MuscleMeat

Ervaringen met Swiss bar (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Chimaira

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
5 apr 2009
Berichten
794
Waardering
89
Beste DBB'ers,

Wat zijn jullie ervaringen met Swiss bars. Voor bench, overhead press, rows etc. Ik ben er over aan het denken om er 1 voor mijn home gym aan te schaffen.
 
heb er 1 gekocht destijds en ben nog steeds heel erg tevreden .

na zoveel schouderproblemen en pijn bij benchen dacht ik dat een swiss bar zijn geld wel waard was .

geen last meer van schouderpijn bij benchen .

verder is de bar minder geschikt voor rows , overhead press aangezien de bar vrij breed is en erg in de weg zit .
 
Ik heb er ook een. voor mij hielp het niet tegen schouderklachten. Wel handig als extra variant op de bench. BOR gaat er niet mee, evenals overhead press.

Wel is hij te gebruiken voor curls, soort barbell hammer curl, triceps extensions in verschillende grepen. Als je geen monkey bar hebt ook handig op je powerrack om mee op te trekken.
 
Heb er ook een, die van fitness seller. Ik gebruik em regelmatig voor flat en incline bench, curls, front raise en overhead. Overhead gaat prima en is vergelijkbaar met een strict log press. Je moet met deze bar ietsje meer archen vergeleken met een regeluliere barbell als je oh doet maar dat is logisch.
 
Ik heb er ook een. voor mij hielp het niet tegen schouderklachten. Wel handig als extra variant op de bench. BOR gaat er niet mee, evenals overhead press.

Wel is hij te gebruiken voor curls, soort barbell hammer curl, triceps extensions in verschillende grepen. Als je geen monkey bar hebt ook handig op je powerrack om mee op te trekken.

Waarom zou overhead press niet gaan?

Gaat prima. Doe hem heel regelmatig op de bench en ook af en toe voor overhead
 
Waarom zou overhead press niet gaan?

Gaat prima. Doe hem heel regelmatig op de bench en ook af en toe voor overhead

Het gaat niet lekker vind ik, strikt gaat nog maar vind het niet prettig voor mijn rug. Zie ook geen reden hier voor een Swiss bar te pakken als ik dit veel beter met een normale bar kan doen.
 
ik vind hem voor strict press hartstikke fijn, voor bench niet zo
 
Het gaat niet lekker vind ik, strikt gaat nog maar vind het niet prettig voor mijn rug. Zie ook geen reden hier voor een Swiss bar te pakken als ik dit veel beter met een normale bar kan doen.


Omdat het meer overeenkomt met een log
 
Bedankt voor de reacties. Is dus nogal persoonlijk of hij wel of niet bevalt voor een bepaalde oefening. Gewoon maar een keer uitproberen dus. F...ing verslavend zo'n homegym zeg...blijf spullen kopen/op lijstje zetten;)
 
Back
Naar boven