XXL Nutrition

Eten na de training

Bezoekers in dit topic

waarom niet? na het trainen buts ik ook een lading brinta dextro en whey naar binnen. Half uur later kan er weer een volledige maaltijd achteraan, als ik dat niet doe val ik om van ellende

heb jij de GI van brinta wel us bekeken?
 
wtf ben jij hier aant spekken gast, waarom zou een liter volle melk na de training niet goed zijn? ik doe het ook hoor, en steek daarna mijn avondeten nog makkelijk weg, een liter melk is 32gr proteinen, 640kcal en voldoende natuurlijke vetten en koolhydraten. Dus het is nature's mass gainer

Haha who cares of jij dat ook doet, dat zegt totaal niks. Het is gewoon dom om een liter volle melk te drinken na een training ipv whey isolate + water. Leg me eens uit waarom je die 30-35gram vet na de training nodig hebt?

Lees eerst de onderstaande bron voordat je antwoord op mn vraag geeft

[Link niet meer beschikbaar]

Kijk vooral naar de vetten in melk.
 
niet voor na het trainen vriend..

Voor als hij geen tijd heeft om eten te maken of trek heeft is het een volwaardige vervanger. Maar zo heel slecht is het niet hoor..
 
Haha who cares of jij dat ook doet, dat zegt totaal niks. Het is gewoon dom om een liter volle melk te drinken na een training ipv whey isolate + water. Leg me eens uit waarom je die 30-35gram vet na de training nodig hebt?

Lees eerst de onderstaande bron voordat je antwoord op mn vraag geeft

[Link niet meer beschikbaar]

Kijk vooral naar de vetten in melk.

Niks mis met een liter volle melk na de training op 70kg. De grootste fout die beginners kunnen maken is meteen zo 'clean' te gaan eten als een gevorderde bb'er.
 
Niks mis met een liter volle melk na de training op 70kg. De grootste fout die beginners kunnen maken is meteen zo 'clean' te gaan eten als een gevorderde bb'er.

De fout bij beginners is juist dat ze te weinig eten. Clean eten gaat vaak gepaard met veel eten. Veel eten is het probleem;)
 
De fout bij beginners is juist dat ze te weinig eten. Clean eten gaat vaak gepaard met veel eten. Veel eten is het probleem;)

07.00 2 boterhammen met willekeurig vlees, 400 ml vifit + 1 scoop isolaat perfection + 6 gr creatine

09.00 4 boterhammen met willekeurig vlees, 500 ml water, banaan

11.00 2 boterhammen met pindakaas, 500 ml water, 2 kiwis

12.30 2 boterhammen met vlees, 2 boterhammen met pindakaas, 500 ml water, 400 ml joghurt + muesli

15.00 2 plakken ontbijtkoek, 500 ml water

17.00 avondeten + omega 3 capsule + multivitamine

19.00 pre-workout is 400 ml vifit, 1 scoop isolaat perfection + banaan
20.00 pro-workout is 250 ml vruchtensap + 6 gr. creatine
20.30 1 scoop magnificent + 400 ml water

22.00 handje cashewnoten + 450 gram magere franse kwark



Genoeg?
 
Schema is opzich niet verkeerd alleen zou ik de dag beginnen met 80gram havermout/brinta. Twee boterhammen is dan te weinig. Probeer tussen 60-80gram aan complexe koolhydraten in te nemen bij je ontbijt.

Je neemt naar mijn mening te veel creatine in. In magnificent zit ook een 4tal creatines in. Verder ben ik meer een voorstander van een grote avondmaaltijd 45 min na de training.

Dit is in ieder geval een schema waar je op hoort te gainen. Als je na een maand nog steeds op hetzelfde gewicht blijft dan moet je een aantal maaltijden opschroeven. Elk lichaam is anders.
 
1e maaltijd kan beter Brinta en of Havermout zijn met volle melk. Zoals Theow ook al zei, je neemt teveel crea (vlees, 12 gr crea per dag en ook nog eens magnificient) Verder kun je beter variëren en wat brood schrappen. Een stevige maaltijd 1 uur na de training is ook aan te raden.

