Fitness Seller

Ericr: Ben zwaar onder de indruk (Z20) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

El Comandante

Massive Warrior
15 jaar lid
Lid geworden
7 mei 2003
Berichten
20.935
Waardering
13
Gistermiddag kwam ie binnen, de Konika Minolta Dimage Z20.

Ik pakte em uit, startte hem op, maar al gauw bleek dit apparaat zóveel functies te hebben dat een tweewekelijkse fulltime studie nodig zal zijn dit onder de knie te krijgen. Ook feilloos scherp foto's maken vraagt toch een beetje van je eigen inzet: Het is geen klikklaar Sony family-apparaatje. Uitdagend.

Gisterrnacht toen ik thuiskwam even de kracht van de flits getest.
My god...in een totaal verduisterde kamer een foto gemaakt...het resultaat is alsof het daglicht is!!! Ongelofelijk! En dan kun je de flits nog op -tig verschillende manieren instellen zodat je hem zwakker en sterker kan maken!

Maar het mooiste kwam van een super-close-up uit de losse hand. 'Even' snel gemaakt. Zie deze prent van een Biodermal fles....wowww!!!! :)

[Link niet meer beschikbaar]
 
owja, vitamine E he? echt te gek man:cool:

;):D
 
mooi ding man, goeie foto..

een kameraad van me heeft een paar maanden geleden een Nikon D70 gekocht, foto's van 5mb.. en ook super scherp


veel suc6 met je aanwinst
 
wel hugh die bestanden hoor 1,84 mb pff gaat je geheugenkaartjes kosten weheheh
 
ik zie een haar op je flesje, bah :D

lekkere opname, keep on studying!
 
Prettig dingetje he!

Vooral onder goed belichte omstandigheden maakt ie goede foto's!
 
Tjalle zei:
wel hugh die bestanden hoor 1,84 mb pff gaat je geheugenkaartjes kosten weheheh

Hij stond toevallig ingesteld op grootste formaat, maar ach, met een geheugenkaartje van 1GB maak ik me geen zorgen :D :cool:
 
slabek zei:
Prettig dingetje he!

Vooral onder goed belichte omstandigheden maakt ie goede foto's!

:D Denk het niet: De bovenstaande foto is gemaakt in vrijwel donkere omgeving! :D
 
DBC01 ik zie nog al veel ruis op je foto, zet die camera gelijk op iso50 en ga niet fotograferen vanuit de autostand. Op Iso 50 en op de P-stand of de andere semi automatische standen waarin je de keuze hebt uit diafragma, belichtingstijd of beide kom je tot een veel beter resultaat. Volgens mij is deze foto ook niet in de macrostand genomen, dat scheelt ook nog eens bij fotografie van dichtbij.

Deze foto heb ik in New York genomen, op een niet al te lichte dag. http://www.manaslu.net/dbb/PICT0367cw2fb.jpg . Is wel bewerkt voor scherpte en kleuren. En heb nog niet de lensflare er uit gefilterd. Dat er soft spots in voorkomen komt omdat sommige steentjes gewoon vervaagd zijn in het echt, dat is niet de foto.

De Z20 komt het meest tot zijn recht als je zelf gaat sleutelen aan de instellingen. Iso 100 is maximaal voor je foto's, daarboven is het een ruismonster. Maar dat is een euvel van meer camera's in deze klasse.
 
Tjalle zei:
wel hugh die bestanden hoor 1,84 mb pff gaat je geheugenkaartjes kosten weheheh
1Gb er in knallen, kan je een weekje mee vooruit. 500+ foto's.
 
EricR zei:
DBC01 ik zie nog al veel ruis op je foto, zet die camera gelijk op iso50 en ga niet fotograferen vanuit de autostand. Op Iso 50 en op de P-stand of de andere semi automatische standen waarin je de keuze hebt uit diafragma, belichtingstijd of beide kom je tot een veel beter resultaat. Volgens mij is deze foto ook niet in de macrostand genomen, dat scheelt ook nog eens bij fotografie van dichtbij.

Deze foto heb ik in New York genomen, op een niet al te lichte dag. http://www.manaslu.net/dbb/PICT0367cw2fb.jpg . Is wel bewerkt voor scherpte en kleuren. En heb nog niet de lensflare er uit gefilterd. Dat er soft spots in voorkomen komt omdat sommige steentjes gewoon vervaagd zijn in het echt, dat is niet de foto.

