Fitness Seller

Bezoekers in dit topic

Nielsg

Novice
Lid geworden
20 nov 2018
Berichten
4
Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
87kg
Vetpercentage
17%
Hoi, ik heb een vraagje. Ik train nu al een tijdje maar er is maar een groot punt waar het bij mij vaak mist gaat: genoeg eten. Ik ben altijd al gewend niet veel te eten en m'n eetlust is dus erg laag. Ik ben er achter gekomen dat ik ongeveer vanaf 3500kcal een caloriesurplus heb. Ik heb al een aantal voedselbronnen geprobeerd om het me makkelijk te maken, zoals bijvoorbeeld shakes en wafels. Ik werd na een tijdje misselijk van de shakes en gaf er soms van over, dus ik ben daar mee gestopt. Ik kwam na het stoppen met de shakes in een probleem met een surplus behalen. Ik eet heel erg tegen mijn zin in en ik ben nu van plan dit anders aan te pakken. Ik eet dus nu rond de 2500 kcal per dag. Ik wil dit graag opbouwen naar 3500, maar op een wijze waardoor mijn eetlust daarin mee gaat. Ik vraag me af hoe ik dit zou kunnen doen.

B.v.d.
Niels
 
Beetje bij beetje meer gaan eten.
Hier een daar een scheutje olijfolie oid geeft ook aardig wat kcals waarvan je niet verzadigd raakt.
 
Je kan ze ook drinkende kcals melk, havermout, pindakaas, whey in de blender en je heb zo 900 kcal kan ook met chocomelk evt als dat in je macro's past. Fruitsappen als je carbs nodig hebt en je kcal zijn zo binnen.
 
Hoi, ik heb een vraagje. Ik train nu al een tijdje maar er is maar een groot punt waar het bij mij vaak mist gaat: genoeg eten. Ik ben altijd al gewend niet veel te eten en m'n eetlust is dus erg laag. Ik ben er achter gekomen dat ik ongeveer vanaf 3500kcal een caloriesurplus heb. Ik heb al een aantal voedselbronnen geprobeerd om het me makkelijk te maken, zoals bijvoorbeeld shakes en wafels. Ik werd na een tijdje misselijk van de shakes en gaf er soms van over, dus ik ben daar mee gestopt. Ik kwam na het stoppen met de shakes in een probleem met een surplus behalen. Ik eet heel erg tegen mijn zin in en ik ben nu van plan dit anders aan te pakken. Ik eet dus nu rond de 2500 kcal per dag. Ik wil dit graag opbouwen naar 3500, maar op een wijze waardoor mijn eetlust daarin mee gaat. Ik vraag me af hoe ik dit zou kunnen doen.

B.v.d.
Niels
Een manier op meer honger op te wekken kan zijn Intermittent fasting, alleen moet je dan wel binnen een bepaalde tijd je calorieen naar binnen werken.
Je zou kunnen proberen dit te doen icm calorierijke producten en licht verteerbaar voedsel. Je moet alleen wel opletten dat de verhoudingen van je macro's in orde blijft, want hoewel vetten de meeste calorieën opleveren moet je er niet teveel van eten voor je gezondheid.

Je kan bijv beginnen door avocado's, noten en vette vis te eten voor meer calorieën uit vetten. Licht verteerbaar voedsel zoals witte rijst en witte pasta (kan je meer van op dan van volkoren) leveren veel carbs en kan je makkelijker verteren dan volkoren. Ook fruit zoals mango's en bananen, druiven, etc kunnen je helpen meer carbs in te nemen.

Dit zijn een paar ideeën die je kan proberen.
 
Een manier op meer honger op te wekken kan zijn Intermittent fasting, alleen moet je dan wel binnen een bepaalde tijd je calorieen naar binnen werken.
Je zou kunnen proberen dit te doen icm calorierijke producten en licht verteerbaar voedsel. Je moet alleen wel opletten dat de verhoudingen van je macro's in orde blijft, want hoewel vetten de meeste calorieën opleveren moet je er niet teveel van eten voor je gezondheid.

Je kan bijv beginnen door avocado's, noten en vette vis te eten voor meer calorieën uit vetten. Licht verteerbaar voedsel zoals witte rijst en witte pasta (kan je meer van op dan van volkoren) leveren veel carbs en kan je makkelijker verteren dan volkoren. Ook fruit zoals mango's en bananen, druiven, etc kunnen je helpen meer carbs in te nemen.

Dit zijn een paar ideeën die je kan proberen.
Ik ben groot voorstander van IF, maar eetlust opwekken is het laatste wat het bij mij deed. Ik had juist minder honger en veel moeite om de gewenste kcal binnen het tijdsbestek binnen te krijgen.

IF is top, maar niet voor hem :)
 
Ik ben groot voorstander van IF, maar eetlust opwekken is het laatste wat het bij mij deed. Ik had juist minder honger en veel moeite om de gewenste kcal binnen het tijdsbestek binnen te krijgen.

IF is top, maar niet voor hem :)
Dat verschilt dan per persoon denk ik, want ik heb na 16 uur vasten vaak meer trek dan normaal. Een andere optie is (fasted) cardio doen? Of gewoon heel veel Youtube filmpjes van lekker eten afdraaien :p
 
Je zou ook dingen kunnen eten die makkelijk weg te krijgen zijn, dingen zoals cashewnoten bijvoorbeeld.
Die kan je in je zak doen en steeds een beetje pakken.
 
