MuscleMeat

EricR vs. Centaur - Showdown at Kneet's.

Bezoekers in dit topic

Zou geen probleem moeten zijn dan, als je je gaat focussen op westside barbell, kun je je massa ideaal blijven behouden en zul je snel toenemen in kracht.

greetz,
Ron
 
Ben nu 5 1/2 maand bezig, massa gericht. 14 Kg in 5 1/2 maand, met vakantietje tussendoor en een lichte blessure aan mijn buikspier. Trainen met trainingspartners is wel handig, Centaur en ik zijn redelijk aan elkaar gewaagd. Johnny01 boekt ook goede progressie, die heeft veel potentieel.
 
Buffster zei:
Zou geen probleem moeten zijn dan, als je je gaat focussen op westside barbell, kun je je massa ideaal blijven behouden en zul je snel toenemen in kracht.

greetz,
Ron

Dat is mijn bedoeling ook, maar eerst nog de 100 Kg lichaamsgewicht aantikken dit jaar. Daarna ga ik over op PL-routines.
 
Hahaha... Ericr, ik wist niet dat jij ook zo'n oude zak was :D.

Als je massa wil pakken, dan moet je die german volume training eens proberen en vervolgens naar westside barbell principes gaan trainen om de gewonnen spiermassa te conditioneren.
 
Massa pak ik wel met mijn tried and tested schema. Dat werkt prima, Westside wil ik zeker gaan doen als ik puur op kracht ga trainen. Heb ooit 1 of anders oud Bulgaars schema gevolgd, zonder opwarmen er in. Ook aardig wat volume, maar dat is leuk als je jong bent. Mijn lichaam wil nu toch wat minder volume :D Op dat Bulgaarse schema ging ik wel goed trouwens, zou het alleen niet meer aandurven nu.
 
EricR zei:
Massa pak ik wel met mijn tried and tested schema. Dat werkt prima, Westside wil ik zeker gaan doen als ik puur op kracht ga trainen. Heb ooit 1 of anders oud Bulgaars schema gevolgd, zonder opwarmen er in. Ook aardig wat volume, maar dat is leuk als je jong bent. Mijn lichaam wil nu toch wat minder volume :D Op dat Bulgaarse schema ging ik wel goed trouwens, zou het alleen niet meer aandurven nu.

posten die hap!
 
Moet ik even een backup maken van een gecrashte schijf uit 1996 of zo :D Helaas dat zit er niet in, had het gehaald uit een Ironman ook uit die tijd. Maar het was gebaseerd op direct te beginnen met zware gewichten, 80-90% 1RM. Niks opwarmen, gelijk knallen. Werkte bij mij prima, zonder blessures maar zou het nu nooit meer zo doen.

Toen had je nog geen boards op Internet en kwam alle kennis uit bladen,boeken of via trainingspartners. Gek eigenlijk, nog niet eens zo lang geleden.
 
EricR zei:
Toen had je nog geen boards op Internet en kwam alle kennis uit bladen,boeken of via trainingspartners. Gek eigenlijk, nog niet eens zo lang geleden.
:thumb: Goeie ouwe tijd. Zo heb ik mijn basiskennis opgedaan uit een hardback boek van Franco Columbo.


Voor wie hem niet kennen...

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Ondanks wat pijn aan de triceps vandaag de 90 Kg gebankdrukt. 4 x 80 Kg ging vrij soepel dus maar eens gekeken of 90 Kg nu wel omhoog ging. Ging nog vrij soepel, daarom ook nog 100 Kg geprobeerd maar dat was iets te veel gevraagd. Weet niet precies waar de pijn in mijn triceps en schouderkop vandaan komt maar het wordt gelukkig wel minder. Zonder pijn moet de 100 Kg haalbaar zijn binnen een afzienbare termijn.

Verder rustig gedaan, Centaur pakte dit keer vrij makkelijk sets met 70 Kg, volgende keer zal dat wel 80 kg zijn.
 
Laatst bewerkt:
De triceps gingen ook beter met de dumbbells, voel nu een veel betere pomp, alleen dat laatste setje small press was iets te veel van het goeie. :D
 
Benendag wederom. Waarschijnlijk omdat we als tweede gewicht met 90 Kg gebruikten voelde het niet lekker aan, te weinig opwarming. Daarna de 110 en de 130 er op geladen, ging al een stuk beter. 130 x 3, 4de met klein beetje hulp. Bij Centaur ging het al eerder wringen, dus goed mee gespot. De 140 nog geprobeerd, op zich voelde het goed aan maar had klein beetje hulp nodig bij het laatste stuk. Tevreden met de 3 x 130. Enige verrotte is dat het squatrek op een vaste hoogte de houders heeft. Ik sta gelijk instabiel als ik het gewicht uit de houders haal.

Rustig aan gedaan voor de rest van de training, less is more wat dat betreft. Niet iedere training hoeven we voluit te gaan.

Volgende keer weer een volledige warming up. Stang, 60 Kg, 80Kg, 100Kg en dan verder.
 
Kom overigens aardig in de buurt van mijn Pr op 150 Kg, dat moet dit jaar maar eens sneuvelen. 200 lijkt me te ver, maar 170 moet haalbaar zijn.
 
Back
Naar boven