Fitness Seller

Ervaring met cutten voor wedstrijd ? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Lies21

Cool Novice
Lid geworden
28 nov 2013
Berichten
130
Waardering
4
Lengte
1m71
Massa
56kg
Vetpercentage
21%
Vraagjes !!! :)

Ik zou mijn vraagjes eigenlijk graag richten aan mensen die ervaring hebben met het cutten voor wedstrijd (dus echt naar zeer laag vetpercentage). Persoonlijke ervaring door het zelf te doen of door iemand te begeleiden, dat kan even goed.

1. Wat zijn volgens jullie nu eigenlijk écht de belangrijkste punten om aan te werken als je tot zo'n laag vetpercentage wil cutten ? Kan op alle vlakken zijn: voeding, training, rust, ... Wat zijn volgens jullie zo in essentie écht de belangrijkste zaken ?

2. Wat zijn volgens jullie de grootste / meest voorkomende fouten die mensen maken waardoor het niet lukt om het vetpercentage zeer laag te krijgen ?

Bedankt voor jullie reacties !
 
Meest voorkomende foutwat ik vaak zie is dat mensen erg gaan afwijken van hetgeen wat ze het hele jaar met succes hebben gedaan, gaan ineens enorm zakken in carbs, gaan gelijk veel cardio doen, high rep trainingen, en weten uiteindelijk niet wat werkt of niet werkt.
 
Het belangrijkste is een goede begeilder als je zelf weinig ervaring hebt ;)
 
Ook belangrijk zijn discipline en doorzettingsvermogen.
En wat gezegd is niet gelijk vanalles om gaan gooien.
 
Als je gaat cutten onder begeleiding van iemand, heb dan vertrouwen in diegene. Door onzekerheid en allerlei verschillende en tegenstrijdige adviezen kun je de neiging krijgen dingen toch anders te gaan doen dan voorgeschreven.

Daarnaast inderdaad discipline en doorzettingsvermogen.

En alle andere excuses als honger, werk, relaties etc. etc. komen eigenlijk neer op discipline en doorzettingsvermogen
 
Alvast bedankt voor deze antwoorden !

Hopelijk komen er nog wat reacties met concrete antwoorden...
 
Het belangrijkste is een goede begeilder als je zelf weinig ervaring hebt ;)

ik heb nog geen dag begeleiding gehad :D

maar het klopt wel, als je zelf pas in de kinderschoenen staat, zoek dan een GOEDE begeleider, wie als goed te kwalificeren valt zal je helaas als beginner ook zelf niet kunnen beoordelen, er lopen veel charlatans rond die iedereen helemaal hetzelfde laten doen en je geld innen. Erg veel...

---------- Toegevoegd om 13:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:57 ----------

gelukkig ben je van vlaanderen zie ik en kan je met veel gemak mij dan contacteren voor alle hulp :D
haha


een van de meest voorkomende fouten is een veel te laag dieet inhouden van begin tot einde waardoor je metabolisme helemaal in elkaar zakt, je spieren verliest (waardoor je metabolisme nog meer zakt) en je lichaam juist zal proberen vet vast te houden, doe alles stapsgewijs, alles.
Zo zag ik twee beginnende wedstrijddames vorig seizoen, de ene bleef soft, de andere werd een spierloos skelet. well done I say
 
Back
Naar boven