MuscleMeat

Ervaringen met Buffalo Bar of Bow Bar (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Big Gerard

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
26 apr 2005
Berichten
992
Waardering
67
Ik ben benieuwd naar de ervaringen op dit forum met de Buffalo Bar/Bow Bar of een soortegelijke bar, maar met een andere benaming :)

Wie heeft er weleens mee getraind en wat waren je ervaringen?
Zijn er nog specifieke zaken, waarop je moet letten bij de aankoop?

Ik zit twijfel zelf of er één aan te schaffen, enerzijds voor meer variatie, maar mogelijks zelfs ter vervanging van de reguliere low bar squat, waar ik na een aantal weken toch vaak last van ellebogen/schouders krijg. Tevens heb ik al een Safety Squat bar en een Camberred Bar.

In Europa ken ik de volgende leveranciers:

- https://www.fitness-seller.nl/atx-buffalo-bar/
- https://www.strengthshop.de/olympic-bow-bar-2-3-m-long-25-kg

Maar mogelijk zijn er nog meerdere?

Alvast bedankt.
 
Ik heb een hele periode met die van strengthshop getraind, nadat mijn schouder uit de kom was gegaan. Kon eerst helemaal geen bar vasthouden en heb een SSB gebruikt, maar daarna ging al vrij snel de buffalo bar goed qua tolerantie op de schouder. Low bar deed ik er niet mee, ik had het gevoel dat hij dan weggleed, maar highbar ging erg fijn. Je schouders worden meer het contactpunt met de bar ipv je nek. En je kan je armen wat meer relaxen door de lagere grip. Heb mijn alltime PR zelfs met die bar gedaan. Was niet mijn eigen bar, maar hij staat nog wel op de low prio wishlist voor de homegym. Die Atx is ruim 2x zo duur, dat is mij teveel voor zo'n bar.
 
Ik heb een hele periode met die van strengthshop getraind, nadat mijn schouder uit de kom was gegaan. Kon eerst helemaal geen bar vasthouden en heb een SSB gebruikt, maar daarna ging al vrij snel de buffalo bar goed qua tolerantie op de schouder. Low bar deed ik er niet mee, ik had het gevoel dat hij dan weggleed, maar highbar ging erg fijn. Je schouders worden meer het contactpunt met de bar ipv je nek. En je kan je armen wat meer relaxen door de lagere grip. Heb mijn alltime PR zelfs met die bar gedaan. Was niet mijn eigen bar, maar hij staat nog wel op de low prio wishlist voor de homegym. Die Atx is ruim 2x zo duur, dat is mij teveel voor zo'n bar.

Dank het delen. Ik vind die van ATX eigenijk ook te duur, zeker omdat ik nog nooit met zo'n bar heb getraind en mogelijk vind ik het niks. Aan de andere kant - zo'n bar gaat (als het goed is) de rest van je leven mee, anders heeft het ook nog een restwaarde en het materiaal van ATX is wel kwaliteit.

Hoe was de afwerking van de bar van strengthshop?
 
Strengthshop kwaliteit. De bar is 25kg en iets dikker en zal niet snel vervormen lijkt me. Maar de knurling is basic zoals je op een standaard sportschool stang verwacht. De sleeves draaien goed. Hij kan 450kg en ATX 600kg. Het zal niet veel verschillen. Het is geen premium ding, maar wel een goeie baar. Heb hem ook wel eens in de aanbieding voorbij zien komen voor 175. Ik heb zelf een ATX RAM Bar, daarvan merk ik wel dat het net een tikje hogere kwaliteit is, maar die vind ik dan nog betaalbaarder dan zo'n buffalo (269 vs 465). Maar dat is een persoonlijke keuze denk ik.

Ik vond het zeker een fijne toevoeging om te gebruiken in die periode, maar het blijft een specialty bar. Die gebruik je periodes wel en periodes niet. Ik heb ook de multigrip van Fitness Seller en die heeft meer waarde in mijn ogen dan een Buffalo. Die gebruik ik nog het meeste van de specialties. De SSB is wat moeilijk te hanteren op mijn beperkte ruimte op zolder, dus die gebruik ik bijna nooit. Ik heb ook een Earthquake Bar bijv. die gebruik ik ook maar weinig, maar is wel leuk speelgoed. Potentieel wil ik nog wel de Fat Bar van ATX voor grip aangezien die ook nog goedkoop is en multi use (DL, Curl, presses, whatever) en die Strength Shop Buffalo.
 
Strengthshop kwaliteit. De bar is 25kg en iets dikker en zal niet snel vervormen lijkt me. Maar de knurling is basic zoals je op een standaard sportschool stang verwacht. De sleeves draaien goed. Hij kan 450kg en ATX 600kg. Het zal niet veel verschillen. Het is geen premium ding, maar wel een goeie baar. Heb hem ook wel eens in de aanbieding voorbij zien komen voor 175. Ik heb zelf een ATX RAM Bar, daarvan merk ik wel dat het net een tikje hogere kwaliteit is, maar die vind ik dan nog betaalbaarder dan zo'n buffalo (269 vs 465). Maar dat is een persoonlijke keuze denk ik.

Ik vond het zeker een fijne toevoeging om te gebruiken in die periode, maar het blijft een specialty bar. Die gebruik je periodes wel en periodes niet. Ik heb ook de multigrip van Fitness Seller en die heeft meer waarde in mijn ogen dan een Buffalo. Die gebruik ik nog het meeste van de specialties. De SSB is wat moeilijk te hanteren op mijn beperkte ruimte op zolder, dus die gebruik ik bijna nooit. Ik heb ook een Earthquake Bar bijv. die gebruik ik ook maar weinig, maar is wel leuk speelgoed. Potentieel wil ik nog wel de Fat Bar van ATX voor grip aangezien die ook nog goedkoop is en multi use (DL, Curl, presses, whatever) en die Strength Shop Buffalo.

Eens, dat voor een speciality bar het niet de hoogste premium kwaliteit hoeft te zijn, aangezien je deze over het algemeen minder gebruikt, maar ik wil wel een kwalitatief goede barbel en niet één die ik na een jaar niet meer wil gebruiken. Dank iederegeval voor de input :)
 

149,- en gratis verzendkosten boven de 50,-

Dankjewel die site kende ik nog niet. Al ziet die 'camber' er wel heel anders uit als alle andere buffalo's bars die ik ooit heb gezien - veel extremer.

Heb jij hier ooit zelf meegetraind?
 
Dat dacht ik ook toen ik hem zag. Die extreme camber en geen center knurl. Ik gebruikte die van SS.DE alleen highbar, anders had ik al het idee dat hij ging glijden.
 
Dankjewel die site kende ik nog niet. Al ziet die 'camber' er wel heel anders uit als alle andere buffalo's bars die ik ooit heb gezien - veel extremer.

Heb jij hier ooit zelf meegetraind?

Nee, ik zag hem toevallig
 
Kameraad heeft de ATX. Beest van een baar, zeer mooi afgewerkt moet zeer deftige knurling zodat die goed op de rug blijft liggen, en geen laag kwaliteit chroom zoals ik vrees dat die Strengthshop baar wel gaat hebben.
Kleine tip, bij Megafitness shop staat ie een stuk (116 euries) goedkoper (als het voor jou op rij afstand ligt)
 
Back
Naar boven