XXL Nutrition

Ervaringen korte esters t.o.v. lange

Bezoekers in dit topic

LiftWeights

Cool Novice
Lid geworden
26 dec 2010
Berichten
182
Waardering
6
Lengte
1m76
Massa
93kg
Vetpercentage
9%
Zijn er mensen die voorkeur geven aan Test Prop kuren van 6-8 weken over Test Enanth kuren van 8-12 weken?

Iemand vertelde me dat ie kuren neemt met korte esters en zijn kuren slechts 6 of 8 weken duren en hij leuke gains maakt en die zeer goed vasthoudt.

Zou je leuke gains kunnen maken op een korte kuur van 6 weken en snel kunnen herstellen? Ook geen HCG nodig dan?. of alsnog HCG aan te raden?

Gewoon benieuwd naar ervaringen van anderen hierover :)

Groeten
 
Heb zelf geen ervaring met korte cycles van 6weken ofzo maar wel met prop en ace.
Ben er zeker een voorstander van om deze te gebruiken als kickstart ofzo,
maar ik ben van mening dat spieropbouw tijd nodig heeft.
Dus daarom zie ik het nut van korte cycles niet in , je onderdrukt je lichaam even hard dan met een langere cycle.
Ook omdat je in verhouding meestal meer werkzame stof zet in kortere tijd.

Sommige mensen denken dat ze na de 6de week niet meer gainen maar ik bekijk het anders.
Klinkt raar maar ik denk dat die 4weken extra 'on' je spierkwaliteit en het behouden van je gains wel degelijk ten goeden kan doen.

Thats just my point of view.:D
 
Heb zelf geen ervaring met korte cycles van 6weken ofzo maar wel met prop en ace.
Ben er zeker een voorstander van om deze te gebruiken als kickstart ofzo,
maar ik ben van mening dat spieropbouw tijd nodig heeft.
Dus daarom zie ik het nut van korte cycles niet in , je onderdrukt je lichaam even hard dan met een langere cycle.
Ook omdat je in verhouding meestal meer werkzame stof zet in kortere tijd.

Sommige mensen denken dat ze na de 6de week niet meer gainen maar ik bekijk het anders.
Klinkt raar maar ik denk dat die 4weken extra 'on' je spierkwaliteit en het behouden van je gains wel degelijk ten goeden kan doen.

Thats just my point of view.:D

Maarja kortere kuurtjes hebben naar mijn mening dan weer dat je eigen test makkelijker op gang komt en dat komt dan weer ten goede van de behaalde gains in die korte tijd, en 6 tot 8 weken is naar mijn mening wel genoeg om flink wat massa aan te komen met korte esters ;), en dus makkelijekr te behouden dan lange kuren ivm terugkeer eigen test productie :D.
 
Moet je goed nakuren en ben je er zo weer bovenop ;)

Vele korte kuurtjes van 6weken met 6weken rust achter elkaar is nog vele slechter denk ik.
 
Moet je goed nakuren en ben je er zo weer bovenop ;)

Vele korte kuurtjes van 6weken met 6weken rust achter elkaar is nog vele slechter denk ik.

Whahah, ja ok, maar liever safe then sorry ;).

Wat is goed nakuren dan?
 
Ik denk dat hij bedoelt dat je echt rekening houdt met de halfwaardetijd van je laatste inject en dan pas nolvadex begint te slikken, niet daarvoor, niet daarna, en daar dan ook rekening houdt met wat je hoelang geslikt hebt en daar dan de hoeveelheid milligrammen en duur van de nakuur op inricht, mogelijk ook afbouwend. Ik weet ook niet of Nolva dan in 1x alles op een dag geslikt moet worden of gespreid. Lijkt mij handig om gespreid te doen. Als je heftig hebt gekuurd dan pak je 20 in de ochtend en 20 in de avond, lijkt mij. Anders 10/10. Of je beter/sneller herstelt met 40 ipv 20 bestaat geloof ik nogal wat discussie over.
Ik vind deze site qua schema's wel netjes: [Link niet meer beschikbaar] MAARRRRRRR ze zeggen daar qua nakuur alleen weer dat je "proper post therapy cycles" in acht moet nemen. Wat die dan zijn voor een bepaalde kuur wordt dan weer NIET over gerept. En ik denk dat een goed afgestemde nakuur echt heel erg belangrijk is voor het behoud van zoveel mogelijk gains, sterker nog, ik denk dat een schema zoals op die site HELEMAAL GEEN SCHEMA IS!!! Want? Juist... een goede nakuur ontbreekt. Wij zijn het daar allemaal wel over eens denk ik. Maar ja... wat is goed en voor wie... en zijn daar wel ECHT goede algemene richtlijnen voor te bedenken? Tevens... wat doe je meer dan nolva in het geval van een kuurtje van 6 weken alleen test? Wordt het dan niet een beetje overkill?
 
Back
Naar boven