MuscleMeat

Ervaring beton storten? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

artorius

Cool Novice
Lid geworden
19 okt 2011
Berichten
206
Waardering
1
Lengte
1m82
Massa
80kg
Vetpercentage
12%
Beste BB'ers

Ik heb momenteel mijn homegym in mijn schuur staan waarvan de vloer bestaat uit stenen tegels. Hierover heb ik destijds wel wat rubberen matjes opgelegd maar toch is de vloer er niet gelijker op geworden...

Nu ben ik aan het overwegen alle tegels uit te graven en beton te storten, zodat de grond volledig even blijft en een stuk sterker is.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft en weet waar je op moet letten? Zoals uitgraven grond etc?

Thanks :D
 
Ga je zelf met een betonmolen in de weer of laat je een auto met zo'n slang komen? Die zijn duurder, maar dan heb je het wel supersnel klaar.
 
Denk zelf maar met zo'n molen in de weer :D
 
15 cm beton is het minimum. Wapeningsnetten (5x2m) van 8 mm dikte erin. Hoe groot is de ruimte?
 
Misschien heb ik teveel naar CSI gekeken, maar aan dit topic zit een luchtje dunkt mij....
 
Na het storten goed (laten) vlinderen; krijg je een mooie, egale vloer zonder hinderlijke hobbels.
 
Ruimte is zo'n 3.5x7. Hoop dat wanneer er eenmaal beton ligt ik met wat rubberen tegels mijn gewicht kan droppen met oly lifts. Nu zorgt dat voor "kuilen" in de vloer..
 
Hou wel rekening mee dat beton pas na 28 dagen zn eindsterkte heeft.
 
Ohh shit dat is wel een goede tip Loebas95! Dat zorgt wel even voor wat "complicaties"...XD
 
na 28d heeft beton inderdaad zijn maximale druksterkte ik zou in ieder geval er 14 dagen er vanaf blijven ( de curve druksterkte tijd loopt exponentieel).
Best uitgraven, folie plaatsen, afstandshouders 4 cm, netten diameter 8, metalen afstandshouders 10 cm terug net diameter 8. Dit lijkt mij het minimum. Zou minimaal betondikte van 17 a 18 cm dikte nemen. dat je voldoende betondekking hebt.
C25/30 klasse EE3 is voldoende.

als je meer info moet hebben laat je maar wat weten.
 
Na het storten goed (laten) vlinderen
 
Dikke schijt om voor de eerste keer zelf te doen man :roflol:
 
huur de Sanca in, problem solved
 
Back
Naar boven