Fitness Seller

Stelling Ergogenics, Geloven we de studies of niet!? (1 bezoeker)

Ergogenics, moeten we deze studies geloven of niet!?


  • Totaal stemmers
    56

Bezoekers in dit topic

Anoniem_1989_9

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
26 jun 2008
Berichten
6.231
Waardering
58
Lengte
1m78
Massa
70kg
Vetpercentage
13%
Aan de hand van deze studie:

[Afbeelding niet meer beschikbaar] Het beste lichaam krijg je als je krachttraining en duurtraining met elkaar combineert (J Appl Physiol. 1998 Aug;85(2):695-700.) We weten het al, maar hier heb je dan het artikel uit 1998 waardoor we het weten. [Kent uw klassieken, gozers - red.] Krachttraining zorgt voor meer spiermassa en verhoogt daardoor de hoeveelheid joules die je verbrandt als je geen klap uitvoert. Krachttraining verhoogt de basal metabolic rate (BMR), zoals fysiologen dat noemen.
Onderzoekers van de University of Kansas deden een proef met dertig gezonde mannen van gemiddeld twintig jaar. De mannen werden verdeeld over drie groepen, en elke groep kreeg tien weken lang een ander trainingsschema.
De ene groep deed aan krachttraining, en trainde drie keer per week. De tweede groep ging hardlopen, ook drie keer per week. Een derde groep deed zowel aan krachttraining als aan duurtraining, en ging drie maal per week eerst trainen met gewichten en daarna veertig minuten hardlopen.
Na die tien weken maten de onderzoekers de BMR van de proefpersonen. De uitkomsten zie je hieronder.

bmr.gif


Resistance = krachttraining; endurance = duurtraining; concurrent = gecombineerde training.
Duurtraining verlaagde de BMR. Dat komt omdat "de" factor die de BMR verhoogt de aanwas van spiermassa is. Hieronder zie je het verband tussen de toename van het energieverbruik door sporters en hun toename van vetvrije massa.

bmr2.gif


De duursporters zie je links in de figuur. Duursporters verloren spiermassa. In hun urine zat ook beduidend meer stikstof dan in de urine van de andere sporters. Dat duidt op spierafbraak.
In de tabel hieronder zie je de verandering in de lichaamssamenstelling van de drie groepen.



KT
DUUR
COMBI
vetpercentage
-1.4%
-2.3%
-3.5%
vetvrije massa
+2.3 kg
-0.6 kg
+3.2 kg
vetmassa
-0.8 kg
-2.0 kg
-2.6 kg


De gecombineerde groep doet het het best - ook beter dan de krachttraininggroep. Als je alleen kijkt naar de vooruitgang in VO2max vermogen, dan scoort de duurtraininggroep het beste. Kijk je alleen naar de vooruitgang in kracht, dan scoort de krachttraininggroep het beste.
"Whereas resistance training alone induced an increase in FFM with a concomitant increase in RMR, and endurance training alone induced losses in BF and FM, concurrent training shared all of these benefits", concluderen de onderzoekers. "Thereby providing for the most effective exercise program strategy when weight loss is desired."
Bron: http://www.ergogenics.org/gezondheid26.html#2

Typ ik dit bericht, ze beweren dat je met KT icm Cardio erachteraan meer massa aanzet en tegelijk je vet laat dalen..
Op dit forum zegt men altijd zo min mogelijk cardio in de bulk want dit is 'katabool' en heeft veel kans op spierafbraak

Brand maar los!!
 
Ergogenics is een bullcrap site, staan amper wetenswaardigheden op.
 
sommige, ik geloof alle studies die zeggen dat AAS geen enkele schade toerichten:P...
 
Ik ben toen ik 3x per week KT deed en 7x cardio in vorm van worstelen, boksen, rennen e.d van BF 23% naar 15% ongeveer gegaan terwijl mijn BW van 108kg naar 103kg ging.

Of dit voor iedereen zo is en of dat dit onderzoek bevestigd weet ik niet.
Weet wel dat veel mensen in de gym aan mij vroegen of ik aan de dope zat e.d want ze zagen me altijd zo veel rennen, boksen, worstelen, hard trainen en ik werd groter (voor oog-->definitie) en atletischer..

Ik vind het meestal groot gelul dat je geen spiermassa kan ontwikkelen wanneer je BF% naar beneden gaat, zoals ik vaak lees op dit forum.

Theoretisch moet het IMO wel kunnen, jouw als voorbeeld nemende! At je ook op de Cut, of meer onderhoud? Want dit is ook nog een belangrijk aspect.. Wat voor KT deed je? Hoge reps (10-12) Of lage Reps (4-6) ??
 
klopt toch, ze nemen een aantal gezonde mannen, die waarschijnlijk geen lul aan sport deden ervoor. Als je dan wat gaat sporten gaat spier omhoog en vet omlaag
 
Je ziet niet zo veel studies waar mensen die al jaren trainen wat aan hebben. 9/10 gevallen is het inderdaad met beginners onderzocht

Zie trouwens geen reden om de studies niet te geloven. Er is toch gewoon gemeten wat er gemeten is? Vraag is wel in hoeverre de resultaten relevant zijn.
 