Volgens mij moet je maag ook gewoon groter worden, ik heb vroeger ook wel kokhalzend boven de wastafel gehangen :emo:
 
Alles went uiteindelijk, als je het maar lang genoeg volhoudt. In het begin kunnen grotere volumes eten moeilijk weg te krijgen zijn, maar na een tijdje pas je je hier wel aan. Gewoon volhouden, met je doel voor ogen.
Probeer ook zoveel mogelijk voor caloriedense producten te gaan.
En IF zou ik in jouw geval ook afraden. Het tijdsbestek waarin je dan dient te eten, wordt nog kleiner en je hebt, zoals je zelf aangeeft, al moeite om alle kcals op een dag (binnen een "normaal" i.e. ruimer tijdsbestek) binnen te krijgen
 
Ik ben groot voorstander van IF, maar eetlust opwekken is het laatste wat het bij mij deed. Ik had juist minder honger en veel moeite om de gewenste kcal binnen het tijdsbestek binnen te krijgen.

IF is top, maar niet voor hem :)
Ik heb precies hetzelfde. Eerste paar dagen van IF (paar maanden terug) had ik inderdaad meer honger maar zodra je aan gewend bent weet je niet beter en eet je juist minder omdat je het ontbijt overslaat.
 
Bedankt voor jullie reacties, ik zal er even naar kijken. Ik zit nog op school en at daar gewoon boterhammen, ik zat er 16 per dag te eten maar ik had er zo veel moeite mee en kreeg het heel moeilijk weg. Iemand daar ook alternatieven voor? Om in ieder geval iets lekkers te eten op school.
 
Bedankt voor jullie reacties, ik zal er even naar kijken. Ik zit nog op school en at daar gewoon boterhammen, ik zat er 16 per dag te eten maar ik had er zo veel moeite mee en kreeg het heel moeilijk weg. Iemand daar ook alternatieven voor? Om in ieder geval iets lekkers te eten op school.
Mealpreppen ofzo of gewoon kwark meenemen
 
Bedankt voor jullie reacties, ik zal er even naar kijken. Ik zit nog op school en at daar gewoon boterhammen, ik zat er 16 per dag te eten maar ik had er zo veel moeite mee en kreeg het heel moeilijk weg. Iemand daar ook alternatieven voor? Om in ieder geval iets lekkers te eten op school.

Gooi gewoon pindakaas, hagelslag, schuddenbuikjes op je brood. Maak het lekkerder dan kipfilet. Spoel het weg met vruchtensap of chocomel.

Liever 3500 binnen met sub optimale macro verhoudingen dan 2500 optimaal binnen.
 
Cashews. 200g per dag naar binnen beuken voor 1100 kcal :). Zit bomvol eiwitten, goede vetten en mineralen. Gewoon een zakje van 200g bij je hebben en de hele dag steeds er een beetje van snoepen. 200g is maar een paar handjes.

Ik zou wel ongezouten doen ivm de niertjes.

Noten in het algemeen zijn geniaal om aan je kcal te komen. Wel opletten, van sommige mag je er niet teveel eten per dag.

Elke ochtend 4 of 5 ei uitsmijter met ham (of kalkoenfilet) en kaas op 3 bruine volkoren boterhammen. Dan pak je ook meteen iets van 1000 kcal.

Dan zit je al op 2100.
Dan heb je nog lunch en diner te gaan om 1400 kcal op te vullen. Dat moet makkelijk lukken.

En zoals Camelus zei kan je over je gerechten wat olijfolie (of andere olie) knallen voor de extra kcal.
 
Laatst bewerkt:
Gooi gewoon pindakaas, hagelslag, schuddenbuikjes op je brood. Maak het lekkerder dan kipfilet. Spoel het weg met vruchtensap of chocomel.

Liever 3500 binnen met sub optimale macro verhoudingen dan 2500 optimaal binnen.

Of gewoon 3500kcal met optimale macro verhoudingen
 
Noten, chocomel, dextrose intra-WO, olijfolie, volle producten (kwark, kaas), vette vis, lijnzaad oid door de kwark.
 
Krentenbollen of mueslibollen. Eventueel met kaas of pindakaas oid. Eet lekker makkelijk weg.
Kaas uienbollen eet ook lekker weg. Met ham of kaas en evt plakje tomaat
wraps met roomkaas/zalm of pindakaas/kip oid. Oprollen in folie.
Er zijn veel eenvoudige dingen behalve de simpele boterham ;)

Ken je Turkse simit. Broodringen met/zonder sesam. Zalig en makkelijk.

Noten zijn een perfecte optie.

Maar denk ook erns aan je brood nemen als tosti. Als je thuis bent. Eet makkelijker weg. Tosti ham/kaas, salami/kaas, roomkaas/ham. Warm eten gaat vaak makkelijker.

Neem wat gekookte eieren mee. Of bak pannenkoeken voor een paar dagen. In de koeling bewaren en als je weggaat jam/suiker/stroop oid ertussen en oprollen in folie meenemen. Of pannenkoeken met speklaagje oid. Hartig.

De simpele snack... Haal soepstengels (grissini in Italiaans) en pakje smeerkaas. Dippen :D

Denk simpel ;)
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Back
Naar boven