XXL Nutrition

eten na krachttraining

Bezoekers in dit topic

The Bulkman

Cool Novice
Lid geworden
26 jun 2012
Berichten
74
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
79kg
BB'ers,

Aangezien ik nog thuis woon en niet altijd alles voor mezelf kan beslissen heb ik een vraag over de voeding voor en vooral na de krachttraining.
1 dag in de week sport ik s'ochtends, eind van de middag lukt dan niet. Dan ben ik eind van de morgen thuis. Een avondmaaltijd met kip en rijst is het beste maar dat gaat niet lukken.
Dus wat is nu het beste om te eten, ik eet sowieso dan altijd 100 gram tonijn uit water op 3 broodjes, en nog 2 met appelstroop voor de extra kh's? Of is 100 gram tonijn met brinta of havermout beter?

Uur voor de training neem ik vaak veel brood met kipfilet/rookvlees/tonijn
Direct voor de training amino's en direct erna ook, en 20 minuten na training whey shake. En uur na training dus de maaltijd.

En nog een vraag. Zijn bruine bonen goed voor na een krachttraining? (dat staat namelijk heel af en toe in de koelkast)

Alle tips zijn welkom!
 
Bruine bonen zijn heel erg goed als post workout maaltijd. Deze maaltijd aanvullen met eiwitten maakt het nog completer (stukje vlees, vis of een paar eieren).
 
Wat ik vaker doe als ik in de ochtend train:
Ontbijt: 100g havermout, 250 ml halfvolle melk of yoghurt met wat kaneel en cacao (eetlepel ongeveer).
Trainen
Eventueel daarna: 25g whey met 250 ml halfvolle melk
Lunch: 4 tot 6 sneden volkoren brood met 100 tot 150 gram kipfilet en 30 gram pindakaas.
Vervolgens gewoon de rest van mijn schema met wat extra toevoegingen om alsnog aan 3250 tot 3500 kcal uit te komen.

Bruine bonen zijn een prima bron van koolhydraten, is ook goed te combineren met tonijn (neem zelf vaker ook kidneybonen met tonijn).
 
Ik zou een stevige maaltijd nemen na de training. Koolhydraten, wat eiwit, klein beetje vet is geen probleem.

Maar als normaal vast eten een probleem is kun je ook gewoon wat dextrose in vruchtensap doen naast je whey shake en dan eet je je boterhammen maar als het wel beter uit komt.

PS: die amino's voor en na de training zie ik het nut niet van in, maar hey het is jouw geld.
 
Eet zelf na training bijna altijd een stukje kip/panga met wat rijst zo krijg je je eiwitten en koolhydraten binnen!
 
Back
Naar boven