Fitness Seller

Ervaring eerste kuren man 45+

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
16 dec 2021
Lengte
1m77
Massa
89kg
Vetpercentage
12%
Beste forum leden,

Na een jaar of 5 all natural trainen is toch de stap gezet om te kuren. Ben gestart op 80kg met een kuur Anavar only voor 6 weken. Deze gaf mij 5kg gains. Na de kuur beetje schommelen met gewicht maar kon de 85 redelijk vast houden.

12 weken geleden gestart met test-e kuur van 2ml per week (500mg). Max gain was 5kg dus geëindigd op 90kg.
Gezien mijn leeftijd van 45 jaar vond ik dit wel netjes. Tijdens de kuur test-e geen bijwerkingen ervaren, geen agressie, iets wat verhoogd libido maar dat was al vrij hoog dus merkte eigenlijk geen verschil.

Ga nu na 14 dagen na de laatste prik de na kuur starten met 50mg clomid per dag en kijken wat ik kan vast houden, zit nu in Spanje met vakantie en voeding was niet meer optimaal de eerste dagen (te weinig eiwitten vermoedelijk) dus hier een pot whey gehaald en een weekje hier door sporten in de locale gym. Zit nu tussen de 88-89kg.

Gezien de adviezen die ik hier heb gelezen over kuren op latere leeftijd was ik benieuwd of het herstel van deca ook persoonlijk gebonden is. Er wordt geadviseerd om op deze leeftijd het te houden bij test only, vanwege moeizamer herstel van deca. Ik ben echter nooit van plan om en blast/cruise kuur te volgen maar altijd een off periode aan te houden.

Ik heb dus enkel een kuur ervaring en enkel advies van 1 persoon dus was benieuwd of hier ik nog meer adviezen kan krijgen waarop ik mijn keuze kan gaan baseren voor een eventuele volgende kuur.

Moet zeggen met de test only kuur voelde ik me echt top, zelfverzekerd, sterk, relaxed en ga eerst de Na kuur volgen en wat bloed laten testen voor mijn waardes. Ik weet nu dat ik dit bloed testen had moeten doen voor ik met alles ben gestart maar dat is achteraf pas duidelijk geworden…

Maar goed concreet is mijn vraag wat is wijsheid, kan iemand van 45 een deca/test kuur aan en ervan herstellen? Wat is hierbij het te volgen pad mbt tot nakuren en off periode?

Alvast bedankt!

Ik zou er niet aan beginnen of je moet besluiten trt te willen doen

Gezien mijn onervarenheid, kun je dat even toelichten mbt de Trt? Dat is toch testosteron replacement therapy? Als je eigen test productie plat ligt?

Verwacht jij dat mijn test productie wordt geëlimineerd zodra ik deca doe?

In dat geval nee dan geen deca voor mij, ik zie graag een natuurlijk herstel.

Test e only dan, kan ik dat nog wel een tijdje blijven doen met off periodes voor herstel?

Alvast bedankt!

Gezien mijn onervarenheid, kun je dat even toelichten mbt de Trt? Dat is toch testosteron replacement therapy? Als je eigen test productie plat ligt?

Verwacht jij dat mijn test productie wordt geëlimineerd zodra ik deca doe?

In dat geval nee dan geen deca voor mij, ik zie graag een natuurlijk herstel.

Test e only dan, kan ik dat nog wel een tijdje blijven doen met off periodes voor herstel?

Alvast bedankt!
Dat was met Anavar ook al gebeurt. Je kunt best 200mg Deca erbij pakken als je wilt kuren, meer ik zie het nut er niet van. Je hebt geen enkele 0 meting voor je bloed niets. als je nu je bloed laat doen kun je alleen zien of jij goed zit qua referentiewaarden van dat moment. Zou sowieso je bloed doen als je thuis bent, en de volgende keer info vooraf vragen.

edit: typo

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties voor zover.

Dat met de Anavar mijn test plat lag, ondanks dat ik had gelezen dat het niets met je eigen test doet, is zeker waar, ging door een redelijke dip heen maar daar kon ik wel prima van herstellen, had een maand of 2 nodig maar herstel was zeker prima!

