XXL Nutrition

Ervaringen Megatec Triplex

Bezoekers in dit topic

Nielsmas30

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
27 aug 2011
Berichten
886
Waardering
630
https://www.fitness-seller.nl/megatec-triplex-workout-station/

Ik ben al in bezit van een half rack, barbell, dumbbells, bankje en schrijven.

Dit lijkt mij een prima apparaat voor variatie.

Ik ben benieuwd met mijn 1,88 m lengte of de oefeningen goed uit te voeren zijn.

Is er iemand in Zuid-Holland in het bezit van een Megatec Triplex, waar ik het apparaat eventueel kan testen?
 
Ik heb hem gehad (waarschijnlijk een oude versie, is echt jaren geleden)
Wat kwaliteit betreft sluit ik aan bij bicepz. Geeft geen krimp en loopt vloeiend.

Ik vond er wel een aantal nadelen aanzitten:
- de range van de pull-down was beperkt. Ik kon geen volledige range of motion maken (ik ben wel bijna 2 meter, maar lengte vooral in de benen) dus zal het voor jou misschien anders zijn)
- ik heb het bankje los laten maken. Hierdoor kon ik het bank wat makkelijker gebruiken voor andere doeleinden en het apparaat wat meer gebruiken. Bij de link van jou zit het bankje los, maar check of dat zo is.
- Het squatgedeelte vond ik niet prettig, maar dit kan goed aan mijn lengte liggen.

De reden dat ik hem uiteindelijk weggedaan heb is vanwege ruimte waardoor ik liever koos voor een squat rack aangevuld met een leg press/ hack squat.

Hoop dat je iets met dit commentaar kan.
 
Ik heb hem gehad (waarschijnlijk een oude versie, is echt jaren geleden)
Wat kwaliteit betreft sluit ik aan bij bicepz. Geeft geen krimp en loopt vloeiend.

Ik vond er wel een aantal nadelen aanzitten:
- de range van de pull-down was beperkt. Ik kon geen volledige range of motion maken (ik ben wel bijna 2 meter, maar lengte vooral in de benen) dus zal het voor jou misschien anders zijn)
- ik heb het bankje los laten maken. Hierdoor kon ik het bank wat makkelijker gebruiken voor andere doeleinden en het apparaat wat meer gebruiken. Bij de link van jou zit het bankje los, maar check of dat zo is.
- Het squatgedeelte vond ik niet prettig, maar dit kan goed aan mijn lengte liggen.

De reden dat ik hem uiteindelijk weggedaan heb is vanwege ruimte waardoor ik liever koos voor een squat rack aangevuld met een leg press/ hack squat.

Hoop dat je iets met dit commentaar kan.
Dan zul je een ander merk toestel hebben gehad, de MegaTec heeft namelijk altijd een los bankje gehad.

De MegaTec is enkele centimeters hoger dan bijvoorbeeld de modellen van Powertec en Body-Solid, dat scheelt weer wat in de ROM van de lat pulley. Desalniettemin blijft de ROM bij dit compacte toestel inderdaad wat beperkter dan bij één van onze volwaardige lat towers. Die toestellen zijn niet alleen hoger maar ook de zitting is lager dan het bankje van de MegaTec Triplex, waardoor de totale strekmaat groter is.

Aan de hand van de productfoto's krijg je misschien een beter beeld van wat mogelijk is qua ROM:

upload_2019-2-14_17-43-53.png


Video (lat pulldown vanaf 57 seconden):
 
Ik had inderdaad de Powertec, nu je het zegt. Het probleem van de ROM zat hem in de arm van de gewichten. Als deze dezelfde lengte heeft als die van Powertec dan zal de ROM nog steeds even beperkt zijn.

Dit betekend niet dat ik hem volledig zou afraden. Zoals je zelf al aangeeft heeft een multistation eigenlijk altijd nadelen tov apparaten die maar één functie hebben. Dat is iets wat te verwachten is en waar je bewust van moet zijn. Er staan ook voordelen tegenover, ruimte ed.
 
Ik had inderdaad de Powertec, nu je het zegt. Het probleem van de ROM zat hem in de arm van de gewichten. Als deze dezelfde lengte heeft als die van Powertec dan zal de ROM nog steeds even beperkt zijn.

Dit betekend niet dat ik hem volledig zou afraden. Zoals je zelf al aangeeft heeft een multistation eigenlijk altijd nadelen tov apparaten die maar één functie hebben. Dat is iets wat te verwachten is en waar je bewust van moet zijn. Er staan ook voordelen tegenover, ruimte ed.
Doel je op het feit dat de hefarm te kort is om de kabel heel ver uit te trekken, bijvoorbeeld bij triceps press of biceps curls? Daarvoor zit er een stuk ketting bij het toestel waardoor je deze oefeningen ook prima kunt uitvoeren zonder dat de ROM bepert wordt :)
 
Ja en Nee. Voor de biceps/ triceps had ik zelf ook dezelfde oplossing voor. Het is meer dat omdat de hefarm vrij kort de ruimte tussen het rustpunt en de uiterste hoogte vrij klein. Daardoor is de ROM beperkt en (voor mij te) beperkt. Wellicht dat de topic starter dat anders kan ervaren, dat hij een kortere ROM nodig heeft. Om een idee te geven... ik moest voor Triceps extension de lengte van de ketting heel goed instellen omdat ik anders niet de volledige ROM kon maken.
 
Bedankt voor de reacties! Het wordt dan een Barbarian lat pulley.
 
Wat mij tegenstaat bij deze toestellen is de start positie, ik begin een press graag met (bijna) gestrekte armen. Wil je hier met een redelijk rom gaan pressen dan moet je in een akelige positie de eerste rep gaan maken.


Technogym toestellen hebben vaak een mogelijkheid om met je voet het gewicht iets te kunnen liften waardoor je een chestpress in gestrekte positie kan beginnen, jammer dat dit hierbij niet kan.
 
Wat mij tegenstaat bij deze toestellen is de start positie, ik begin een press graag met (bijna) gestrekte armen. Wil je hier met een redelijk rom gaan pressen dan moet je in een akelige positie de eerste rep gaan maken.

Technogym toestellen hebben vaak een mogelijkheid om met je voet het gewicht iets te kunnen liften waardoor je een chestpress in gestrekte positie kan beginnen, jammer dat dit hierbij niet kan.

Dit doen we in mijn gym wel, moet je echter wel met zn 2e zijn, de 2e persoon haalt dan de safety pin weg..
 
Dit doen we in mijn gym wel, moet je echter wel met zn 2e zijn, de 2e persoon haalt dan de safety pin weg..

Ja dan begrijp je dus goed wat ik bedoel. Alleen is dit gewoon klote als je zwaar wil gaan.
 
Ik heb zelf een Powertec, top apparaat. Onverwoestbaar en je kan er heel veel oefeningen tot het uiterste op doen. Ik ben zelf 1.80 meter en dan kan het prima. Je moet niet te lang zijn.
 
Back
Naar boven