XXL Nutrition

Ervaring met seated calve raises

Bezoekers in dit topic

Inb4

Freaky Bodybuilder
Elite Member
Lid geworden
22 jan 2015
Berichten
5.057
Waardering
2.685
Lengte
1m75
Massa
50kg
Vetpercentage
> 50%
Hallo Dbb'ers,

Vanwege het feit dat ik momenteel alleen sport in mijn homegym (en alleen de zittende kuit oefeningen tot de reële opties behoren), vroeg ik me af of er ervaring aanwezig is op het forum mbt tot het boeken van progressie in massa op de kuiten. Progressie in massa met seated calve raises dus.

Ik ben by the way op de hoogte aangaande de twee spiergroepen in de kuiten.

Bvd !
 
Persoonlijk doe ik liever standing calf raises (op een stabiel verhoogje staan met de tippen van je voeten).

Ik doe 8 setjes van +-15 reps. Maar ik heb pech --> Ecto van natuur dus smalle kuiten, volume er in krijgen is niet gemakkelijk...
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Wel, het zit zo: je zit met 2 spieren in de kuiten, en ....
Ik ben by the way op de hoogte aangaande de twee spiergroepen in de kuiten.
Ow.
3 trouwens, vergeet de tibialis niet.

Waarom zijn enkel seated calf raises een optie?
 
Heb je een laag plafond ofzo? Zolang je een verhoogje hebt (plankje oid) kan je toch perfect standing calfraises doen? Barbell in de nek of dumbells/schijven vastpakken
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Persoonlijk doe ik liever standing calf raises (op een stabiel verhoogje staan met de tippen van je voeten).

Ik doe 8 setjes van +-15 reps. Maar ik heb pech --> Ecto van natuur dus smalle kuiten, volume er in krijgen is niet gemakkelijk...

Tja ben ik me van bewust dat volume erin krijgen moeilijk is. Ecto gaat er wel vanaf bij jou :D

Wel, het zit zo: je zit met 2 spieren in de kuiten, en ....

Ow.
3 trouwens, vergeet de tibialis niet.

Waarom zijn enkel seated calf raises een optie?

Nou staand heb ik wel gedaan thuis maar met 2 Dumbells van 30 kg per stuk wordt mijn grip rap minder.
Met een barbell in mijn nek 90 kg (of meer), kreeg ik een blessure in mijn wervels (onderrug) omdat je best lang met de BB in je nek staat wil je een beetje een fatsoenlijke set afwerken. En dat dan 3x :o
 
Nou staand heb ik wel gedaan thuis maar met 2 Dumbells van 30 kg per stuk wordt mijn grip rap minder.
Met een barbell in mijn nek 90 kg (of meer), kreeg ik een blessure in mijn wervels (onderrug) omdat je best lang met de BB in je nek staat wil je een beetje een fatsoenlijke set afwerken. En dat dan 3x :o
Probeer eens een dip belt.
 
Maar goed ik wil er eigenlijk niet meer als 3 (hooguit 4 sets) aan besteden.
2x seated en 2x standing x 2 Workouts (dus zeg maar 8 sets per week), genoeg voor Gains ?
 
Maar goed ik wil er eigenlijk niet meer als 3 (hooguit 4 sets) aan besteden.
2x seated en 2x standing x 2 Workouts (dus zeg maar 8 sets per week), genoeg voor Gains ?

Als je kuiten even 'moeilijk' als de mijne zijn dan is dat niet genoeg. Zou het dan maal 2 doen.
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Als je kuiten even 'moeilijk' als de mijne zijn dan is dat niet genoeg. Zou het dan maal 2 doen.

Ik hanteer een PPL (indien mogelijk 6x p.w.). 2 x 4 sets per Work Out voor benen ?
 
Enkel de seated calf raise is verre van ideaal, omdat je hiermee de gastronemius uitschakeld:

 
Als je grotere kuiten zoekt zal je echt een kuitoefening toe moeten waarbij de knieën gestrekt zijn.
 
Enkel de seated calf raise is verre van ideaal, omdat je hiermee de gastronemius uitschakeld:

Als je grotere kuiten zoekt zal je echt een kuitoefening toe moeten waarbij de knieën gestrekt zijn.

Okay thanx. Dan weet ik genoeg.
Dan ga ik toch standing Calve Raises met een verzwaarde dipbelt doen (lijkt me dan nog de beste oplossing in mijn geval).
 
Dipbelt of gewoon een rugzak met een een lading schijven op je rug en op je buik. :D
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Inb4
Of op de leggpres / smit machine kun je ook standing raises doen
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Als je grotere kuiten zoekt zal je echt een kuitoefening toe moeten waarbij de knieën gestrekt zijn.

Wat vind je van touwtjespringen als kuitoefening ?
 
Back
Naar boven