Een ecto kan er zeker wel op gainen zonder dat je teveel vet erbij wint.
 
Heb het ook wel idd, wat ik gewoon doe is een banaantje eten en me whey drinken, en dan gewoon ff rustig zitten half uurtje ofzo, dan ff eten maken en dan heb ik eigenlijk altijd wel weer gewoon honger. Gewoon je lichaam ff rust geven, helpt bij mij altijd!
 
hoeveel carbs neme jullie pwo? samen met je isolaat shake..

en in welke vorm? :)
 
Schema is opzich niet verkeerd alleen zou ik de dag beginnen met 80gram havermout/brinta. Twee boterhammen is dan te weinig. Probeer tussen 60-80gram aan complexe koolhydraten in te nemen bij je ontbijt.

Je neemt naar mijn mening te veel creatine in. In magnificent zit ook een 4tal creatines in. Verder ben ik meer een voorstander van een grote avondmaaltijd 45 min na de training.

Dit is in ieder geval een schema waar je op hoort te gainen. Als je na een maand nog steeds op hetzelfde gewicht blijft dan moet je een aantal maaltijden opschroeven. Elk lichaam is anders.

Creatine neem ik zoals het voor staat geschreven, dus 5 gram bij het ontbijt, en 5 gram direct na de training (6 gram is 2 afgestreken schepjes).

Verder heb ik de magnificent pas vandaag binnen gekregen, dus wie weet laat ik deze ff dicht zitten tot ik de creatine op heb.

Dan om het over het ontbijt te hebben, ook dan krijg ik niks weg! Dat is misschien nog wel erger als na een training. Heb dan ook 15 jaar geen ontbijt meer gehad, at altijd mijn eerste maaltijd om 9 uur.
Brinta al geprobeerd, ga kokhalzen van die struktuur. Maar ik zal proberen mijn ontbijt wat groter te pakken!

Verder zijn mijn trainingen verschillend,
de ene keer train ik direct na mijn werk om 5 uur en daarna eet ik.
De andere keer eet ik eerst en ga ik om 7 uur trainen.
 
Creatine neem ik zoals het voor staat geschreven, dus 5 gram bij het ontbijt, en 5 gram direct na de training (6 gram is 2 afgestreken schepjes).

Verder heb ik de magnificent pas vandaag binnen gekregen, dus wie weet laat ik deze ff dicht zitten tot ik de creatine op heb.

Dan om het over het ontbijt te hebben, ook dan krijg ik niks weg! Dat is misschien nog wel erger als na een training. Heb dan ook 15 jaar geen ontbijt meer gehad, at altijd mijn eerste maaltijd om 9 uur.
Brinta al geprobeerd, ga kokhalzen van die struktuur. Maar ik zal proberen mijn ontbijt wat groter te pakken!

Verder zijn mijn trainingen verschillend,
de ene keer train ik direct na mijn werk om 5 uur en daarna eet ik.
De andere keer eet ik eerst en ga ik om 7 uur trainen.

5gram creatine per dag is zat. Meer heb je niet nodig. Wat ze ook voorschrijven.
 
heb jij de GI van brinta wel us bekeken?

Of ik nou eerst dextro crea whey vitaminen weet ik t allemaal na t trainen neem en een half uur later mn maaltijd, of t allemaal in een keer naar binnen gooi heeft voor mij nog nooit verschil gemaakt. Gaat allemaal op de grote hoop, als ik steeds maar moet gaan zitten wachten tot alles wel netjes is opgenomen kom ik nooit fatsoenlijk aan. In het begin deed ik het ook zo hoor, maar op een gegeven moment blijf je bezig en naar mijn ervaring is het verschil minimaal.

---------- Post toegevoegd Wed 9 Nov 2011 om 00:21 ----------

Brinta al geprobeerd, ga kokhalzen van die struktuur. Maar ik zal proberen mijn ontbijt wat groter te pakken!

