MuscleMeat

Eten mixen in de blender / shakebeker

Bezoekers in dit topic

Yorrik

Novice
Lid geworden
14 jul 2017
Berichten
18
Waardering
5
Lengte
1m74
Massa
66kg
Allen,

Ik ben niet altijd even goed in het eten van bepaald voedsel, maar met drinken lukt echt alles.
Zo probeer ik vaak pindakaas op brood en een handje vol noten tijdens de maaltijden. Echter krijg ik dit zeer moelijk weg en ik was eigenlijk benieuwd of het innemen vanuit de blender / shakebeker voor hetzelfde effect zorgt?

Ik pak nu gewoon mijn maaltijden op, maar om ook de pindakaas en noten binnen te krijgen gooi ik nog 300 ml chocomelk in de blender met de noten en 2 eetlepels pindakaas. Dit giet ik super gemakkelijk weg en ook zonder het vies te vinden.

Kan ik hiermee doorgaan of zorgt dit niet voor hetzelfde effect? Het lijkt nu namelijk "te" makkelijk om aan de inname te voldoen.

Alvast dank en groeten,
Yorrik
 
Allen,

Ik ben niet altijd even goed in het eten van bepaald voedsel, maar met drinken lukt echt alles.
Zo probeer ik vaak pindakaas op brood en een handje vol noten tijdens de maaltijden. Echter krijg ik dit zeer moelijk weg en ik was eigenlijk benieuwd of het innemen vanuit de blender / shakebeker voor hetzelfde effect zorgt?

Ik pak nu gewoon mijn maaltijden op, maar om ook de pindakaas en noten binnen te krijgen gooi ik nog 300 ml chocomelk in de blender met de noten en 2 eetlepels pindakaas. Dit giet ik super gemakkelijk weg en ook zonder het vies te vinden.

Kan ik hiermee doorgaan of zorgt dit niet voor hetzelfde effect? Het lijkt nu namelijk "te" makkelijk om aan de inname te voldoen.

Alvast dank en groeten,
Yorrik
Geen verschil, alles wat je doorslikt beland in je maag. Al heb je er een uur op lopen kauwen of 1 seconden doorgeslikt heeft hetzelfde effecf.
 
Geen verschil, alles wat je doorslikt beland in je maag. Al heb je er een uur op lopen kauwen of 1 seconden doorgeslikt heeft hetzelfde effecf.
Het kauwen opzich heeft ook voordelen, het fijne weet ik er niet meer van maar iets met enzymen en zo.
 
Geen verschil, alles wat je doorslikt beland in je maag. Al heb je er een uur op lopen kauwen of 1 seconden doorgeslikt heeft hetzelfde effecf.
Spijsvertering begint al in de mond waar enzymen in je speeksel bepaalde voedingsstoffen beginnen af te breken of ervoor zorgen dat ze later beter worden afgebroken.

Alles blenden lijkt mij dus maag- en/of darmproblemen op te kunnen leveren, afhankelijk van wat en hoeveel je blend.
 
Als je een shake van chocomel, pindakaas en noten naast je gewone voeding pakt en dit binnen je macro's past dan kan dit geen kwaad
 
Spijsvertering begint al in de mond waar enzymen in je speeksel bepaalde voedingsstoffen beginnen af te breken of ervoor zorgen dat ze later beter worden afgebroken.

Alles blenden lijkt mij dus maag- en/of darmproblemen op te kunnen leveren, afhankelijk van wat en hoeveel je blend.
Dan zal de kleine wel een goede spijsvertering hebben aangezien ie continue loopt te kwijlen. 😣
 
Allen,

Ik ben niet altijd even goed in het eten van bepaald voedsel, maar met drinken lukt echt alles.
Zo probeer ik vaak pindakaas op brood en een handje vol noten tijdens de maaltijden. Echter krijg ik dit zeer moelijk weg en ik was eigenlijk benieuwd of het innemen vanuit de blender / shakebeker voor hetzelfde effect zorgt?

Ik pak nu gewoon mijn maaltijden op, maar om ook de pindakaas en noten binnen te krijgen gooi ik nog 300 ml chocomelk in de blender met de noten en 2 eetlepels pindakaas. Dit giet ik super gemakkelijk weg en ook zonder het vies te vinden.

Kan ik hiermee doorgaan of zorgt dit niet voor hetzelfde effect? Het lijkt nu namelijk "te" makkelijk om aan de inname te voldoen.

Alvast dank en groeten,
Yorrik
Waarom krijg je het moeilijk weg? Omdat je het eigenlijk niet lust of heb je van jezelf weinig honger?

Dit zijn belangrijkere problemen om aan te pakken. Dat gaat een blender niet voor je oplossen.
 
Waarom krijg je het moeilijk weg? Omdat je het eigenlijk niet lust of heb je van jezelf weinig honger?

Dit zijn belangrijkere problemen om aan te pakken. Dat gaat een blender niet voor je oplossen.
+1
Ben daar ook benieuwd naar.
 
Allen bedankt voor de reacties!

marina1975 Biomek
Ik kan wel gewoon veel eten, maar noten en pindakaas zijn 2 dingen die ik gewoon echt niet lust.
Soms kun je iets niet lekker vinden, maar dan zet je wel door. Met noten en pindakaas is het extreem en lukt dit gewoon echt niet.
Ik was dus een beetje aan het experimenteren en met voldoende chocomel erbij en dan in de blender krijg ik het prima weg :-)
 
Dan eet je toch geen pindakaas en noten? Is toch geen verplichting?
 