Libido was na de Anavar zo goed als verdwenen aan het eind van de kuur en weken erna, echter blijf ik wel gewoon mijn ding doen met de vrouw, geen last van impotentie en alles was weer op de rit na die 2 maanden.
Pas nadat ik weer hersteld was de test e kuur gedaan.

Ik wil graag nog wat meer groeien, kun je met test only nog 10kg extra pakken? Of reageert je lichaam niet meer op de zelfde dosering?

Omtrent de bloed testen, ja een 0-meting was natuurlijk beter. Zodra ik thuis ben zal ik een test halen en kijken wat de waardes zijn.

Bedankt voor de reacties voor zover.

Dat met de Anavar mijn test plat lag, ondanks dat ik had gelezen dat het niets met je eigen test doet, is zeker waar, ging door een redelijke dip heen maar daar kon ik wel prima van herstellen, had een maand of 2 nodig maar herstel was zeker prima!

Libido was na de Anavar zo goed als verdwenen aan het eind van de kuur en weken erna, echter blijf ik wel gewoon mijn ding doen met de vrouw, geen last van impotentie en alles was weer op de rit na die 2 maanden.
Pas nadat ik weer hersteld was de test e kuur gedaan.

Ik wil graag nog wat meer groeien, kun je met test only nog 10kg extra pakken? Of reageert je lichaam niet meer op de zelfde dosering?

Omtrent de bloed testen, ja een 0-meting was natuurlijk beter. Zodra ik thuis ben zal ik een test halen en kijken wat de waardes zijn.
Ik zou het gewoon bij test only kuurtjes houden, kun je prima mee groeien. Dosering hoef je niet te verhogen een halve gram is meer dan voldoende ;) success

Ik zou het gewoon bij test only kuurtjes houden, kun je prima mee groeien. Dosering hoef je niet te verhogen een halve gram is meer dan voldoende ;) success
Bedankt voor je reactie Jimba,

Denk dat ik het bij Test-e ga laten inderdaad omdat ik hierbij geen enkele negatieve ervaring in heb gehad, enkel wat harde tepels en in de eerste weken wat jeuk rond mijn borststreek.
Wel wat pijn in de rug gehad bij de laatste 2 prikken, schuin naar binnen boven de bil waar de prik was gezet, rare pijn tot op het bot, deze was wel vaker voelbaar maar na een dag of 2 weer weg maar bij de 1 na laatste prik bleef dit een week zeer doen!!

Zit nu over de 2 weken na de laatste injectie en 2e dag op de clomid voel me nog steeds top.

Bedankt voor je reactie Jimba,

Denk dat ik het bij Test-e ga laten inderdaad omdat ik hierbij geen enkele negatieve ervaring in heb gehad, enkel wat harde tepels en in de eerste weken wat jeuk rond mijn borststreek.
Wel wat pijn in de rug gehad bij de laatste 2 prikken, schuin naar binnen boven de bil waar de prik was gezet, rare pijn tot op het bot, deze was wel vaker voelbaar maar na een dag of 2 weer weg maar bij de 1 na laatste prik bleef dit een week zeer doen!!

Zit nu over de 2 weken na de laatste injectie en 2e dag op de clomid voel me nog steeds top.
Welke naald en lengte gebruik je ?
25G(oranje) 30mm is prima. 21G groen 40/50mm zijn harpoenen

Groen voor vullen, oranje voor het zetten.

Ik voel niets van het zetten klein prikje en wat druk van de test olie.
1-2 dagen wat pijn op de plek zelf dan gaat de pijn over naar boven en wat tegen het bot aan…

Groen voor vullen, oranje voor het zetten.

Ik voel niets van het zetten klein prikje en wat druk van de test olie.
1-2 dagen wat pijn op de plek zelf dan gaat de pijn over naar boven en wat tegen het bot aan…
Je aantal verdelen over meer injects kan helpen. weet ook niet of je op de juiste plek zat en niet te hoog.
Sowieso beter om E/C tenminste 2x per week te zetten

Back
Naar boven