XXL Nutrition

Ergernis...@#%^*!! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

AnaboliC

Huge Freak
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
8 okt 2002
Berichten
9.602
Waardering
3
Nou ik ben het helemaaal oneens met de trainers op de sportschool.
Vandaag benendag. Ik ging met een vriend trainen die nog nooit getraind had, dus ik ging vandaag maar met 'm meetrainen.

gedaan:
leg extensions 4 sets
leg press 4 sets voor quads
leg press 4 sets voor hams (vaag)
hacksquats 4 sets
standing calf raises 4 sets

Ik zei dat ik normaal romanian deadlifts voor de hamstrings doe, maar volgens de trainers is dat voor de onderrug (ja ik weet het, die train je dan ook).

Standing calf raises vinden ze genoeg, terwijl je met seated juist de soleus aanpakt...

ik was bijna 2 uur bezig met dit schema, terwijl ik met mijn schema een uurtje nodig heb.

Squats 4x 8-12
leg extensions 3x 8-12

Romanian deadlifts 4x 8-12
leg curls 3x 8-12

standing calf raises 3x 12-15
seated calf raises 3x 12-15


Ze snappen er echt de ballen van :eek:


Wat vinden jullie??????????
 
Misschien domme vraag romanian deadlifts zijn stiff legged deadlifts

if so, dan heb je bijna mijn schema te oakken.... en die is echt niet slecht dacht ik zo.
 
Trouwens als je leg press doet voor quads, en daarna precies hetzelfde voor de hams.... waar zit dan het verschil in dat de ene voor hams is en de andere voor quads? Vraag dat maar eens aan meneer de instructeur, wedden dat je die er uitlult?
 
je stopt met de Romanian deadlifts tot de halter net iets onder de knieen is.

Ik weet het maar die gasten hebben echt rare ideeen...
 
Laatst bewerkt:
net zoals bij je rug, zeggen ze dat je zowel front als back pulldowns moet doen. Barbell rows doen ze alleen met onderhandse greep (wat is er mis met bovenhandse greep?). Seated calf raises hoeft niet, je doet hetzelfde met standing calfraises... Hacksquats zelfde als squats....O squatrack bezet, doe 'm dan maar op de smith-machine...
 
ik snap ook niet dat je niet je eigen schema aanhoudt ???
 
ja doe ik ook, alleen dit keer ging ik met een maat van me meetrainen...
 
Romanian deads (keystone) zijn niet hetzelfde als stiff deads. Het belangrijkste verschil is dat je alleen vanuit je bekken buigt, en niet je onderrug rond (je komt hierdoor idd niet verders als je schenen.

Het verchil tuusen quads en hams op de leg press zit erin waar je je voeten plaatst. Je voeten hoog op de plaat (liefst alleen je hakken erop) verlegt de belasting naar de hams, de voeten laag op de plaat meer naar de quads

Roeioefeningen met een onderhandse grip belasten (doordat de armen dichter bij het lichaam blijven en de ellebogen verder naar achter getrokken kunnen worden) meer de onderste banen van de lats (vooral Yates heeft deze greep weer gepopulariseerd)

Staande calf raises belast de soleus idd net zo veel als zittende! Het is alleen zo dat bij de zittende calfrais de gasrocnemius door verkorting bij de knie buiten spel word gezet en hierdoor alleen de soleus belast word.

Dit geld trouwens voor heel veel oefeningen. Je traint een bepaald gedeelte niet meer, maar juist een ander gedeelte minder !!

Dus op zich geen vreemd schema, alleen veel sets.
 
Maar is er een betere van de 2? Romanian Deads of STLD´s? Wat is het effect op de hams en andere spiergroepen, wat maakt die 2 oefeningen verschillend behalve de uitvoer ervan?
 
Als je een goede hamstringoefening zoekt zou ik voor de RDL gaan, als je een slechte onderrugoefening zoek moet je voor de SLD.

Het verschil zit erin dat je bij de RDL allen maar je onderrug als stabilisator gebruikt, terwijl je de onderrug bij de SLD actief gebruikt
 
Originally posted by 3XL

Het verchil tuusen quads en hams op de leg press zit erin waar je je voeten plaatst. Je voeten hoog op de plaat (liefst alleen je hakken erop) verlegt de belasting naar de hams, de voeten laag op de plaat meer naar de quads

??? dat begrijp ik niet, de functie van je hamstring is toch buigen?
 
Het probleem met fitness-instructeurs is dat ze zelf amper trainen(geld niet voor allemaal)
Maar ik ken er genoeg..
 
Originally posted by maniac
??? dat begrijp ik niet, de functie van je hamstring is toch buigen?


Buigen in de knie ja omdat de hamstring vast zit aan het fibula kopje op je onderbeen, maar de hamstring helpt ook o.a. de gluteus spieren bij de retroflexie/extensie van de heup, omdat hij aanhecht op het tuberculum ischii (zitknobbel).
Dus plaats je je voeten hoger op de leg press, dan heb je een grotere bewegingsuitslag bij de neerwaartse beweging zodat je je hamstrings meer zal inschakelen bij het wegstoten van het gewicht.
Ok? ;)
 
Back
Naar boven