Fitness Seller

Espi

Bezoekers in dit topic

Esperantisto

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
11 okt 2002
Berichten
6.844
Waardering
25
Goeie grutjes

Ik kan mijn eigen intro niet terugvinden... dit bord is ooit gecrasht geloof ik. Het kan ook zijn, dat ik gewoon (mijn aard eigen) met de deur in huis ben gevallen.

Even spieken bij B&F dan! Gepost ergens in januari.

Jullie kennen me al, maar ik wilde me zelf eens formeler voorstellen. Vandaar dat ik geknipt en geplakt heb uit de doel draad. Ditmaal durf ik het aan een fotootje te plaatsen van mezelf. Let wel, het is een foto van 1997 toen ik het slankst was met 65 kg of zo, wat ik sinds 1985 niet meer gewogen heb. Sindsdien ben ik uitgedijd tot 85 kg en terug naar 72 kg (nu) [en inmiddels weer 65 kg (juni-aug). Voor andere foto's http://www.pbase.com/espi. ]
Ik ben een redelijk fanatiek fietser.. in 1994 heb ik het vakantiefietsen ontdekt en ben toen van 85 kg afgevallen naar 72kg. Van 1996 tot 1999 deed ik randonneurstochten, dwz lange-afstandstochten boven 200km. Mijn beste prestaties zijn 484 km in 24 uur (Sneek, 1996) op een simpele hybride van 16 kg en 1400 km fiesen in 116 uur met slechts 9 uur slaap in (GB, London-Edinburgh- London, 1997). In 1999 ben ik na 700 km uitgevallen bij Parijs-Brest-Parijs. Toen heb ik dat soort ritten er aan gegeven, maar nu kriebelt het weer. Medio augustus komt PBP er weer aan.. dan wil ik in topvorm zijn: goed gewicht, sterk en snel.

Dus... vandaar dat ik mijn fotootje en mijn doelen er weer even onder plak..

Dit is een foto van mezelf in 1997 toen ik in 1 jaar 17000 km reed en semi-vegetariër was. Ik had net 2000 km nonstop gefietst in 3 weken Australië (het begrip rustdagen kende ik toen nog niet!)
Afijn, ik wil gespierder zijn dan op die foto (deed niet aan KT zoals nu) zodat ik tenminste een fiets met bagage en al kan optillen en zo..

Ben af en toe enorm gefrustreerd dat ik door 5x KT, 2-3x spinning en 150km fietsen/week nog nauwelijks afval. Ben toch weer stiekem gaan snijden in de hoeveelheid kcal. Van 1900-2000 naar plm 1700 of zo door ipv 6 maar 5 maaltijden per dag te nemen..
Ik ga 11 februari voor 6 weken trainen in de VS en hoop in maart weer 60-65 kg te wegen. Dan heb ik 20-25% vet. Bij 22% denk ik maximale kracht te hebben.. heel weinig vet lijkt mooi , maar je wordt er slap van denk ik en hebt te weinig buffer voor tochten zoals Parijs-Brest die ik in augustus wil rijden.. ik heb in 1999 700km nonstop gereden op wellicht 1000 kcal, dus uitsluitend vetverbranding.. een wonder dat ik het gered heb.
Huidig vet%: 33-34%, 1,58m, 72 kg (was 10 maanden terug 85 kg).
[dat 20-25% is een echt heel moeilijk doel voor mij, ik zit nu op 27% volgens mijn racestuurtje en weeg dus 65 kg. Heb vanaf juni een maand geschommeld tussen 65 en 67 kg.]

O ja.. ik ben in oktober met een ketogeen dieet begonnnen. Nu de TKD-variant (extra KH voor/tijdens de training en 1-2 KH- maaltijden in het weekend).

was getekend

Esperantisto (ik spreek Esperanto, vandaar!)

Ik heb nog toe te voegen dat ik in juni met HST begonnen ben , wat erg goed beviel. Maar nu ben ik dus net terug van een maand vakantie en moet weer opnieuw beginnen....

Groetjes

Espi
 
Laatst bewerkt:
2242 posts en nog eff vriendelijk voor stellen,

nice
Leuk om te lezen waar je mee bezig bent en je doelstellingen zijn. :D


Jopie
 
Fijne vakantie gehad?
 
De vakantie was tendele zeer en ten dele minder geslaagd.
Wel geslaagd qua genieten van natuur. Noorwegen staat opnieuw op nummer 1 voor Europa. Een fabelachtig mooi (maar peperduur) land.
Minder was dat ik gezelschap miste (van een man bijv of een vriendin of zelfs mijn broer waar ik laatst mee op vakantie ben geweest). Ik ben onderhand gewend geraakt aan fietsen met vrienden en mis dat...
Ook is de vorm volledig weg, lijkt.. ik fiets weer als een slak. Wat ik verloren heb qua kracht weet ik niet, niet superveel misschien, maar ik blijf nog tot 1 september van het ijzer af.. fietssnelheid herstellen heeft eerste prioriteit. Bovendien is de lager van de voorwielas naar de vaantjes, die moet opgestuurd worden omdat er een peperdure naafdynamo in zit.

Dus... blij terug te zijn, maar weer volop stress.

Espi, inmiddels aan 2 lepels visolie/dag begonnen ipv lijnzaadolie ter vervanging van EC.
 
owow...uit met de rust... :p ;)
 
Robin, zo kan ie wel weer plaaggeest! Voor je gemoedsrust... ik ga morgen weer voor 3 dagen weg in een laatste verwoede poging iets van de verloren snelheid terug te winnen. En dan eind volgende week met knikkende knietjes naar Frankrijk dus... bibberdebibber!

Espi, die hoopt dat het snelheidsverlies een puur mentale kwestie is/was
 
Hey die Espi, welkom terug joh! Leuk dat je r weer bent, begon je fietsverhalen al bijna te missen ;)
 
Back
Naar boven