Fitness Seller

Ervaring en tips met 6 maanden, licht cut

Bezoekers in dit topic

rotterdambb

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Waardering
44
Vetpercentage
12%
Ik heb er een tijdje uitgelegen, of amper tijd gehad om te gymen, kan ik het nu gelukkig weer oppakken.
Het laatste jaar ben ik aangekomen en ik wil nu eigenlijk naar de volgende zomer toewerken en droger worden + wat massa aanzetten.
Mijn gewicht op dit moment is 75kg en BF is 19.5%.

Idealiter zou ik over 6 maanden op de 70-72kg zitten met 14% (ben maar ca 177cm)
Ik wil 3x per week een fullbody programma gaan doen en mijn onderhoud ligt ca op 2200/2300 kcal.

Zelf zit ik te denken om 2000/2100 kcal per dag te eten gedurende een periode van 6 maanden om zo geleidelijk aan wat vet te verliezen en hopelijk toch wat massa aan te komen.
Ik heb dit nog nooit gedaan over zo'n lange periode en ik ben dan ook wel benieuwd naar jullie ervaring en tips qua onderhoud.

verlaag je huidige Kcals met 250Kcals en kijk dat 10 dagen aan. aanpassen waar nodig. zelfde verhaal post ik in 100.000 topics mbt afvallen

• Like
Waarderingen: Pindakaas. en Mentat
Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Je gaat uit van wat je nu eet, en dat verlaag je, én je gaat weer sporten. Je onderhoud wat je aangeeft klopt sowieso al niet !
Hoe weet je dat me onderhoud niet klopt? Als ik 3x pw sport kom ik op een ca onderhoud van 2300 per dag gemiddeld.

Doe maar gewoon wat je wilt, en vraag dan ook geen advies/mening. zou dieper gaan cutten dan 14% en dan lean gainen. als je nu op 2000Kcals gaat zitten heb je maar weinig ruimte om te zakken, want je BMR zit op ~1750Kcals. van 19.5% naar 14% heb je ook geen 6maand voor nodig

• Like
Waarderingen: Maximum Effort
Doe maar gewoon wat je wilt, en vraag dan ook geen advies/mening. zou dieper gaan cutten dan 14% en dan lean gainen. als je nu op 2000Kcals gaat zitten heb je maar weinig ruimte om te zakken, want je BMR zit op ~1750Kcals. van 19.5% naar 14% heb je ook geen 6maand voor nodig
Heb je azijn op? En waar neem ik het advies niet aan? Ik zeg alleen dat mijn verbruik op 2300 uitkomt na dit een week bijgehouden te hebben?

• Like
Waarderingen: Vonk
Yep, appelazijn. Ga je je ook wegen op Tanita weegschaal in je gym ?
Wat is nu precies je probleem? Nogmaals, alle tips zijn welkom, net als je tip om mijn voorstel niet te doen en gewoon dieper te gaan cutten.
Zullen we het weer even on-topic houden..? Ik sta voor feedback open en als jullie ervaring zegt dat ik beter dieper kan gaan cutten en daarna rustig bulken, sta ik daar ook gewoon voor open :)

• Like
Waarderingen: RonnReeves
Toevoeging, als ik als een betweter overkom dan was dat niet zo bedoeld. Probeerde enkel aan te geven waar ik zelf op uitkom qua kcal/onderhoud de afgelopen 7 dagen :)

• Like
Waarderingen: RonnReeves
Wat is nu precies je probleem? Nogmaals, alle tips zijn welkom, net als je tip om mijn voorstel niet te doen en gewoon dieper te gaan cutten.
Zullen we het weer even on-topic houden..? Ik sta voor feedback open en als jullie ervaring zegt dat ik beter dieper kan gaan cutten en daarna rustig bulken, sta ik daar ook gewoon voor open :)
Lees dan wat hij probeert duidelijk te maken.

1. Die inschattingen, berekeningen, apple watch, zijn en blijven een soort gok;
2. Kom erachter wat je onderhoud is, of kijk hoe snel je afvalt en pas dan dtapsgewijs de kcal aan;
3. Zeker als je spiermassa wil bouwen zak je lager dan 14%.

Terug
Naar boven