XXL Nutrition

Essentiele aminozuren en BCAA: wanneer neem ik ze en waarom! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
EAAs verhogen proteine synthese boven basale waarden.

Wat houd dit precies in>?
 
Ik wil dit ook gaan proberen en heb een paar vraagjes waar ik het antwoord niet op kan vinden.

Essentiele aminozuren welke moet ik kopen en waar moet ik op letten want er zijn zoveel verschillende..?

Ook train ik pas een halfjaar heb het dan al nut om dit te doen of is dit meer voor als je al langer train (De essentiele aminozuren en BCAA)?
 
Ik heb zelf een tijdje eas van xxl gebruikt.
Vond het fijn spul, goed oplosbaar en lekker te drinken.

Gebruikte het net voor en tijdens de training.
 
Ik stel me de vraag of het voor een beginner al nodig is om al die supplementen te nemen.
Ik gebruik momenteel enkel Whey, daar zitten ook BCAA's en EAA's in.

Is extra BCAA's en creatine en dergelijke niet meer voor gevorderden?

Ik geloof zelf niet in BCAA's. Als iemand beweert dat hij er merkbaar gespierder van wordt dan lult die persoon echt compleet uit zijn nek :o Mensen nemen het meer op "goed vertrouwen".

Creatine is voor iedereen geschikt. Maar ook niet noodzakelijk naar mijn mening. Is wel goedkoop dus proberen kan geen kwaad. En heeft ook echt een merkbare werking ;)
 
Ik geloof zelf niet in BCAA's. Als iemand beweert dat hij er merkbaar gespierder van wordt dan lult die persoon echt compleet uit zijn nek :o Mensen nemen het meer op "goed vertrouwen".

Creatine is voor iedereen geschikt. Maar ook niet noodzakelijk naar mijn mening. Is wel goedkoop dus proberen kan geen kwaad. En heeft ook echt een merkbare werking ;)

Men neemt BCAA meer om te cutten en spier te behouden. Als je bijvoorbeeld cardio op een nuchtere maag doet. Veel doen ochtendcardio voor het ontbijt om de laatste vetjes er af te krijgen. BCAA voor en na het hardlopen beschermt dan enigszins.
Denk niet dat er veel mensen zijn die BCAA nemen tijdens het bulken.
 
Bij de supplementreview van Magnificent had ik onderstaande vraag al even gesteld maar misschien is het beter om 'm hier te plaatsen:

"Inmiddels de bestelling binnen (top!) en ga het binnenkort proberen. Nu heb ik een vrije avond en ben ik me meer aan het verdiepen in het verhaal van de aminozuren.

Correct me if I'm wrong, maar wat ik onder andere las is het volgende:

Essentiële aminozuren (EAA's) zijn (Engels):
- Tryptophan
- Valine*
- Threonine
- Isoleucine*
- Leucine*
- Lysine
- Phenylalanine
- Methionine

* zijn de BCAA's.

Nu zijn de drie BCAA's terug te vinden in Magnificent en begrijp ik inmiddels ook waarom een hogere Leucine waarde belangrijk is.

Wat ik me nog afvraag is waarom de andere EAA's niet terug te vinden zijn in dit product en daarmee ook in heel veel andere producten niet (waar wel de BCAA's in zitten)?

Er zal vast een logisch antwoord zijn maar ik ben wel benieuwd. :)"
 
Een vraag n.a.v. het volgende:

WANNEER JE GEEN ESSENTIELE AMINOZUREN WILT/KUNT KOPEN KRIJG JE HET VOLGENDE SCHEMA:
gewicht net onder de 80 kg.

20-30 min. voor de training ---> 32gr whey
0,4 g/kg whey

Direct voor de training ---> 32gr dextrose
0,4 g/kg snelle suikers

Direct na de training ---> 16gr eiwit + 32gr dextrose 'mix'
0,2 g/kg whey
0,4 g/kg snelle suikers

Misschien niet helemaal de juiste plek om dit te vragen, maar de thread gelinkt op pagina 1 (perfecte-voeding-voor-na-training) lijkt niet meer actief te zijn.

Ik train al enige tijd (zij het voor een groot deel zonder kennis van zake), maar daar breng ik nu hopelijk verandering in. Sinds een maand of 2 ben ik met succes aan het cutten en heb mijn BF van ong. 22% naar ong. 12-13% weten te brengen.

Ik heb dit veelal te danken aan de stickys, die mij het belang van macronutritions hebben laten inzien.
Nu de tijd is aangebroken om te bulken (clean), let ik mede daardoor nog meer op mijn macronutritions en totale kcal innamen (kcal counting).

Tot dusver de voorinformatie en nu mijn vraag..
De 2 x 32 gram aan dextrose bevat aardig wat snelle carbs (+/- 258 kcal). Dagelijks eet ik zo een 400 gram aan complexe carbs. Is het aan te raden om de 64 gram snelle KH hier in minderen op te brengen? M.a.w. nu 336 gram complex en 64 gram simpel te eten?
 
Lijkt me wel een carb is een carb dus als je max 400GR carbs wil gaan eten moet je ergens wat carbs afhalen als je dextrose erbij gaat nemen.

Hierdoor blijf je in je Kcals, als je de dextrose erbij gooit stijgt je totale carb inname en de totale Kcals namelijk.

Ik ga dit zelf nu ook doen, leuk om te zien :)
 
Directly before exercise
0.4 g/kg high glycemic index carbs
15 g EAAs

Perhaps during exercise
A 4-6% CHO solution (not so important for BBers)

Immediately following exercise
0.4 g/kg high glycemic index carbs
15 g EAAs

20-30 min. following exercise
0.2 g/kg whey
Heb ik "Essential Amino Stack van XXL Nutrition" gekocht. Om mij aan bovenstaand schema te houden, is de maximale dosering per dag (waarvan expliciet afgeraden wordt om die te overschrijden), slechts 10 gram?

Hoe kom ik nu aan mijn 30 gram EAAs? Welk product kan ik daarvoor kopen?
 
1 ding mis ik, als je direct voor de training hoge GI carbs gaat pakken heb je al vrij snel een lage bloedsuiker. wil je die hoog houden om goed te kunnen blijven presteren zul je tijdens je training kleine slokjes vitargo moeten gaan drinken. de rest ziet er heel erg netjes uit.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
1 ding mis ik, als je direct voor de training hoge GI carbs gaat pakken heb je al vrij snel een lage bloedsuiker. wil je die hoog houden om goed te kunnen blijven presteren zul je tijdens je training kleine slokjes vitargo moeten gaan drinken. de rest ziet er heel erg netjes uit.
Je mist ook dat dit topic al sliep sinds 2013.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven