AndroidHealthClinic

Estrogenic apocalypse: wtf is er gebeurd?

Bezoekers in dit topic

spaghettiarm

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
28 nov 2004
Berichten
80
Waardering
24
Lengte
1m92
Massa
101kg
Vetpercentage
12%
Het was alweer een tijdje geleden en toen na de lockdownperikelen de gyms weer open gingen had ik zin in een bescheiden cutkuurtje.
Tijdens de sluiting veel thuisgetrained en veel gezwommen, lekker fit en BF rond de 13% schat ik zo.

Mijn protocol:

-250mg pharmagrade Sustanon pw
-20 tot 30 mg Anavar per dag
-Half tabletje á 10mg aromasin eod

Na 3 weken heb ik besloten 100 mg Tren E pw toe tevoegen, flesje lag al een tijd naar me lonken :D
Alle injects zijn verspreid over 3 injects per week om zo stabiel mogelijke waarden te bewerkstelligen.

Einde week 5 bemerk ik op vakantie dat mijn linkerborstklier behoorlijk opgezet is, niet alleen de klier onder de tepel maar tevens de streng die vanaf de tepel naar links loopt.
Ik heb direct aromasin opgeschroefd naar 20mg ed +1 tablet nolvadex 20 mg ed om zodoende de beginnende gyno te onderdrukken, echter zonder al te veel resultaat. Oestrogeen Prolactin induced gyno dacht ik?

Een week later bemerk ik dat ik onwijs veel vocht begin vast te houden, kogelrond gezicht, dikke enkels, 4 kg vocht erbij, summer 2020 look brah,
Omdat meten weten is, heb ik mijn prolactine én oestrogeen direct laten meten.


1596443497991.png


Ok, oestrogeen was dus sky fn high op 20mg Aromasin en beetje Nolva (zat nog maar net in mijn systeem rond de bloedafname)
Inmiddels neem ik Arimidex 1mg ed erbij en ben het vocht nu eindelijk kwijt, gyno lijkt gestabiliseerd.

WTF, is er nou gebeurd? Ik neem een bescheiden kuurtje wat niet al te veel aromatiseert en om de een of andere reden is mijn oestrogeen ontploft?
Ik snap dat het terugkijken in het verleden is maar ik wil dit een volgende keer absoluut vermijden.

Aromatiseer ik extreem hard? Bunk aromasin? Var = Dbol? Wat denken jullie?
 
Laatst bewerkt:
Als je anavar stiekem dianabol was dan had je dat na de eerste week wel gemerkt denk ik.

Op 20mg aromasin nog steeds sky high oestrogeen zou wel indiceren dat het fake was. UG lab?
 
Thanks, ja aromasin is UGL.

Maar laten we de educated guess doen dat de aromasin inderdaad fake is, dan blijft de vraag hoe het kan dat mijn E2 circa 4x zo hoog is als normaal op 250mg pharma sust, een beetje var en 100mg tren e op low-ish BF en drie injects pw?
 
Is je tren echt tren.
 
Prolactinegyno bestaat niet.
Zo hoog is je oestrogeen niet. Dit is redelijk normaal voor jouw dosering (250 mg test). Voor in de toekomst; als je je oestradiol meet, meet altijd je testosteron mee.

Hoeveel weken slik je je tamoxifen nu?
 
Laatst bewerkt:
Thanks, ja aromasin is UGL.

Maar laten we de educated guess doen dat de aromasin inderdaad fake is, dan blijft de vraag hoe het kan dat mijn E2 circa 4x zo hoog is als normaal op 250mg pharma sust, een beetje var en 100mg tren e op low-ish BF en drie injects pw?
Waar baseer je op dat dit 4x zo hoog is als normaal op 250 mg test?
 
Is je tren echt tren.
Prolactinegyno bestaat niet.
Zo hoog is je oestrogeen niet. Dit is redelijk normaal voor jouw dosering (250 mg test). Voor in de toekomst; als je je oestradiol meet, meet altijd je testosteron mee.

Hoeveel weken slik je je tamoxifen nu?


Bestaat niet? Ah well, ik begreep van wel en kon voor een kleine meerprijs prolactine meenemen in de bloedwaardentest.
Ik zit nu op 2,5 week tamoxifen, waarvan de eerste week 1mg per dag en nu 0,5 tablet per dag en 0,5 tablet arimidex voor deze laatste week van mijn kuur.

