AndroidHealthClinic

ergogenics schema is raar?

Bezoekers in dit topic

RSI

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
14 mrt 2003
Berichten
85
Waardering
0
ik zat lekker op de ergogenics site te browsen

[Link niet meer beschikbaar]
[Link niet meer beschikbaar]


en wat lees ik daar....

ze raden je aan, voor optimale spiergroei: 3 met setjes van 1, want anders overtrain je jezelf.

Is dat niet een beetje te weinig?

Ik doe altijd juist 3 a 4 oefeningen met daarbij 3 setjes i.p.v. 1

Wat is nou eigenlijk beter?


Hier staat een goed schema van hun (volgens hun dan he):

Goed Schema

Borst
Banken, 2 sets (1 om op te warmen, 1 voor het echte werk)
Schuin banken, 1 set
Flies, 1 set
-

Schouders
Neck Press, 2 sets (1 om op te warmen, 1 voor het echte werk)
Lateral Raises, 1 set
Upright Rows, 1 set
-

Rug
Lat Pulley, 2 sets (1 om op te warmen, 1 voor het echte werk)
Cable Row, 1 set
Zagen, 1 set
-

Biceps
Barbell Curl, 2 sets (1 om op te warmen, 1 voor het echte werk)
Dumbbell Curl, 1 set
-
-

Triceps
Push Down, 2 sets (1 om op te warmen, 1 voor het echte werk)
French Press, 1 set
-
-
en natuurlijk 2 spiergroepen per training. ;)
 
Denk ik niet.

Het zal heus wel werken, alleen niet altijd en niet constant. Maar geld dat niet voor alle schema's?
 
Ik geloof het ook niet
 
Originally posted by 3XL
Denk ik niet.

Het zal heus wel werken, alleen niet altijd en niet constant. Maar geld dat niet voor alle schema's?

ja, maar sommige schema's werken nu eenmaal langer en anderen niet.

de keuze aan oefeningen zowel als andere factoren worden volgens mij verwaarloosd. buiten het feit dan nog dat ik dit veel te weinig stimulus vind.

nu om om het schema zelf iets te zeggen, de keuze van de oefeningen is verre van optimaal, en de benen zitten er niet tussen.

verder denk ik ook niet dat die veel rekening gaan houden met variatie of periodisatie.

ergo : het minst goed werkende schema imo :D
 
verder zijn ze van mening dat als je op een andere manier traint (dus het "stomme schema"), je gegarandeerd overtraint.

er staat zelfs een soort 'quiz' om te zien hoe overtraind je bent. guess what, ik haal 27 punten. wat ben ik overtraind zeg! verder zie ik nergens een wetenschappelijke bevestiging. nou ja, ieder zijn ding...



Scores van 40 en lager zijn erg mooi. Dat betekent: een goed afgewogen trainingsschema, dat garant staat voor een gestage groei van je musculatuur - of je nu anabolen gebruikt of niet.

nou, ben ik blij dat te horen, dus het stom schema werkt dan TOCH nog, of ben ik een genetische uitzondering? i think not.
 
Back
Naar boven