XXL Nutrition

Essential Amino Stack - XXL Nutrition (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Beoordeling:
star9.png
9/10 ++ Aanrader


  • Soort supplement: Aminozuren
  • Wat is de werking van dit supplement volgens de producent? De BCAA's beschermen je spieren tegen spier afbraak (anti-katabool) en de essentiele aminozuren zorgen juist voor spiergroei (anabool).
    Meer spiergroei en een sneller herstel dat is wat EAS voor je doet. Daarnaast bevat EAS citrulline malaat die je harder kan laten trainen en je een waanzinnige pomp kan geven.
  • Voor welk doel gebruik je dit supplement vooral? Vetverlies én spieropbouw
  • Hoe lang heb je het supplement gebruikt? 3 á 4 maanden
  • Hoe is de smaak van dit supplement? Punch, smaakt goed.
  • Welke dosis heb je gebruikt? 10 gram direct voor de krachttraining en 10 gram direct na de krachttraining.
  • Waar heb je het supplement gekocht? www.xxlnutrition.nl
  • Welke extra voordelen gaf deze winkel? gratis verzending
  • Wat heb je voor dit supplement betaald? 34,50
  • Zou je dit supplement in de toekomst opnieuw kopen? Ja want ik herstel een stuk sneller na een zware training en er zitten BCAA's in die spierafbraak beperken.

Mijn review:
Voordat ik begon aan de Essential Amino Stack (EAS) had ik nog nooit een product met aminozuren (vrije vorm) gebruikt. Ik ben een paar maanden geleden begonnen met cutten en daarom zocht ik een product dat spierafbraak kan beperken. Aangezien ik 5 dagen per week train is het fijn dat de EAS je herstel bevorderd.
De aminozuren in de EAS worden binnen 15 minuten volledig en direct door je spieren opgenomen. De essentiële aminozuren bevorderen bovendien de eiwitsynthese. Dat betekent dat je lichaam de eiwitten na het trainen veel efficiënter en beter opneemt.

Ik herstel stukken sneller en mijn spierafbraak is ook minder geworden sinds ik de EAS gebruik. Dit is bij mij een blijvertje ;)
De prijs is redelijk. Een pot bevat 500 gram, daar kan je 25 trainingen mee doen als je voor en na de training 1 serving (10 gram) neemt.

Voor de volledigheid hieronder de samenstelling:

Bevat per dosering van 10 gram:
BCAA:
L-Leucine 2000 mg
L-Isoleucine 1000 mg
L-valine 1000 mg
Essentiele aminozuren:
L-Lysine 1500 mg
L-Methionine 500 mg
L-Phenylalanine 750 mg
L-Threonine 750 mg
L-Histidine 500 mg

Citrulline Malaat 1gram
Vitamin B6 (as Pyroxidine HCl) 10 mg

pic1242675960.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hoe weet jij dat je spierafbraak een stuk minder is geworden? Lijkt mij onmogelijk
 
Hoe weet jij dat je spierafbraak een stuk minder is geworden? Lijkt mij onmogelijk
Omdat ik vorig jaar zonder een dergelijk product heb gecut en veel massa ben verloren en ik heb dit jaar eerst een maandje zonder EAS gecut. Ben toen helaas heel snel afgevallen. Omstreeks februari kwam de EAS in het assortiment bij XXL en leek het me wel handig om in de cut te gebruiken. Ik daal langzaam in m'n gewicht en mijn vetpercentage zakt ook naar gelang.
 
Laatst bewerkt:
Omdat ik vorig jaar zonder een dergelijk product heb gecut en veel massa ben verloren en ik heb dit jaar eerst een maandje zonder EAS gecut. Ben toen helaas heel snel afgevallen. Omstreeks februari kwam de EAS in het assortiment bij XXL en leek het me wel handig om in de cut te gebruiken. Ik daal langzaam in m'n gewicht en mijn vetpercentage zakt ook naar gelang.