Had ik in het begin ook last van, denk zeker 2 jaar met de neus dicht gedronken, daarna ging het zowaar zonder neus dicht knijpen maar t was nog geen feest, maar nu heb ik iets anders gevonden!

http://www.bodyenfitshop.nl/koolhydraten-alle/body-fit-sportsnutrition/ultra-fine-oats

drink supermakkelijk weg, beetje melig maar allang beter dan kartonvlokken brinta :)
 
Of ik nou eerst dextro crea whey vitaminen weet ik t allemaal na t trainen neem en een half uur later mn maaltijd, of t allemaal in een keer naar binnen gooi heeft voor mij nog nooit verschil gemaakt. Gaat allemaal op de grote hoop, als ik steeds maar moet gaan zitten wachten tot alles wel netjes is opgenomen kom ik nooit fatsoenlijk aan. In het begin deed ik het ook zo hoor, maar op een gegeven moment blijf je bezig en naar mijn ervaring is het verschil minimaal.

---------- Post toegevoegd Wed 9 Nov 2011 om 00:21 ----------



hmm oke je hebt een punt.. hoeveel carbs neem jij direct na trainen uit je brinta/dextro??
 
Had ik in het begin ook last van, denk zeker 2 jaar met de neus dicht gedronken, daarna ging het zowaar zonder neus dicht knijpen maar t was nog geen feest, maar nu heb ik iets anders gevonden!

http://www.bodyenfitshop.nl/koolhydraten-alle/body-fit-sportsnutrition/ultra-fine-oats

drink supermakkelijk weg, beetje melig maar allang beter dan kartonvlokken brinta :)

Het gaat mij niet om de kartonvlokken, maar de drapperige dikke structuur die het geeft als de vlokken zich 'volzuigen'

Is bij deze oats dat niet het geval?

Wat zijn de voedingswaarden hiervan..

is 1 scoop isolaat perfection + 1 serving oats + +- 400 ml vifit / optimel / melk dan een volwaardige ontbijt vervanger?
 
Het gaat mij niet om de kartonvlokken, maar de drapperige dikke structuur die het geeft als de vlokken zich 'volzuigen'

Is bij deze oats dat niet het geval?

Wat zijn de voedingswaarden hiervan..

is 1 scoop isolaat perfection + 1 serving oats + +- 400 ml vifit / optimel / melk dan een volwaardige ontbijt vervanger?

Wat zijn de voedingswaarde van Oats? Die zie ik niet zo snel op de website van BnF staan..
 
havermout is tog niet echt wat je wilt na trainen?:S

Wat is er mis met havermout?

Jammer dat zoveel mensen dextrose en chocomelk ophemelen alsof dat goed voor je is. Als je je vettoename in de bulk onder controle wil houden kun je enkelvoudige suikers beter schrappen uit je voeding.
 
Wat is er mis met havermout?

Jammer dat zoveel mensen dextrose en chocomelk ophemelen alsof dat goed voor je is. Als je je vettoename in de bulk onder controle wil houden kun je enkelvoudige suikers beter schrappen uit je voeding.

True. Hoewel wat dextrose na de training geen kwaad kan. Niet teveel natuurlijk.
 
True. Hoewel wat dextrose na de training geen kwaad kan. Niet teveel natuurlijk.

Dat geldt natuurlijk voor alles. ;)
Dextrose piekt heel snel en kort, waarna een daling van je suikerspiegel en insulinespiegel komt. Die is nogal nadeling. Uiteraard is je suikerspiegel al laag na een training, dus een beetje doet natuurlijk wel goed, maar teveel laat je hormoonspiegels gigantisch fluctueren. Een stabiele suikerspiegel is in veel opzichten gezonder en anaboler. :) Waxy Maize en Vitargo brengen geen plotselinge daling teweeg, maar die zijn dan ook weer wat duurder dan chocomelk en dextrose..
 
Voor de hardgainers: koop jezelf een blender. Mijn post workout meal net op: 200gram havermout/30 gram whey/ 500ml magere melk

totaal 1009kcal 65ei 151kh 16v

Op minder dan 10 minuutjes weggekapt.

Die fine oats van b&f is goed alternatief als je geen blender hebt. Gewoon shaken.
 
Back
Naar boven