XXL Nutrition

Ervaringen met glucosamine (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Speedy G.

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
14 nov 2002
Berichten
999
Waardering
0
Ik heb al wat redelijk veel problemen gehad met men gewrichten, en de schouder die blijven maar beu doen.
Nu schijnt die glucosamine wel goed te zijn voor zo een dingen.

Iemand die hier al ervaring mee heeft en eventueel ook waar je dit in België kan kopen .

greetz
 
Ja, genoeg ervaring hier... En dat had je ook gezien als je wat had terug gezocht hier. Het werkt goed, zeer goed. Jammer dat je nog niet voldoende posts hebt, anders had je het via de shop hier kunnen halen. Vraag eens aan kris. Ik denk dat die je vast kan helpen! Succes.
 
Ik heb het gebruikt, zeer tevreden erover, prima spul.
 
Hoi Speedy,

Kan je omschrijven wat het probleem ongeveer is met je schouders?
 
Glucosamine zorgt voor collageenvorming tussen de gewrichten, m.a.w. in normale omstandigheden bewegen de gewrichten soepel omdat er een glijstof tussenzit. Als deze glijstof voor een stuk verdwenen is kan dit voor pijnlijke gewrichten zorgen. Als dit het probleem is bij jou, dan zal glucosamine zeker zijn werk doen. Als het om ontstekingen gaat zal het een stuk moeilijker zijn om deze weg te krijgen, dan kan je wel proberen met bromelaine of een ontstekingsremmer bij de apotheek.
Als je al lang sukkelt met diverse kleine blessures, dan is het zeker aan te raden om glucosamine te proberen, de werking ervan is al meermaals wetenschappelijk bewezen. Waar te koop ? In Elite gym te Gent ofwel gewoon op deze site.
Joint protect van J-Tech is zuivere glucosamine/chondroitine, een andere aanrader is Joint Synergy van MRM (nog een hoop andere stoffen hierin die goed zijn voor de gewrichten).
 
En wat Kris levert is ook topspul!! Kan ik uit eigen ervaring zeggen, me hond heeft er baat bij :)
 
Originally posted by soulreaver
En wat Kris levert is ook topspul!! Kan ik uit eigen ervaring zeggen, me hond heeft er baat bij :)

Soulreaver gooit paarlen voor de zwijnen ;)
 
Originally posted by jerry
Glucosamine zorgt voor collageenvorming tussen de gewrichten, m.a.w. in normale omstandigheden bewegen de gewrichten soepel omdat er een glijstof tussenzit.

Dat is niet alleen collageen Jerry. Dat is een matrixstructuur van allerlei eiwit-koolhydraatverbindingen (ik zal niet met termen gaan smijten). Deze matrix structuur houdt vocht vast en zorgt voor schokdemping en smering.


Als deze glijstof voor een stuk verdwenen is kan dit voor pijnlijke gewrichten zorgen. Als dit het probleem is bij jou, dan zal glucosamine zeker zijn werk doen. Als het om ontstekingen gaat zal het een stuk moeilijker zijn om deze weg te krijgen, dan kan je wel proberen met bromelaine of een ontstekingsremmer bij de apotheek.
Glucosamine heeft ook een licht ontstekingsremmende werking.

Wat een goede lange termijn aanpak van chronische ontstekingen is, is het toevoegen van lijnzaadolie en visolie aan je dieet.
Dit klinkt misschien wat vreemd maar er zit een zeer goed idee achter. Het lichaam produceert ontstekingsregulerende stoffen uit vetstoffen. Het ene vet/olie wordt kan door het lichaam omgezet worden in ontstekingsbevorderende stoffen terwijl de andere vet/olie omgezet kan worden in ontstekingsremmende stoffen.

In het typisch moderne westerse dieet ontbreekt het aan de vetten/olien die aan de basis staan van de ontstekingsremmende stoffen (anti-inflammatoire prostaglandinen). Dit kan leiden tot chronische ontstekingen in het lichaam. Het kan zich uiten in gewrichtspijnen. Een andere veronderstelling is dat dit bloedvatwanden laat onsteken en zo arteriosclerose veroorzaakt(daarom is vette vis zo goed tegen hart- en vaatziekten).

Omdat het voor de meeste mensen lastig is twee maal per week vette vis te eten zijn visolie capsules een uitkomst. 3000mg aan visolie per dag zou geleidelijk aan de vetzuurbalans van het lichaam kunnen herstellen. Deze dosering kan eventueel verminderd worden als het dieet verder wordt aangevuld met een eetlepel lijnzaadolie per dag.