Ik hoor dit al van meedere wedstrijd atleten ook die dit jaar voor het eerst onze EAS hebben gebruikt in de wedstrijd voorbereiding en ze beweren allemaal meer massa te hebben behouden tijdens het cutten tot 3% vet.

Vrije aminozuren is echt een toevoeging in mijn ogen, en vandaar ook dat we ermee zijn gekomen.. het is wachten op de 1e kopieen ;)
 
Ben het ermee eens dat amino's het verschil kunnen maken in de cut, niet om voor de sponsors te praten ofzo, is gewoon eigen ervaring.
 
Ik hoor dit al van meedere wedstrijd atleten ook die dit jaar voor het eerst onze EAS hebben gebruikt in de wedstrijd voorbereiding en ze beweren allemaal meer massa te hebben behouden tijdens het cutten tot 3% vet.

Vrije aminozuren is echt een toevoeging in mijn ogen, en vandaar ook dat we ermee zijn gekomen.. het is wachten op de 1e kopieen ;)

MDY heeft een vergelijkbaar product, maar is wel duurder.
 
Laatst bewerkt:
EAS = BCAA's?
of ben ik verkeerd?
 
EAS = BCAA's?
of ben ik verkeerd?
EAS = alle essentiële aminozuren (inclusief dus de branched-chain aminozuren)
BCAA = niet alle essentiële aminozuren (alleen dus de branched-chain aminozuren)
 
Hoe zit het met EAS in een keto dieët, zag dat er toch nog wat koolhydraten inzaten (7 gram per dosering, zo ff uit me hoofd?)

Moet je deze meetellen in een KETO dieët of mag je ze buiten beschouwing laten?
 
Hoe zit het met EAS in een keto dieët, zag dat er toch nog wat koolhydraten inzaten (7 gram per dosering, zo ff uit me hoofd?)

Moet je deze meetellen in een KETO dieët of mag je ze buiten beschouwing laten?

in de nieuwe formule zitten geen carb en er zat ook geen 7 gram in per dosering dat was per 100gram.
 
Een vraag over inname.
Vlak na het trainen neem ik dextrose (icm glutamine/creatine), half uur later een whey shake. Is EAS een goede toevoeging hierop? Zo ja, wanneer neem je het in ? Samen met of apart ?
 
Een vraag over inname.
Vlak na het trainen neem ik dextrose (icm glutamine/creatine), half uur later een whey shake. Is EAS een goede toevoeging hierop? Zo ja, wanneer neem je het in ? Samen met of apart ?

Neem het samen met je dextromix dan... even evt nog voor het trainen.
 
ik neem nu na de trainig dextro juice in combinatie met essential amino stack. moet ik de eiwittenshake hier direct bij nemen of even mee wachten?
 
ik neem nu na de trainig dextro juice in combinatie met essential amino stack. moet ik de eiwittenshake hier direct bij nemen of even mee wachten?

even 10-15min wachten met je eiwitshake.. dan is de dextro en EAS wel opgenomen.
 
Ik gebruik het nu een aantal dagen en heb het gevoel dat ik de pomp goed vasthoud, ook op rustdagen. Kan nog niet zeggen of m'n herstel beter is, daarvoor moet ik het eerst wat langer gebruiken.

Goeie tip om het te mixen met dextrojuice, ik nam het eerst apart... misschien is de smaak dan ook wat beter :)
 
is dit goed te gebruiken samen met kre-alkalyn?
ben daar nu mee bezig en wil deze er eventueel bij pakken..
 
Ik ben er zelf ook tevreden over behalve dat ik het niet voor de training neem, elke keer als ik dit samen met Unleash! voor de training nam liep de dunne schijt zowat me kont uit. Nu ik het alleen na de training neem heb ik hier geen last meer van :)
 
ik heb um besteld! nu afwachten.. zal mn ervaring hier posten!
 
Wat is de precieze voedingswaarde eigenlijk van EAS?
 
Back
Naar boven