MuscleMeat

Ervaring voeding icm medicatie bipolariteit/antispychotica?

Bezoekers in dit topic

Chucky87

Cool Novice
Lid geworden
13 feb 2018
Berichten
58
Waardering
10
Lengte
1m81
Massa
80kg
Vetpercentage
15%
Heeft er iemand van jullie ervaring met voedingsschema/voeding icm medicatie?
Ik neem:

Anti dépri: welbutrine
Stemmingstab: Lithium
Antipsychotica: zyprexa

Deze hebben invloed op men vetverbranding etc, vooral de Zyprexa word je dikker van. Weet iemand wat en hoe dit juist te verhelpen? Moet ik nu helemaal clean eten voor te bulken? Of moet ik ermee leven dat ik nooit/heel moeilijk op 10% ga staan zonder te leven met een hels schema. Alvast bedankt.
 
Boven al denk ik dat sporten sowieso helpt lichamelijk, mentaal en geestelijk. En dat de mediciatie gewoon noodzakelijk is.
Heb je al wat geprobeerd, qua cutten, en hoe ging dat? Recent gestuit op het bloedgroepdieet, staat op welke voeding je het beste kan laten liggen. Ben benieuwd.
Succes!
 
Heeft er iemand van jullie ervaring met voedingsschema/voeding icm medicatie?
Ik neem:

Anti dépri: welbutrine
Stemmingstab: Lithium
Antipsychotica: zyprexa

Deze hebben invloed op men vetverbranding etc, vooral de Zyprexa word je dikker van. Weet iemand wat en hoe dit juist te verhelpen? Moet ik nu helemaal clean eten voor te bulken? Of moet ik ermee leven dat ik nooit/heel moeilijk op 10% ga staan zonder te leven met een hels schema. Alvast bedankt.
Je wordt niet dik van een medicijn. Medicijnen bevatten geen caloriëen. Er staat duidelijk bij de mogelijke bijwerkingen dat dit kan komen door een verhoogde eetlust --> calorieoverschot --> vetopslag

Een hels schema is niet nodig, maar je moet wel zorgen dat je onder een bepaald aantal caloriëen blijft.
 
Boven al denk ik dat sporten sowieso helpt lichamelijk, mentaal en geestelijk. En dat de mediciatie gewoon noodzakelijk is.
Heb je al wat geprobeerd, qua cutten, en hoe ging dat? Recent gestuit op het bloedgroepdieet, staat op welke voeding je het beste kan laten liggen. Ben benieuwd.
Succes!
Excuus maar een bloedgroepdieet is echt complete bullshit, het zijn allemaal marketingtechnieken om geld te verdienen. Door een calorietekort zul je afvallen ongeacht wat je eet, wat je bloedgroep is, wat de lengte van je oren zijn etc.
 
Excuus maar een bloedgroepdieet is echt complete bullshit, het zijn allemaal marketingtechnieken om geld te verdienen. Door een calorietekort zul je afvallen ongeacht wat je eet, wat je bloedgroep is, wat de lengte van je oren zijn etc.

Ik denk bij elk dieet of keuze van producten waar je teveel van eet zult aankomen, dat is geen nieuws toch?

Ben zelf wel benieuwd naar de effecten en of je er beter door gaat voelen. Herken je verhaal wel in de vegan hype door die Netflix serie. Mijn hoop bij het bloedgroepdieet is vooral bijzaken die niet zozeer gewicht gerelateerd zijn.
 
Ik denk bij elk dieet of keuze van producten waar je teveel van eet zult aankomen, dat is geen nieuws toch?
Keuze van producten kan invloed hebben qua micros en hoe je erop reageert.. Maar daar heeft je bloedgroep niets mee te maken.
Al zou je dingen eten die "goed" zouden zijn voor je bloedgroep. Teveel kcal eten is aankomen. Onder onderhoud eten is afvallen.
 
Al zou je dingen eten die "goed" zouden zijn voor je bloedgroep. Teveel kcal eten is aankomen. Onder onderhoud eten is afvallen.
[/QUOTE]

Ja inderdaad.

Beetje offtopic maar:
Ik heb ontzettend last van moeheid na het eten of drinken van koolhydraten, zeker als ik geen tekort heb ik me spieren, ook zet me buik op. En dat is niet alleen met gluten. Ik vond ik aanknopingspunten met wat ik niet moest eten in dat dieet vandaar dat ik het wil proberen.
 
Wat eet je?
Hoever zit je onder onderhoud?
Hoe lang cut je al?
Eet je genoeg vetten?
 
Ik heb juist overschot, na wat corona kilos, vetten genoeg gehad. Jummie in my tummie.
Ik moet juist cutten, voorheen voelde ik me daar super fit bij, low(er) carb gedaan.
Ga ik bulken of kom ik aan is het ellende vooral met koolhydraten op me fitheid.

Cutten: banaan, complexe koolhydraten soms rijst, salade, kip, whey, groenten, olijfolie, roomboter, melk, yoghurt, kwark.

Bulk: te dirty (denk dat het daar in zit).
 
Ik heb juist overschot, na wat corona kilos, vetten genoeg gehad. Jummie in my tummie.
Ik moet juist cutten, voorheen voelde ik me daar super fit bij, low(er) carb gedaan.
Ga ik bulken of kom ik aan is het ellende vooral met koolhydraten op me fitheid.

Cutten: banaan, complexe koolhydraten soms rijst, salade, kip, whey, groenten, olijfolie, roomboter, melk, yoghurt, kwark.

Bulk: te dirty (denk dat het daar in zit).
Bloedgroep dieet. Gluten,... Je maakt het jezelf veel te ingewikkeld.
Eet gezond en gevarieerd , tel je kcal ongeveer en sport erbij, meer is er niet nodig.
Voeding waardoor je je regelmatig minder goed voelt schrap je gewoon. Thats it.
 
Heeft er iemand van jullie ervaring met voedingsschema/voeding icm medicatie?
Ik neem:

Anti dépri: welbutrine
Stemmingstab: Lithium
Antipsychotica: zyprexa

Deze hebben invloed op men vetverbranding etc, vooral de Zyprexa word je dikker van. Weet iemand wat en hoe dit juist te verhelpen? Moet ik nu helemaal clean eten voor te bulken? Of moet ik ermee leven dat ik nooit/heel moeilijk op 10% ga staan zonder te leven met een hels schema. Alvast bedankt.
Bepaalde medicatie kan de eetlust verhogen (of hongergevoel geven) dit maakt het extra belangrijk je kcal te tracken indien je naar een lager vetpercentage wilt gaan. Dit maakt het mentaal ook een stukje moeilijker (afvallen met veel honger of eetlust is niet zo leuk)
Dus voeding eten die goed vult en je kcal bijhouden/aanpassen naar je doelen zou ik denken,
 
Ik heb juist overschot, na wat corona kilos, vetten genoeg gehad. Jummie in my tummie.
Ik moet juist cutten, voorheen voelde ik me daar super fit bij, low(er) carb gedaan.
Ga ik bulken of kom ik aan is het ellende vooral met koolhydraten op me fitheid.

Cutten: banaan, complexe koolhydraten soms rijst, salade, kip, whey, groenten, olijfolie, roomboter, melk, yoghurt, kwark.

Bulk: te dirty (denk dat het daar in zit).
Je kan nog de gezondste dingen eten die er zijn, als je over je caloriëen heen gaat kom je vet aan. Zo simpel is het.
 
Back
Naar boven