Fitness Seller

Eten na de training

Bezoekers in dit topic

Voor de hardgainers: koop jezelf een blender. Mijn post workout meal net op: 200gram havermout/30 gram whey/ 500ml magere melk

totaal 1009kcal 65ei 151kh 16v

Op minder dan 10 minuutjes weggekapt.

Die fine oats van b&f is goed alternatief als je geen blender hebt. Gewoon shaken.

Oke maar zoals ik al vroeg.. is;
400 ml halfvolle melk, optimel of vifit
1 scoop (30 gram) isolaat perfection
en 1 portie van die oats van BnF
een goed alternatief als ontbijt?
 
Gewoon vloeibaar spul achterover gooien, dus geen eten maar drinken! Whey, snelste vorm van eiwitten + dextrose (MINIMAAL). Niet piepen gewoon doen.
 
Oke maar zoals ik al vroeg.. is;
400 ml halfvolle melk, optimel of vifit
1 scoop (30 gram) isolaat perfection
en 1 portie van die oats van BnF
een goed alternatief als ontbijt?

Wat mij betreft wel. Alleen zou ik de whey perfection nemen aangezien je toch wil bulken (?) volstaat die goedkopere versie. Maar goed ik veronderstel dat je de isolaat reeds hebt gekocht, dus maakt niet uit dan. Ga ook maar wat hoger als 1 portie oats van BnF. Kost voor 5kg toch geen ruk. Maar in eerste instantie kan je gewoon nagaan of je bijkomt. Als je op jezelfde gewicht blijft verhoog die portie dan maar. Of drink gewoon nog zo één ergens op de dag.
 
Wat mij betreft wel. Alleen zou ik de whey perfection nemen aangezien je toch wil bulken (?) volstaat die goedkopere versie. Maar goed ik veronderstel dat je de isolaat reeds hebt gekocht, dus maakt niet uit dan. Ga ook maar wat hoger als 1 portie oats van BnF. Kost voor 5kg toch geen ruk. Maar in eerste instantie kan je gewoon nagaan of je bijkomt. Als je op jezelfde gewicht blijft verhoog die portie dan maar. Of drink gewoon nog zo één ergens op de dag.

Als ik 2 scoops neem in 350 / 400 ml ... word het dan niet dik?
 
Als ik 2 scoops neem is 350 / 400 ml ... word het dan niet dik?

Het zal wel iets dikker worden. Ikzelf heb het poeder nog niet geprobeerd. Maar mijn neef neemt dit nu ook omdat hij een moeilijke eter is die geen blender heeft. Desnoods kap je er nog wat water bij. Dat geldt trouwens ook voor havermout dat ik blend. Op 200gram wordt het iets dikker, maar toch drinkt het nog steeds erg vlot weg. En als het te dik is een beetje water. Dan wordt het iets flauwer maar dat vind ik wel meevallen.
 
Het gaat mij niet om de kartonvlokken, maar de drapperige dikke structuur die het geeft als de vlokken zich 'volzuigen'

Is bij deze oats dat niet het geval?

Wat zijn de voedingswaarden hiervan..

is 1 scoop isolaat perfection + 1 serving oats + +- 400 ml vifit / optimel / melk dan een volwaardige ontbijt vervanger?

Nee dat is bij deze totaal niet het geval, je kunt er ook veel meer van in je beker gooien om het drinkbaar te houden en dat is bij die oats best makkelijk. brinta heeft toch aardig wat melk/water nodig om het drinkbaar te maken en daarbij moet je het nog binnen 10 seconden wegwerken voordat het beton is.


Wat zijn de voedingswaarde van Oats? Die zie ik niet zo snel op de website van BnF staan..

voedingswaarde staan ook op de site, rechts staat een knopje ingredienten:

Samenstelling per 100 gram:
Energie 395 kcal
Eiwit 13,8 gram
Koolhydraten 67,9 gram
Vet 7,15 gram
Voedingsvezels 5,1 gram

wel wat vetter dan brinta dus, minder voedingsvezels, meer eiwitten

---------- Post toegevoegd Wed 9 Nov 2011 om 20:05 ----------

Als ik 2 scoops neem in 350 / 400 ml ... word het dan niet dik?

nah wordt niet snel dik, ik doe mijn shakebeker driekwart vol met die oats
 
nah wordt niet snel dik, ik doe mijn shakebeker driekwart vol met die oats

driekwart vol?! Dat is 3 scoops of hoe moet ik dat zien?
En is het dan met die 200 ml water etc nog wel oplosbaar..
Of hoe ziet je ontbijt er uit dan?
 
Wat is er mis met havermout?

Jammer dat zoveel mensen dextrose en chocomelk ophemelen alsof dat goed voor je is. Als je je vettoename in de bulk onder controle wil houden kun je enkelvoudige suikers beter schrappen uit je voeding.


havermoud/brinta moet tog eerst tot suikers worden afgebroken voordat het word opgenomen? dit kost tog teveel tijd voor je window of opertunity?

en het vertraagd de opname van je isolaat ook nog eens naar mijn weten.
 
driekwart vol?! Dat is 3 scoops of hoe moet ik dat zien?
En is het dan met die 200 ml water etc nog wel oplosbaar..
Of hoe ziet je ontbijt er uit dan?

geen idee hoeveel scoops er zat geen maatbeker bij. ja is nog goed oplosbaar gaat nog best veel water in. T is voor mij meer een pre ontbijt ook, driekwart vol, scoop whey en wat dextro voor de smaak. dan half uur/uur later eet ik een vast ontbijt
 
geen idee hoeveel scoops er zat geen maatbeker bij. ja is nog goed oplosbaar gaat nog best veel water in. T is voor mij meer een pre ontbijt ook, driekwart vol, scoop whey en wat dextro voor de smaak. dan half uur/uur later eet ik een vast ontbijt

Heb je enig idee hoeveel gram, bijvoorbeeld 100 milliliter is?

Dan zou ik demijne namelijk vullen met 300 milliliter oats..
aanvullen met 400 milliliter melk o.i.d.
en een scheutje siroop voor de smaak.
 
200 cc = 75 gr brinta, van oats weet ik het niet.
 
Zonder blender kan ik niet leven!
Havermout in de blender is de hoeksteen van mijn voeding!

Een koude douche kan ook de honger stimuleren. Zoetstoffen laten ook de honger toenemen. Dit is bewezen. Men heeft onderzoek gedaan naar Light en Geen light frisdranken. En de mensen die Light frisdranken dronken kwamen meer aan dan de mensen die Geen Light Frisdranken dronken. Dit kwam omdat de Light Frisdrinkers meer aten door het hongerverhogend gevoel dat zoetstoffen daarin gaven.

Cola zero drinken! LOL!
 
Wat is er mis met havermout?

Jammer dat zoveel mensen dextrose en chocomelk ophemelen alsof dat goed voor je is. Als je je vettoename in de bulk onder controle wil houden kun je enkelvoudige suikers beter schrappen uit je voeding.

Mooie post!
 
Back
Naar boven