Ondanks deze spike in oestrogeen, ben ik dus blij dat ik van alles in huis heb gehaald voordat ik begon, Beginnende gyno is behoorlijk goed weggetrokken. Happy.
 
Waar baseer je op dat dit 4x zo hoog is als normaal op 250 mg test?

Ik heb voordat ik ooit iets aan kuren deed bloedonderzoek laten doen en ik meen dat daar iets van 70p/mol als oestrogeen waarde uitkwam.
Galen Wat zie jij zelf als een ideale range voor oestrogeen? Benieuwd.
 
Bestaat niet? Ah well, ik begreep van wel en kon voor een kleine meerprijs prolactine meenemen in de bloedwaardentest.
Ik zit nu op 2,5 week tamoxifen, waarvan de eerste week 1mg per dag en nu 0,5 tablet per dag en 0,5 tablet arimidex voor deze laatste week van mijn kuur.

Ondanks deze spike in oestrogeen, ben ik dus blij dat ik van alles in huis heb gehaald voordat ik begon, Beginnende gyno is behoorlijk goed weggetrokken. Happy.
2,5 week is wat kort ook. Probeer ook zo min mogelijk aan je tepels te zitten. Het weefsel daar ontsteekt nogal makkelijk, en dan krijg je ook iets wat sprekend op gyno lijkt.

Van de tamoxifen neem ik aan dat je 1 tablet bedoelt per dag i.p.v. 1 mg; is deze 10 mg? 10 mg kan te weinig zijn tijdens een kuur, verhogen naar 20 mg dagelijks als resultaat uitblijft.

Ik heb voordat ik ooit iets aan kuren deed bloedonderzoek laten doen en ik meen dat daar iets van 70p/mol als oestrogeen waarde uitkwam.
Galen Wat zie jij zelf als een ideale range voor oestrogeen? Benieuwd.
Die is er niet. Meer testosteron = meer oestrogeen. Je oestrogeenwaarde is vrij normaal voor de gebruikte dosering.
 
2,5 week is wat kort ook. Probeer ook zo min mogelijk aan je tepels te zitten. Het weefsel daar ontsteekt nogal makkelijk, en dan krijg je ook iets wat sprekend op gyno lijkt.

Van de tamoxifen neem ik aan dat je 1 tablet bedoelt per dag i.p.v. 1 mg; is deze 10 mg? 10 mg kan te weinig zijn tijdens een kuur, verhogen naar 20 mg dagelijks als resultaat uitblijft.


Die is er niet. Meer testosteron = meer oestrogeen. Je oestrogeenwaarde is vrij normaal voor de gebruikte dosering.


Inderdaad 10mg tamoxifen, was abuis met dosering Arimidex. Dit is wat ik exact heb aangehouden:
Week 1 20mg ed
Week 2 10mg ed
Week 3 5mg ed

Logische afbouw zo? Of ga ik alsnog een estrogen rebound krijgen?

Wbt er niet aanzitten, ja dat is zeker een goede tip maar onwijs lastig om in de praktijk te brengen merk ik. :roflol:
 
Mijn korte blast is inmiddels een paar weken afgelopen en ik heb de gyno heel behoorlijk de kop in kunnen drukken.
Door een rappe, stevige toediening van nolva en arimidex is het tij gekeerd. Sure, ik voel nog steeds een verdikking maar je ziet het niet meer.

Ter lering en vermaak van mede-forummers, mijn conclusies:

1. Ik ben een stuk gevoeliger voor estrogenic sides dan ik had verwacht.
2. Er bestaat zoiets als fake/ondergedoseerde aromatase remmers.
3. Ik prijs mezelf dat ik naast aromasin, tevens Arimidex én nolvadex in huis had gehaald voordat ik mijn kuur begon.
 
  • Like
Waarderingen: vntl
hoe ben je tot de conclusie gekomen dat het echt gyno is? Mijn rechter tepel lijkt ontstoken maar ik twijfel.
 
Ik heb een aantal keer gehoord dat Tren als oestrogeen omhoog komt in tests.

2:40
 
Back
Naar boven