Allen bedankt voor de reacties!

marina1975 Biomek
Ik kan wel gewoon veel eten, maar noten en pindakaas zijn 2 dingen die ik gewoon echt niet lust.
Soms kun je iets niet lekker vinden, maar dan zet je wel door. Met noten en pindakaas is het extreem en lukt dit gewoon echt niet.
Ik was dus een beetje aan het experimenteren en met voldoende chocomel erbij en dan in de blender krijg ik het prima weg :-)

Zalm of vette vis pakken dan voor je vetten. Kan ook. Legio opties
 
Allen bedankt voor de reacties!

marina1975 Biomek
Ik kan wel gewoon veel eten, maar noten en pindakaas zijn 2 dingen die ik gewoon echt niet lust.
Soms kun je iets niet lekker vinden, maar dan zet je wel door. Met noten en pindakaas is het extreem en lukt dit gewoon echt niet.
Ik was dus een beetje aan het experimenteren en met voldoende chocomel erbij en dan in de blender krijg ik het prima weg :-)
Welke noten lust je niet? Er zijn aardig veel verschillende noten die qua smaak niet op elkaar lijken.
 
Allen bedankt voor de reacties!

marina1975 Biomek
Ik kan wel gewoon veel eten, maar noten en pindakaas zijn 2 dingen die ik gewoon echt niet lust.
Soms kun je iets niet lekker vinden, maar dan zet je wel door. Met noten en pindakaas is het extreem en lukt dit gewoon echt niet.
Ik was dus een beetje aan het experimenteren en met voldoende chocomel erbij en dan in de blender krijg ik het prima weg :-)
Nooit eten wat je niet lekker vind! Dat is niet fijn en hou je vaak ook niet vol.
Lust je dan geen enkele notensoort? er zijn er zoveel. Ik ben zelf ook geen notenfan maar soms wat amandelen, paranoten, walnoten door de kwark met wat honing
eet je wel brood? Kijk eens naar varianten met pitten en zaden.

Er zijn genoeg andere opties die je kan doen
Voor vetten:

Eieren
Vette vis als zalm/makreel/haring/sardine etc
Neem volle zuivel (melk/kwark/yoghurt)
Avocado
lijnzaad, sesamzaad, chiazaad
Zonnebloempitten, pompoenpitten
Olie (je kan ook lijnzaadolie door een shake doen of kokosolie oid
Neem ipv melk/chocomelk bijvoorbeeld kokosmelk (uit zo een blikje)
Kijk ook eens naar verse kokos. Lekker als snack ook
Iets wat totaal anders smaakt als pindakaas is tahin (sesampasta)
pure chocolade (>70%), dan kan je ook denken aan pure chocopasta of cacaonibs door een shake.

Je kan ook zelf heel simpele dingen maken. Pure chocolade smelten en dan havervlokken erdoorheen roeren met eventueel wat gedroogd fruit en laten afkoelen. Dan is het ook nog makkelijk mee te nemen.

Probeer in oplossingen te denken in plaats van dingen te eten die je niet lekker vind.
 
Allen bedankt voor de reacties!

marina1975 Biomek
Ik kan wel gewoon veel eten, maar noten en pindakaas zijn 2 dingen die ik gewoon echt niet lust.
Soms kun je iets niet lekker vinden, maar dan zet je wel door. Met noten en pindakaas is het extreem en lukt dit gewoon echt niet.
Ik was dus een beetje aan het experimenteren en met voldoende chocomel erbij en dan in de blender krijg ik het prima weg :-)
Nee, soms vind je iets niet lekker en dus eet je dat gewoon niet. Zat alternatieven om je vetten uit te halen.
 
Bedankt voor jullie snelle reacties en tips! Hier heb ik zeker wat aan.
Ja, dat klopt ook wel. Iets eten wat je niet lekker vind maakt het soms ook een hele strijd terwijl het niet nodig is.
De noten + pindakaas door de shake heen met chocomelk is wel lekker hoor :-) Ik weet ook niet waardoor het komt maar de chocomelk overheerst de andere smaken die ik echt niet lekker vind. Merk amper dat ze erin zitten, maar krijg ze wel binnen. Dacht dat is mooi makkelijk zo!
 
Bedankt voor jullie snelle reacties en tips! Hier heb ik zeker wat aan.
Ja, dat klopt ook wel. Iets eten wat je niet lekker vind maakt het soms ook een hele strijd terwijl het niet nodig is.
De noten + pindakaas door de shake heen met chocomelk is wel lekker hoor :-) Ik weet ook niet waardoor het komt maar de chocomelk overheerst de andere smaken die ik echt niet lekker vind. Merk amper dat ze erin zitten, maar krijg ze wel binnen. Dacht dat is mooi makkelijk zo!
Dan zou ik zeggen.. probeer eens chocolade hazelnoten of chocopinda's :D
 
Bedankt voor jullie snelle reacties en tips! Hier heb ik zeker wat aan.
Ja, dat klopt ook wel. Iets eten wat je niet lekker vind maakt het soms ook een hele strijd terwijl het niet nodig is.
De noten + pindakaas door de shake heen met chocomelk is wel lekker hoor :-) Ik weet ook niet waardoor het komt maar de chocomelk overheerst de andere smaken die ik echt niet lekker vind. Merk amper dat ze erin zitten, maar krijg ze wel binnen. Dacht dat is mooi makkelijk zo!

Als dit voor jou zo werkt en binnen je macro's past: lekker blijven doen
 
Back
Naar boven