten alweer terug naar huis.
Onderweg op de fiets alweer last en dus me fysio maar is even opgebeld en een afspraak gemaakt, dit kon pas morgen.

Toen ik thuiskwam heb ik meteen een warme douche genomen, maar dit hielp ook niet bepaald veel. dus maar wat achter de computer gaan zitten. Elke keer dat ik nu een andere zitpositie aan wou nemen begon het weer.

Nu na anderhalve ibuprofen (zakjes van 600 mg) is het ongeveer 40% minder geworden. maar als ik nu van de bank af wil dan neig ik toch naar het blijven zitten.

Dus wanneer krijg ik de pijn?
Als ik mijn linkerschouder naar achter knijp
Als ik op wil staan
Als ik wil bukken
Als ik iets ver boven mij wil pakken
Als ik ga draaien (in bed/op bank)

Wanneer heb ik geen pijn
Als ik stil zit, zelfde positie aanhoud.
Als ik mijn arm naar voren doe/ armen opzij doe (het punt dat de armen omhoog gaan doet dan weer wel pijn)
als ik mijn hoofd draai
als ik mijn bekken kantel.

Verder weet ik even niet dingen die ik zou kunnen vermelden.



Dus mijn vraag, heeft iemand van jullie een idee na het lezen van het bovenstaande, een idee van wat er gebeurd is?

Ik heb overigens niet het gevoel dat het aan mijn techniek lag want die vond ik beter dan al me vorige keren (maarja als je techniek goed is mag dit niet gebeuren toch?)


Edit: Was overigens zeer waarschijnlijk een klein scheurtje in m'n lat,vermoedelijk begonnen met de lift terwijl ik alles nog niet goed had aangespannen.
 
Laatst bewerkt:
Lijkt een beetje als een blessure ad rug..dat voel jij het beste. Waarschijnlijk heb je u rug teveel gebogen, en is dit gebeurd. Ik zou niet panikeren, maar toch oef vermijden die pijn doen, en u rug niet irriteren door bepaalde bewegingen te maken om te kijken als dit nog pijn doet. :) Het lijkt me wel een goed idee om naar de dokter te gaan daarmee, kan wijzen op rugproblemen, en dat is belangrijk om weten als je wil gaan bb
 
denk spiertje verrekt dat je schouderblad op zn plaats moet houden
 
vandaag bij de fysio geweest, hij kon de boosdoener eerst niet vinden maar toen die hem vond begon de marteling :).

Hij zei uiteindelijk dat de pijn in princiepe over 3 tot 5 dagen weg moest zijn, en dat ik na een week weer mag beginnen met trainen, maar dan wel eerst op een bejaardegewicht[no offense] en dat dan opschroeven zolang ik er geen pijn bij ondervind. ook zou ik over 3 weken weer 100% er tegenaan moeten kunnen. Dus de hersteltijd vind ik nog meevallen, nu maar hopen dat het niet langer dan deze planning gaat duren :)

Toch nog bedankt voor de reacties.
btw, houthakker dat spiertje was et em niet aangezien ik bijna alles kan doen met me schouder behalve volledig naar achter. als ik naar dit plaatje zou kijken { http://www.vosmedisch.nl/contents/m...spieren menselijk lichaam Nederlandstalig.jpg } dan zou het aan de linkerhelft van het lichaam, en dan ongeveer een halve centimeter onder die "lijn" zijn waar dat zwarte stipje zit dus. Ik kan de naam niet goed lezen op dit plaatje maar volgens mij staat er Brede Rugspier, latisimeus dorsi (of dormi)
 
Laatst bewerkt:
Beter iig dat je weer snel er weer tegen aan kan ik vind deadlift de lekkerste oefening die er is.
 
ye m2, daarom vind ik het ook gwn zwaar irritant dat het gebeurde ik begin me routine altijd met deadlift zodat ik daar het hardste op kan gaan, en dan gebeurt dit GRR. Toch als ik hem weer ga oppaken even aan iemand vragen of die me techniek kan controleren voor de zekerheid.
 
neem rust.
no joke ga 1weekje niet trainen
 
ye m2, daarom vind ik het ook gwn zwaar irritant dat het gebeurde ik begin me routine altijd met deadlift zodat ik daar het hardste op kan gaan, en dan gebeurt dit GRR. Toch als ik hem weer ga oppaken even aan iemand vragen of die me techniek kan controleren voor de zekerheid.

mischien ff filmen en uploaden weet niet in wat voor gym je zit maar lastig om in de meeste gyms goed advies te krijgen wbt deadlift mischien ook ff kijken in topic wat ik geopend heb over deadlift techniek in de powerlift sectie. http://www.crossfit.com/journal/library/51-2006_AnalysisofDeadlift.pdf of ff starting strenght lezen/ kijken en dan kijken wat voor jou bouw de beste methode is.
 
Laatst bewerkt:
mischien ff filmen en uploaden weet niet in wat voor gym je zit maar lastig om in de meeste gyms goed advies te krijgen wbt deadlift mischien ook ff kijken in topic wat ik geopend heb over deadlift techniek in de powerlift sectie. http://www.crossfit.com/journal/library/51-2006_AnalysisofDeadlift.pdf of ff starting strenght lezen/ kijken en dan kijken wat voor jou bouw de beste methode is.


Ik train bij Golds Gym, dat is in nieuwegein en der lopen wel redelijk wat buffels rond en ook iemand die volgens mij meedoet aan powerlifting wedstrijden, althans hijs de enige die deadlift op ze sokken/ speciale schoenen. en filmen hoe ik hem doe, vind ik beetje vaag om te doen, gaat iedereen zo kijken.. heb nog wel ergens een filmpje van een jaar geleden maar ik doe ze nu volgens mij anders.

Ik zal je topic zo even bekijken, heb nu toch tijd zat.


En indd Fernandes ik neem zeker een week rust met sporten. werken moet ik nog kijken of dat gaat lukken, maar dat zien we dan wel weer. moet morgen weer naar fysio en zal dan wel weer verder zien
 
zo, zal is even schrijven hoe het er nu mee staat.

is nu 2 geleden dat het gebeurd is, en de pijn is er nog steeds bij bepaalde bewegingen.
Trainen gaat moeilijk (rug gaat gewoon niet, op een paar pullups na....) Bij borst-training heb ik minder kracht , en flies+pull-overs willen niet. leg-day valt weer mee, kan niet squatten maar wel legg-press,leg-extension, legg-curl. alleen calf-raise dan weer niet vaag genoeg. Schouders gaan ook niet. dus ben maar gaan hardlopen.

of terwijl het schiet niet op :(,ben in deze 2 weken maar 2x wezen trainen.

Weet iemand nog wat simpele oefeningen die ik zou kunnen proberen?
 
Hey, ik had een keer een steek in me rug gekregen tijdens het bankdrukken. Kreeg de bar niet meer omhoog en iemand moest spotten maar deed hij niet goed. Ik voelde toen lichte pijn steek in me rug, had nog wel verder doorgetraind. Maar uiteindelijk heb ik volgens mij die steek nog wel 1 week - 2 weken gehad.

Zon steek gaat niet snel weg volgens mij. Niet trainen lijkt mij het beste.
 
Back
Naar boven