Fitness Seller

Eten na de training een verplichte vereiste!

Bezoekers in dit topic

Fish muscles

Novice
Lid geworden
29 nov 2016
Berichten
5
Waardering
1
Lengte
1m79
Massa
91kg
Vetpercentage
20%
Hey Bouwbroeders en zusters!

Graag stel ik mijzelf even voor:
Ik ben Andreas, 27 jaar oud,
17% van dat gedoe waar je mee kan bakken en braden,
179 lang en 92 kilo
Mijn motto is 3900 Kcal per dag, (gezonde en verantwoorde voeding)
Mijn verbranding is 2900 Kcal op een sport/werkdag
Ik sport iedere maandag t/m vrijdag ± 1,5 uur


Ik ben ondernemer in de horeca visbranche,
Vele zullen jaloers zijn op de hoeveelheid vis die ik eet per dag


Nu heb ik 2 brandende vragen!


Aangezien ik elke avond pas ga sporten om ±20:00 uur tot ±21:30
Daarna moet ik eten, eiwitten en koolhydraten binnen krijgen,

Mijn hoofdmaaltijd eet ik zo rond een uur of 18:00 dit is gemiddeld alleen groenten 200gr en vis of kip 200gr

Maar na het sporten moet ik weer eten dit doe ik vaak gemixt ene keer een goeie eiwit-shake met melk en havermout en de andere keer een bord met rijst(50gr) en kabeljauw (50gr) en zo varieer ik wat heen en weer, daarna zal ik rond 23:30 naar bed gaan.

Over de gehele dag eet ik goed en gezond zoals vis met salade en groenten, quinoa of wilde rijst.
(graag stuur ik mijn voedingsschema door als je deze nodig hebt om advies te kunnen geven)


De vragen luiden als volgt:
Kan je ook teveel vette vis eten? Vele tijdschriften maar ook naslag boeken over vis zeggen van niet.

Is het verstandig om minder te eten na je training maar vlak voor het slapen gaan, doordat je vetverbranding veel minder wordt wanneer je slaapt?


Deze vragen komen op doordat ik al zeker 6 maanden schommel tussen 15% en de 19% Vet
Mijn streven is 10 t/m 13% maar wel puur spiermassa opbouwen


Alvast bedankt

Zo bouwen we samen
Thanks Andreas
 
De vragen luiden als volgt:
Kan je ook teveel vette vis eten? Vele tijdschriften maar ook naslag boeken over vis zeggen van niet.
Op zich denk ik niet dat het veel kwaad kan. Als jij aan je macro's komt qua eiwitten/vetten/koolhydraten die je nodig hebt.
Als je boven je onderhoud eet kom je aan. Of het nu vetten, eiwitten of koolhydraten zijn.
Dus zolang het in je schema past kan het imo niet veel kwaad

Is het verstandig om minder te eten na je training maar vlak voor het slapen gaan, doordat je vetverbranding veel minder wordt wanneer je slaapt?
Na je training zou ik gewoon een maaltijd pakken. Het gaat uiteindelijk om het totaal aantal kcal wat je op een dag eet.
Eet je meer dan je onderhoud dan kom je aan. eet je onder je onderhoud dan val je af. Timing is daarmee niet zozeer van belang. In ieder geval niet in die mate dat je er echt verschillen door gaat zien

Deze vragen komen op doordat ik al zeker 6 maanden schommel tussen 15% en de 19% Vet
Mijn streven is 10 t/m 13% maar wel puur spiermassa opbouwen
Dat je vet% niet daalt is logisch.. je geeft aan boven je onderhoud te eten. Dan zal je vet% ook niet verlagen.
Je vet% verlaag je door ONDER je onderhoud te gaan eten.

Dus je moet kiezen..
vet afvallen = onder onderhoud eten
spieren opbouwen = boven je onderhoud eten
 
Top bedankt voor je reactie, ik heb idd mijn schema omgegooid!
 
Ik zou met veel vis wel uitkijken voor zware metalen. Dat kan nog wel eens tot kwikvergiftiging leiden.
 
Na de workout draait je metabolisme als een tierelier omdat je veel anaboler bent.
Het lijkt me juist heel bevorderlijk voor je herstel om na de workout je lichaam weer van brandstof te voorzien.
Dus ja een complete warme maaltijd, daarna 2,5 uur later voor het slapen nog een portie trage eiwitten bv. vette vis om maar in vaktermen te blijven haha...lekker bezig man
 
Back
Naar boven