AndroidHealthClinic

Ervaringen met moderate bulk (clean) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Buffster

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
16 jan 2003
Berichten
2.795
Waardering
525
Ik ben benieuwd naar jullie ervaring met een moderate bulk (250-500 kcal boven energiebehoefte). Als ik in het verleden bulkte waren dit altijd big bulks, waarbij ik me zoveel mogelijk vol aan het stouwen was. Dit leidde wel tot een goede toename van massa en kracht, maar het had ook nadelen. Zo werd ik er elke winter weer een opgeblazen pad van en daarnaast heeft het ook behoorlijk wat striae veroorzaakt. Vandaar dat ik het deze ronde eens bescheidener en daarnaast ook clean wil doen.

Nu vraag ik me alleen af in hoeverre dit zoden aan de dijk zet. Vandaar dat ik benieuwd ben naar jullie ervaringen.
 
Onderhoud = onderhoud
Clean bulk = ca. 250 kcal boven onderhoud. Aankomen en opbouwen van massa gaat gewoon langzamer maar wel vaak met minder vettoename
Bulk = ca. 500 kcal boven onderhoud. Sneller aankomen en spiermassa aankomen maar relatief vaak ook wat meer vet aankomen.
Dirty bulk >500 kcal boven onderhoud en vaak wel tegen 1000 kcal... Nadeel.. veel vetmassa opbouwen.

Dit is een beetje wat "aangehouden" wordt. Maar alles is persoonlijk bepaald. Iedereen is anders en iedereen heeft een andere aanleg voor spier en vet opbouw en de verhoudingen van hoe snel of langzaam iets gaat.

Elk soort bulk zet zoden aan de dijk. Maar afhankelijk van geduld en doel ga je kijken wat voor JOU het beste werkt.
 
Back
Naar boven