AndroidHealthClinic

Ervaringen met testim en Androgel

Bezoekers in dit topic

Wat bedoel met "Nu ik dit gebruik" ?
En hoezo nog smeren als je al prikt?

Nee ik heb verder nooit geprikt voor hormonen, Maar met prikken bedoel ik dat ik elke 2 maanden op controle moet voor bloedwaardes van mijn testosteron, Dus dan prikken in ziekenhuis :-) Gaf aan nu ik dit gebruik omdat de uroloog mij 3 jaar lang voor de gek heeft gehouden dat de rest van mijn lichaam test productie wel opvangt.
Gezien ik testiscarcinoom heb gehad. En ook zoiets had van die waarde is goed niks mis mee ga maar minder sporten. Dat hoorde ik van de huisarts en de uroloog.
Tot ik bij de endoloog kwam en die keek er anders tegen aan.
Dus 3 jaar lang met vermoeidheid klachten rond gelopen en nog diverse andere. En nu zijn die weg :-)
 
Gebruik ook Tostran sinds 8 maanden, En daar zat mijn test waarde ook rond de 9-13nmol/l
Heb dit eerst 6 keer laten prikken met elke keer flink wat tijd er tussen want de uroloog nam mijn klachten niet serieus.
Toen na bijna jaar tobben terug gekund bij een endo en die gaf me gelijk.
Nu ik dit gebruik ligt mijn waarde steeds op 25-26nmol/l (Referentie van lab is 9,9 - 27,8 nmol/l)
Nu met bloed prikken in ziekenhuis smeer ik van te voren dus geen tostran, Dit doe ik na het prikken.
Zelfde doe ik ook met mijn schildklier hormoon. Op deze manier heb je meer speel ruimte

Hoeveel Tostran gebruik je?
 
en dat wordt jou ook voorgeschreven?

Ja dat klopt dit is wat ik standaard krijg van de endo. Doe dus ook niet stiekem meer eerder minder..
Vergeet regelmatig in de ochtend als ik haast heb te smeren.
 
Vraag ; ik moest mn testosteron meten in het bloed.
Gebruik androgel uit pompflesje 2 pompjes.
Moest voor uroloog en internist prikken. (Beide ook andere dingen) maar ook testosteton.
Uroloog wou dat ik testosteron in de middag prikte,
Uroloog bloedonderzoek.S,morgens om 08.00 uur aangebracht linker arm, en smiddags om 14.15 uur laten prikken rechterarm, uitslag 42.7
Internist bloedonderzoek.
Volgende dag 07.00 uur aangebracht linkerarm en om 10.15 uur in rechter arm laten prikken 17.2
Eerste stand is te hoog 10-30 normaal.
Volgende dag tweede stand wel goed.
Hoe kan het zo groot verschil hebben?
 
Maar wa
Ja dat klopt dit is wat ik standaard krijg van de endo. Doe dus ook niet stiekem meer eerder minder..
Vergeet regelmatig in de ochtend als ik haast heb te smeren.

Maar wat je nu smeert, kan te hoog zijn, omdat jij je bloed laat prikken voordat je het aanbrengt.
 
Vraag de Tostran beviel me goed, nu door leveringsproblemen niet leverbaar.
Androgel bevalt me niet zo.
wat doen de anderen die ook met niet leverbaar Tostran zitten?
 
Bestel je testosterongel bij Receptura (receptura-international@receptura.de) in Duitsland. Je heb wel een doktersvoorschrift nodig en zeg aan je dokter dat het je daar wil bestellen. 100ml met 100mg/g voor ongeveer 90 euro. Goedkoper en ook beter opneembaar dan androgel. Je moet wel drie weken wachten wat je levering betreft. In Belgie is de maximale dosis 25mg/g wat volgens mijn dokter veel te weinig is. Daarom dat hij geen voorstander is van androgel.
 
Bestel je testosterongel bij Receptura (receptura-international@receptura.de) in Duitsland. Je heb wel een doktersvoorschrift nodig en zeg aan je dokter dat het je daar wil bestellen. 100ml met 100mg/g voor ongeveer 90 euro. Goedkoper en ook beter opneembaar dan androgel. Je moet wel drie weken wachten wat je levering betreft. In Belgie is de maximale dosis 25mg/g wat volgens mijn dokter veel te weinig is. Daarom dat hij geen voorstander is van androgel.
Meten is weten. op 100mg/g kun je je dosis ook moeilijk aanpassen. Over het algemeen is max aan Gel ook ~80mg per dosering.
 
Meten is weten. op 100mg/g kun je je dosis ook moeilijk aanpassen. Over het algemeen is max aan Gel ook ~80mg per dosering.
Bij Dr Vollon laat je 6 maanden later je bloed meten, vroeger kan ook (hangt van jezelf af). Is 1mg teveel; smeer je wat minder. Bij receptura bepaal je zelf hoeveel je wil smeren. Zit niet in zakjes maar in een tube van 100g.
 
Back
Naar boven