BF laten dalen en massa aanzetten is zeker te doen bij ongetrainde personen. Vriend van me was een rasechte ecto en begon aan opleiding voor paracommando. Had een bf van rond de 10% en was een smalle mofo. Hij heeft nu, door zijn opleiding, een BF van 8% (eightpack) en is toch tamelijk breed geworden. Oké, geen bb'er, maar je ziet aan die jongen, zelfs in kledij, dat hij allesbehalve een mossel is.
 
Beginners en obese mensen kunnen tijdelijk vet verliezen en op hetzelfde moment spiermassa toevoegen aan hun frame. Zodra je een half jaar - 1 jaar bezig bent kan je dat vergeten.
 
En ik dan?
Geen obese, en ik was langer bezig dan de tijd die jij voorschrijft. En is niet iets geweest van tijdelijke aard.
Moeilijk vind ik trouwens om te bepalen wanneer je beginner bent of niet.

Edit: moet wel schrijven dat ik diabetes heb en mijn suiker veel beter onder controle was, en is gebleven. Misschien van invloed?
Lastig te controleren bij jezelf. Het is in principe niet mogelijk om spieren op te bouwen als je lichaam in catabole staat is.
 
Net als het bovenstaande artikel zijn de afgeleide teksten die Ergo. staan te kort door de bocht en onvolledig. Tevens citeren ze onderzoeken met resultaten uit te kleine populaties.
 
Ik heb meer vertrouwen in ergogenics (maar dan moet je wel de boel fatsoenlijk kunnen lezen en niet naar hartelust gaan extrapoleren) dan in DBB.
 
Nee!

Waarom niet? Nou ik drink 15 kopjes groene thee per dag, echt sterk getrokken, gewoon tot het vieze toe, maar ik ben echt geen 1 kilo vet in 8 weken verloren erdoor.

http://www.ergogenics.org/supplement12.html#3

Visoliestudies vind ik ook bullshit, ik slik er wel 12 per dag, maar als ik ze niet slik boeit het niet,

Enige wat ik wel vind werken is Zink, en dan krijg je weer allemaal prostaatkanker verhalen, ja :mad:
 
Nee!

Waarom niet? Nou ik drink 15 kopjes groene thee per dag, echt sterk getrokken, gewoon tot het vieze toe, maar ik ben echt geen 1 kilo vet in 8 weken verloren erdoor.

http://www.ergogenics.org/supplement12.html#3

Visoliestudies vind ik ook bullshit, ik slik er wel 12 per dag, maar als ik ze niet slik boeit het niet,

Enige wat ik wel vind werken is Zink, en dan krijg je weer allemaal prostaatkanker verhalen, ja :mad:

Er wordt heus niet beweerd dat als je groene thee of visolie neemt dat je dan direct afvalt.. met de juiste Voedingsschema en het juiste Trainingsschema zal het wellicht een bijdrage hebben!
 
Je ziet niet zo veel studies waar mensen die al jaren trainen wat aan hebben. 9/10 gevallen is het inderdaad met beginners onderzocht

Zie trouwens geen reden om de studies niet te geloven. Er is toch gewoon gemeten wat er gemeten is? Vraag is wel in hoeverre de resultaten relevant zijn.

Het is toch pas wetenschappelijk als het door een universiteit is gedaan?Tenminste,dat dacht ik.
 
Op de universiteit zitten hoogstends bril knaapjes met halfsleeve polootjes en spierwite armen van 27 cm.
 
dat is echt wel een goede site
ik lees er regelmatig wat op en ze zijn absoluut te geloven. Ze brengen niet zelf het nieuws ofzo maar verzamelen het nieuws van overal op het internet en vertellen het nieuws of de onderzoeken in eigen woorden maar ze stellen zichzelf ook kritisch op, zo maken ze ook sarcastische grapjes over wie het onderzoek gedaan heeft of plaatsen ze kanttekeningen bij de resultaten of opvattingen die je kan afleiden uit het artikel. Er wordt ook steeds een link naar de bron geplaatst zodat je het oorspronkelijke artikel kan lezen. Vaak merk je dat ze er wel soms nog tabelletjes en grafiekjes bij plaatsen met cijfers die niet onmiddelijk in het oorspronkelijk artikel staan dus hoe ze daar aan komen weet ik ook niet. Net zoals bij dat artikel dat jij post maar als je alleen de tekst leest klopt alles wat ze zeggen.
 
Het is toch pas wetenschappelijk als het door een universiteit is gedaan?Tenminste,dat dacht ik.
Die vent doet de onderzoeken toch niet zelf?
 
ik ben het eens met het onderzoek iig.
 
Back
Naar boven