MuscleMeat

Ervaring en advies gevraagd aanschaf trainingsbankje

Bezoekers in dit topic

RichardMo

Novice
Lid geworden
17 aug 2017
Berichten
21
Waardering
4
Lengte
1m80
Massa
80kg
Hallo,

Ik ben op zoek naar een trainingsbankje met verstelbare rug om aan de gang te gaan met dumbbells.
Mijn voorkeur gaat uit naar een "compacte"bank die eventueel ingeklapt kan worden om op te bergen.

Nu heb ik uiteraard zelf al veel gezocht op internet, maar zie door de bomen het bos niet meer en vanaf een plaatje is het beoordelen van de kwaliteit ook vrij lastig.

Prijs/kwaliteit is van belang, ben een beginner ;)

Op dit moment heb ik onderstaande bankjes op het oog, maar wellicht hebben jullie hier ervaring mee.

halterbank-9 - Hosel.nl

Marbo Trainingsbank MH-L114

Alvast bedankt voor de reacties.

Groeten,
Richard
 
De beste tip die ik je kan geven is om meteen degelijk materiaal te kopen.

Degelijk materiaal voelt prettiger om te trainen en je hoeft dan niet snel kosten te maken voor nieuw materiaal wanneer je wat verder staat binnen de sport.
 
Die hosel ken ik niet. Kan ik dus ook niet beoordelen. Ziet er vooral goedkoop, en niet heel degelijk uit.

De Marbo heb ik bij fitness-seller in de showroom zien staan. Ook even geprobeerd toen ik voor mijn Cage ging kijken.
Op zich een prima instap modelletje. Maar in geen enkel opzicht te vergelijken met mijn Barbarian multibench. (Kost ook 3x zoveel)

Als je gewoon thuis een beetje wilt hobbyen dam is de marbo prima. Wil je ooit echt een home gym gaan opbouwen, dan zou ik meteen beginnen met degelijk (evt tweedehands) materiaal.
 
Zoals 040B aangeeft is dit bankje van Marbo een instapmodel. De kwaliteit van deze bank is in deze prijsklasse wel erg netjes (Marbo wordt gemaakt in Polen en de afwerking is beter dan veel goedkope gemaakt-in-China modellen). Voor beginners is het dus zeker een interessante goedkope optie. Je zult er ook zeker een tijd mee vooruit kunnen maar als je echt serieus bent over je training dan kun je inderdaad overwegen om meteen te investeren in een wat zwaarder en duurder bankje (bijvoorbeeld onze Barbarian Line bankjes).

Het andere bankje dat je linkt ken ik niet maar deze is zelfs nog lichter dan de Marbo (meer dan 10% lichter). Ook is het frame zo te zien geen vaste constructie maar zijn beide voeten inklapbaar. Zulke lichte en verstelbare constructies zullen minder stabiel zijn dan een vast frame. Het lijkt er op dat dit een inklapbaar model is dat je ook schuin kunt zetten om als buikspierbankje te gebruiken.

Succes met je keuze!
 
Idd buy nice or buy twice...al eens op marktplaats gezocht (sport en fitness)? Tik maar eens barbarian in bijvoorbeeld. Staan regelmatig degelijke bankjes te koop. Goede kwaliteit gym spul kan je ook nog voor een redelijke prijs verkopen. Echt budget spul wordt wat lastiger.
 
Back
Naar boven