XXL Nutrition

Eten na de training

Bezoekers in dit topic

Henkloos

Cool Novice
Lid geworden
24 aug 2011
Berichten
144
Waardering
4
Lengte
1m87
Massa
70kg
Vetpercentage
16%
Ik zit met een vraagje;

Als ik echt fanatiek getraind heb, heb ik na het trainen echt totaal geen honger! Eet dan wel zoveel mogelijk, maar krijg bijna niets weg en lang niet binnen wat ik binnen zou moeten krijgen.

Iemand hier ervaring mee? Hoe op te lossen? (en niet; meer eten, eten bla bla, ik ken het verhaal) Eventueel ook een goede post-workout ergens verkrijgbaar als aanvulling op wat ik dan niet binnen krijg..?
 
Magnificient miss van b&f
 
Doe ff 20 min HIT cardio erbij, als je daarna nog geen honger heb ..
 
Doe ff 20 min HIT cardio erbij, als je daarna nog geen honger heb ..

Maakt imo niet eens uit wat ik doe, krijg het eten daarna gewoon niet weg!
 
Wat neem je voor/tijdens je training? Van een pre-workout krijg ik ook veel minder honger..
 
Maakt imo niet eens uit wat ik doe, krijg het eten daarna gewoon niet weg!

Vloeibaar?

Blender een flinke lading havermout met whey. Zo krijg je in ieder geval de voedingsstoffen binnen die je lichaam nodig heeft.
 
Wat neem je voor/tijdens je training? Van een pre-workout krijg ik ook veel minder honger..

Geen pre workout zelfs! De laatste maaltijd die ik neem is om 3 uur.
Daarna rond 17.00 400 ml melk of optimel met 1x isolaat perfection.
Na de training 250 ml vruchtensap met creatine monohydraat.

De eetlust is gewoon he-le-maal weg, geen idee waarom!
Meestal onder het trainen wel honger, en zodra het voor me neus staat is het niet weg te krijgen
 
Heb ik zelf ook wel, maar is na een halfuur ofzo wel weer weg. Dus dan begin ik met eten.
 
direct na de training hoor je ook niet te eten , dan moet je een eiwitshake met dextro drinken . En dan een uur of anderhalf uur later een gewone maaltijd .
 
Volle Chocomel post workout...
 
Na de training whey icm dextrose en een half uur later wat zilvervlies rijst :)

Dat eet ook makkelijker weg imo...
 
Vloeibaar?

Blender een flinke lading havermout met whey. Zo krijg je in ieder geval de voedingsstoffen binnen die je lichaam nodig heeft.

havermout is tog niet echt wat je wilt na trainen?:S
 
Ken het gevoel, zeker na een zware beentraining.
Een lekkere post-workout shake kan dan soms ook wel eens zwaar op de maag liggen.
Daarom nam ik af en toe wel eens lekkere stukjes meloen (fruitsuikers) met bcaa of leucine.
En een halfuur later mijn post-workout shake.
 
Tijdens het trainen EAA, kwartiertje na trainen whey, half uurtje na trainen volkorenboterhammen met kokosbrood :D
En als jij je whey na het trainen drinkt kan je denk ik wel even zonder eten.. Alleen wat snelle carbs naar binnen werken (banaan ofzo)
 
ik heb ook nooit egt honger na het sporten. maar door kleine beetjes van alles te eten krijg ik uiteindelijk wel iets weg. stukje kaas. stukje worst. glaasje melk. banaantje. boterhammetje)
 
DIT

Kan je makkelijk hebben gezien je stats.

Klopt! Heb alleen de magnifecent nu aangeschaft als pro-workout :)
Met eten moet ik maar ff aankijken, mss wat verschillende kleine dingen, en zoizo de shake na het eten pas nemen!

Tnx voor de tips
 
Wacht wat langer met eten na de training? Ik weet niet hoelang je nu wacht, na een half uur heb ik meestal ook geen honger, maar na anderhalf uur krijg ik het wel gemakkelijk weg.
 
Wacht wat langer met eten na de training? Ik weet niet hoelang je nu wacht, na een half uur heb ik meestal ook geen honger, maar na anderhalf uur krijg ik het wel gemakkelijk weg.

Precies, na anderhalf uur wel!
Maar dan zit er wel meer dan 3 uur tussen dat, en mijn vorige maaltijd!
+ ik heb gehoord dat het essensieel is eiwitten en koolhydraten te nemen binnen 1 uur na je training.. (BS?)
 
Precies, na anderhalf uur wel!
Maar dan zit er wel meer dan 3 uur tussen dat, en mijn vorige maaltijd!
+ ik heb gehoord dat het essensieel is eiwitten en koolhydraten te nemen binnen 1 uur na je training.. (BS?)

Dat er 3 uur tussen je vorige maaltijd zit maakt niet veel uit.
Na je training zou je wel direct een shake(KH + eiwit) kunnen pakken, dit is vloeibaar dus zul je zonder problemen wel weg krijgen.(?)

En dan 1,5-2uur wachten en je maaltijd consumeren.
 
Back
Naar boven