De visolie dient gestandaardiseerd te zijn op 18% EPA en 12% DHA. De lijnzaadolie moet koudgeperst zijn. Beiden zijn te koop bij de meeste reformzaken.

Deze dieetaanpassing heeft wel enige tijd nodig om te werken. Immers jaren van 'foute' voeding kunnen niet zomaar hersteld worden. Meestal zijn 3-6 maanden nodig om resultaat te boeken er van uitgaande dat dit mechanisme aan de basis van een ontsteking ligt. Werkt het niet voor je gewrichten dan heeft het in ieder geval je algemene gezondheid goed gedaan.

(P.S. pas op met visolie in combinatie met bloedverdunners).
 
Laatst bewerkt:
Wel ik sukkel al een tijdje met men rechterschouder ( voorkant gesitueerd ) en ben al bij de kiné geweest ibubrofen genomen ... niets dat echt een goede werking heeft ...
Als ik een bepaalde beweging maak geeft ie een krak, en dit kan bij het uitoefenen van bepaalde oefeningen wel iets pijnlijk zijn.
Bij bv. dumbbell press ...

En aangezien ik al de post over glucosamine gelezen heb ( wist zelfs niet eens dat dit bestond voor ik op dit forum zat ) ziet er mij dit wel interesant uit.

Misschien in combinatie met lijzaad olie ???

Kwestie van die aantal post , tja ik zit toch al effe of dit forum vooral kijken en lezen ... eerst eens alles deftig doornemen voor je domme vragen begint te stellen :D
Had via de search functie een paar dingen gevonden ... maar toch nog eens informatie gevraagd.

Nog een vraagje, ben van de zomer geopereerd aan men knie.
De miniscus, deze hebben ze genaaid dus niet verwijderd ... nu is die verre van genezen ... zou ik met dit product er ook baat bij hebben ... is tenslotte ook kraakbeen ... toch ?

En die elite gym , waar is dat ergens ?
Ben van gent dus is wel handig ...:p

Alvast bedankt voor de reacties .

greetz
 
Laatst bewerkt:
Hoe je lichaam gaat reageren op die producten is moeilijk van op voorhand te zeggen, maar het is zeker de moeite waard om het te proberen. Ik wens je alvast veel succes.
Elite gym is op de zwijnaardsesteenweg, de beste hard-core gym van Gent, zeg maar dat je gestuurd bent door Jerry. Ze weten daar wel wie ik ben.
 
Originally posted by Speedy G.
Wel ik sukkel al een tijdje met men rechterschouder ( voorkant gesitueerd ) en ben al bij de kiné geweest ibubrofen genomen ... niets dat echt een goede werking heeft ...
Als ik een bepaalde beweging maak geeft ie een krak, en dit kan bij het uitoefenen van bepaalde oefeningen wel iets pijnlijk zijn.
Bij bv. dumbbell press ...

Schouderblessures zijn een veel voorkomend probleem bij body-builders. Een paar gevaarlijke oefeningen die problemen met je rotator cuff kunnen geven zijn:
Bankdrukken tot aan de sleutelbeenderen of hoog op ht borstbeen
Behind the neck pulldown
Behind the neck press
Pec deck met ellebogen voorbij (achter) de schouders.

Laat deze oefeningen in ieder geval achterwege.

Ik heb helaas niet zoveel verstand van schouderaandoeningen. Ik weet wel dat mijn schouders minder last geven nu dat mijn borstspieren beter gestretched zijn. Verder laat ik als ik bankdrukken doe mijn ellebogen niet onder mijn schouders komen. Dumbbell drukken doe ik met de elleboog enigszins naar voren gedraaid.


Nog een vraagje, ben van de zomer geopereerd aan men knie.
De miniscus, deze hebben ze genaaid dus niet verwijderd ... nu is die verre van genezen ... zou ik met dit product er ook baat bij hebben ... is tenslotte ook kraakbeen ... toch ?

Daarvoor zou ik zeker glucosamine gebruiken.
 
Idd zeer goed verkopend en mensen zijn allemaal positief.
 
Allez eens passeren bij elite gym is dus de boodschap ...

En idd bepaalde oefeningen laat ik voorlopig achterwegen, als ik pijn heb zoek ik gewoon een andere oefening ... of gewoon met een lichter gewicht.

Maar allez na het nieuwjaar beginnen we weer met de 100% overlevering te trainen :p
Zeker om al die vettige troep van de feestdagen er weer uit te krijgen, mja mag wel eens hé.

Bedankt voor de uitleg :)

greetz
 
Back
Naar boven