De Z20 komt het meest tot zijn recht als je zelf gaat sleutelen aan de instellingen. Iso 100 is maximaal voor je foto's, daarboven is het een ruismonster. Maar dat is een euvel van meer camera's in deze klasse.

Iso 100 maximaal???

Daar begint het bij ker'l!
Maar dat ligt aan het toestel mijn maat maakt nu foto's ( digitaal ) iso 800 en het ziet er uit als iso 100!
Geen korrels meer op de foto en dat zonder bewerking van PS!
Maar dat is het iets duurdere segment ;)

Trouwens er zijn al 4G geheugen kaarten te krijgen hoor ;)

Enkele sfeerbeelden van de Dutch TT alleen maar digitaal:

[Link niet meer beschikbaar]
 
DBC01 zei:
:D Denk het niet: De bovenstaande foto is gemaakt in vrijwel donkere omgeving! :D
Zo blind ben ik nu ook weer niet ;)

Bedoelde te zeggen dat onder goed belichte onstandigheden, lees zonnige dagen buiten, dit soort toestelletjes de beste foto's maken.
 
Rey, non dslr digitale camera's met veel zoom gaan bij iso100 en meer veel ruis opleveren. Je moet er niet naar kijken als fotograaf, dat heeft voor dit soort camera's geen zin. Niet alle non dslr's overig, maar Iso50 en Iso100 geeft gewoon de beste resultaten.

4 Gb is leuk, maar dat kost je gelijk net zoveel als de camera kost.

Ik stap zelf t.z.t. over op een dslr maar voorlopig voldoet de Z20, ik hoef er mijn brood niet mee te verdienen. Het is gewoon een leuke hobby er naast.
 
EricR zei:
Rey, non dslr digitale camera's met veel zoom gaan bij iso100 en meer veel ruis opleveren. Je moet er niet naar kijken als fotograaf, dat heeft voor dit soort camera's geen zin. Niet alle non dslr's overig, maar Iso50 en Iso100 geeft gewoon de beste resultaten.

4 Gb is leuk, maar dat kost je gelijk net zoveel als de camera kost.

Ik stap zelf t.z.t. over op een dslr maar voorlopig voldoet de Z20, ik hoef er mijn brood niet mee te verdienen. Het is gewoon een leuke hobby er naast.

Ik fotografeer ook nog analoog maar bij mij is/word het een uit de hand gelopen hobby!
Zal over niet al te lange tijd ook eens neuzen naar een goeie body :cool:
Zal wel weer een bom duiten kosten heb al wat richtprijzen gezien!

Onde de iso 100 fotografeer ik zelfden ( lees nooit ) bij analoog is het zeer risky fotograferen!
Ik houd het bij goeie omstandigheden bij iso 100 bij ( sport ) f5.6 bij een 1/250e!
Voor knutselaars is het aan te raden om diefragma voorkeuze te doen i.p.v allebei!
Zoals ericr al zei is dat de P stand ( A is automatisch met zeer crappy diafragma + bijbehorend crappy sluitertijd ) knutsel eens raak DBC en andere digicam gebruikers met meerdere instellingen!
En vergelijk voor de gein eens de foto's die ja met A maakt en vervolgens met een zelf ingesteld diafragma is echt lachen ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Koop gewoon een nikon. Superrrrscherp en huge resolutie voor weinig mb.
 
huckfinn zei:
Koop gewoon een nikon. Superrrrscherp en huge resolutie voor weinig mb.

Ik fotografeer al jaren met Nikon!
Mijn belangstelling gaat uit naar de Nikon D2H op digitaal gebied!
Normaal fotografeer ik met een Nikon F5
 
minolta rules, heb voormzelf en me werk een minolta z10 gekcoht, prima ding, heb ook de z1!!!

gewoon goed, en ff een tip: hoge mp wil niet zeggen goeie foto's!!!
absoluut niet
 
Ik heb zelf een Dslr van Olympus. Goede foto's mee geschoten. Maar ik moet nog heel veel uitvogelen wat diafragmas kunnen doen met voor en achtergrond scherptes etc. Maar ik denk dat de gangbare digicams van tegenwoordig echt wel goede macroopnames kunnen maken, deslanietemin lijkt me die minolta echt wel een mooie digicam.
 
Lief bedoeld van je EricR :heart: maar dit was de 6e foto die ik schoot met dat ding Ik heb nog geen één stand uitgeprobeerd, ik heb moeten stoppen om te gaan slapen anders zat ik tot de morgenstond met die camera in m'n handen :D
 
Back
Naar boven