MuscleMeat

Eten en uitgaan (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Daster

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
24 aug 2004
Berichten
11.190
Waardering
852
Lengte
1m83
Massa
85kg
Vetpercentage
9%
Ik ga regelmatig uit of naar evenementen overdag en normaal maak ik er nooit zo'n probleem van en eet gewoon een broodje kebab tussendoor, maar nu ik ga cutten wil ik het serieuzer aanpakken en gewoon proberen ook op dat soort avonden zo goed mogelijk te eten. Ruimte voor een beetje cheaten hou ik wel, maar afgelopen week bijvoorbeeld was ik 4x stappen en dat wordt me iets teveel.

Vraag me af of anderen tips hebben een beetje normale voeding binnen te krijgen op dat soort avonden? Of wat je het beste van te voren kunt eten met in het achterhoofd dat je ruim 5u zonder voedsel zit..

Ik heb wel is een eiwitreep meegenomen maar dat is ook zo'n vreemd gezicht om zo'n taai ding op te vreten...
 
Voordat je gaat stappen moet je gewoon een goede maaltijd eten. Met langzame eiwitten, langzame koolhydraten en gezonde vetten. Je lichaam zit enige uren zonder kwalitatief goede voeding dus je kunt het beste goed gevuld van huis gaan. Neem ook wat gezonde voeding mee voor na het stappen.
 
Idd, gewoon vol bier tanken en daarna kwark + bakje fruit eten, dan ben je alsnog goed bezig.
 
Aluminium folie of tupperware potje met overschot doe ik altijd.
Stel je hebt aardappelen broccoli en kip gegeten. Overschot in hapklare brokken snijden, cut back on the potatoes (laat) en vullen die handel.

Of je neemt tonijnsla mee? Kwark? Zie dat je ramvol zit voor je de disco binnengaat, en idem wnr je buitenkomt.
 
5 uur zonder voedsel is echt geen probleem hoor.. Zeker als je in die tijd niet eens traind. Zou gewoon van te voren iets meer eten en heel misschien nog wat noten mee? Ik eet iig niet als ik uitga.
 
Aluminium folie of tupperware potje met overschot doe ik altijd.
Stel je hebt aardappelen broccoli en kip gegeten. Overschot in hapklare brokken snijden, cut back on the potatoes (laat) en vullen die handel.

Of je neemt tonijnsla mee? Kwark? Zie dat je ramvol zit voor je de disco binnengaat, en idem wnr je buitenkomt.

en dan ga je ff in een hoekje in de disco je bak tonijnsla opeten? :cool:
 
Aluminium folie of tupperware potje met overschot doe ik altijd.
Stel je hebt aardappelen broccoli en kip gegeten. Overschot in hapklare brokken snijden, cut back on the potatoes (laat) en vullen die handel.

Of je neemt tonijnsla mee? Kwark? Zie dat je ramvol zit voor je de disco binnengaat, en idem wnr je buitenkomt.

je bedoelt dat je het meeneemt naar binnen?
 
Als ik uit ga eet ik van te voren een goede portie, van al het bier krijg je alsnog enorme honger, maar daar probeer ik niet aan toe te geven. Wanneer ik thuis kom eet ik de bekende 500g kwark + drink ik een liter water.
Wanneer je serieus gaat cutten zou ik alcohol wel beperken tot maximaal 1x per week, dit doe ik zelf ook en ik zie de alcohol dan als mijn junkmaal. Dan maar een keertje extra cardio doen.
 
Ligt eraan welk evenement ik naar toe ga, en hoe lang het duurt. Op een avond stappen neem ik niks mee.

Op grote festivals heb ik na afloop altijd fruit, eieren en melk bij me.
 
Nee niet mee naar binnen, laat het in de auto liggen?
 
Alcohol gebruik ik sowieso al niet meer (sinds ik ghb ontdekt heb haha).. Maar het probleem is niet alleen spierafbraak maar vooral de ontzettende honger die ik van 5 uur niks eten krijg..

@Holymoly; achteraf? Is dat niet een beetje de put dempen als het kalf verdronken is ;)

Zaterdag ga ik bijvoorbeeld ook naar emporium toe, ik hoop maar dat er wat fatsoenlijk te eten valt daar haha.
 
hoe vaak ga je stappen? als niet te vaak is dan eet je toch een keer vette hap als je honger krijgt.. of gewoon niks en lekker droog worden

als ik wegga eet ik gewoon goede maaltijd vooraf, en dan zie ik et wel
laatste 22u gegeten.. 3uurtjes geslapen die nacht en pas 15u ontbijt volgende dag
kan keer gebeuren.. so be it
 
Vorige week was het wo+do+vr+za en het weekend ervoor vr+za+zo

En deze week do+vr+za

Maar voor het stappen gewoon goed eten een bak kwark met wat lijnzaadolie, en zorgen dat er in de auto wat klaarligt lijkt me de beste oplossing :)
 
Alcohol gebruik ik sowieso al niet meer (sinds ik ghb ontdekt heb haha).. Maar het probleem is niet alleen spierafbraak maar vooral de ontzettende honger die ik van 5 uur niks eten krijg..

@Holymoly; achteraf? Is dat niet een beetje de put dempen als het kalf verdronken is ;)

Zaterdag ga ik bijvoorbeeld ook naar emporium toe, ik hoop maar dat er wat fatsoenlijk te eten valt daar haha.

Op zich wel jah. Maar een half ei is beter dan een lege dop.
 
Laatst bewerkt:
Maar wanneer je alcohol gebruikt, geeft je lever toch de voorkeur om alcohol te verwerken..

dan doet het toch niets met de eiwitten die je eet? behalve opslaan naar vet.
 
Maar wanneer je alcohol gebruikt, geeft je lever toch de voorkeur om alcohol te verwerken..

dan doet het toch niets met de eiwitten die je eet? behalve opslaan naar vet.

Je eiwitsynthese wordt inderdaad verstoord door alcohol. Je lichaam zal vast nog eiwitten opnemen, alleen minder goed. Hoe meer je drinkt, des te slechter je eiwitsynthese zal worden.
 
Aluminium folie of tupperware potje met overschot doe ik altijd.
Stel je hebt aardappelen broccoli en kip gegeten. Overschot in hapklare brokken snijden, cut back on the potatoes (laat) en vullen die handel.

Of je neemt tonijnsla mee? Kwark? Zie dat je ramvol zit voor je de disco binnengaat, en idem wnr je buitenkomt.
idd doe ik ook altijd. om het anderhalf uur ga ik dan naar de auto om daar een bak rijst te eten en kipfilet, of brocolli en aardappelen en een bak kwark. meestal maak ik dan ook ff een whey shake in de auto, dan heb ik flesjes spa blauw mee en een shakebeker.

in de kofferbak heb ik ook meestal dumbbells liggen en een barbell, dan doe ik wat curls of ga ik deadliften bijvoorbeeld.

en in de kroeg of discotheek neem ik gewoon een zak noten mee die waar ik af en toe uit graai. of een klein zakje whey die ik dan in een glas water gooi en snel achterover sla :)
 
Misschien kan je brood met kalkoenfilet mee nemen..makkelijk om te eten,neemt niet veel ruimte in beslag.
 
Als ik naar een festival ga ofzo pak ik zwanworstjes light mee. Als ik ga feesten, gewoon wat pindanootjes meenemen en vooraf goed eten.

Ik had ergens gelezen (denk hier op het forum) dat eiwitten eten niet helpt als je alcohol hebt gedronken omdat het dan niet door je lichaam word opgenomen.
 
Minder stappen/feesten! Mss rigoreus, maar waar liggen je prioriteiten ;)
 
Back
Naar boven