MuscleMeat

Eten onder jou bmr

  • Topic starter Mowb
  • Startdatum
  • Reacties 23
  • Weergaven 3K
  • Volgers 9

Bezoekers in dit topic

Mowb

Novice
Lid geworden
4 nov 2019
Berichten
9
Waardering
3
Lengte
1m82
Massa
69kg
Vetpercentage
16%
Hey,

Ik ben een jongen van 18j en meet 1m82 en weeg daarbij ook 69kg. Heb momenteel een vetpercentage van 16 procent.

Mijn bmr is 1803 kcal. Kcal om gewicht te behouden: 2164 kcal

Is het dan slim om aan een 500 Kcal restricite dieet te doen? Is het gevaarlijk/niet slim/etc. om onder mijn bmr te eten?
Nu zou ik in feite maar een maximaal 361 kcal restrictie zitten?

H
 
Laatst bewerkt:
Waarom wil je dat? Wat is je doel? Train je ook en zo ja hoe vaak? Ik vind 2164 kcal voor een gast van 18 en 1m82 al bizar weinig en op die leeftijd zou ik goed blijven eten.
 
Waarom wil je dat? Wat is je doel? Train je ook en zo ja hoe vaak? Ik vind 2164 kcal voor een gast van 18 en 1m82 al bizar weinig en op die leeftijd zou ik goed blijven eten.

Mijn doel is om 10% vetpercentage te behalen dmv cutten.
Nee, momenteel train ik niet (sedentaire levenstijl zou je kunnen zeggen). Vandaar dat de gevraagde kcal om in onderhoud te blijven maar 2164 kcal bedraagt.

Mijn plan was in feite om eerst te cutten om van dat vet af te komen en dan te gaan bulken tot 12 en dan weer cutten, enz.

Wat zijn de manieren om tijdens gewichtsverlies mijn spiermassa te behouden? Naast 2kg×eigen gewicht = eiwitbehoefte per dag,etc.

Kan ik ook tijdens het cutten ook steeds naar de gym gaan?
 
De min 500 regel is meer om het makkelijk vol te kunnen houden, wanneer je je macros binnenkrijgt kan je het gat zelfs groter maken. Je verbrandt dan écht geen spieren, wel zou ik gaan trainen, want die impact is vele malen groter om verlies te beperken.
 
Mijn doel is om 10% vetpercentage te behalen dmv cutten.
Nee, momenteel train ik niet (sedentaire levenstijl zou je kunnen zeggen). Vandaar dat de gevraagde kcal om in onderhoud te blijven maar 2164 kcal bedraagt.

Mijn plan was in feite om eerst te cutten om van dat vet af te komen en dan te gaan bulken tot 12 en dan weer cutten, enz.

Wat zijn de manieren om tijdens gewichtsverlies mijn spiermassa te behouden? Naast 2kg×eigen gewicht = eiwitbehoefte per dag,etc.

Kan ik ook tijdens het cutten ook steeds naar de gym gaan?
De manier om spieren te behouden tijdens de cut is ze te gebruiken, trainen dus. Ophouden met dat sedentaire, mooi woord, maar zeg maar luie, gedoe en trainen!

Hoe kom je aan dat vetpercentage, a bitch called Tanita?


Je bent 69kg met een lengte van meer dan 1.80 en je wilt gaan cutten? Waarom?

Wat je dan overhoudt is een concentratiekamp-look.

Over het algemeen is het cutten en bulken verhaal tussen ergens laag in de 10 en 15%, niet tussen 10 en 12.

In jouw geval zou ik eerst eens wat massa aanzetten, maak gebruik van je beginners gains en train wat spieren bij met minimale vettoename. Wellicht lukt afvallen en spiertoename nog wel een tijdje tegelijkertijd.

"Abs on a skinny guy are like big tits on a fat chick, doesn't count"

Kort antwoord op je vraag, nee, niet doen, niet met deze!
 
Laatst bewerkt:
De manier om spieren te behouden tijdens de cut is ze te gebruiken, trainen dus. Ophouden met dat sedentaire, mooi woord, maar zeg maar luie, gedoe en trainen!

Hoe kom je aan dat vetpercentage, a bitch called Tanita?


Je bent 69kg met een lengte van meer dan 1.80 en je wilt gaan cutten? Waarom?

Wat je dan overhoudt is een concentratiekamp-look.

Over het algemeen is het cutten en bulken verhaal tussen ergens laag in de 10 en 15%, niet tussen 10 en 12.

In jouw geval zou ik eerst eens wat massa aanzetten, maak gebruik van je beginners gains en train wat spieren bij met minimale vettoename. Wellicht lukt afvallen en spiertoename nog wel een tijdje tegelijkertijd.

"Abs on a skinny guy are like big tits on a fat chick, doesn't count"

Kort antwoord op je vraag, nee, niet doen, niet met deze!

Heb al een vetpercentage van 16 procent. Bulken = hogere vetpercentage?
Heb nog wat vrij wat spiermassa om te beginnen. Ging nog vorig jaar naar de gym.
Geen probleem om eerst vetpercentage te verlagen om zo een mooi basis te hebben en dan up te gaan bulken?
 
Als je 69 kg weegt bij 1m82 heb je niet vrij wat spiermassa om te beginnen.
Zou eerst rustig aan wat aankomen dan gaat je figuur er gewoon beter uit zien.
 
Met jouw stats moet je niet gaan cutten. Er blijft dan helemaal weinig over.
Probeer op of net boven onderhoud te eten en hard trainen.
 
Heb al een vetpercentage van 16 procent. Bulken = hogere vetpercentage?
Heb nog wat vrij wat spiermassa om te beginnen. Ging nog vorig jaar naar de gym.
Geen probleem om eerst vetpercentage te verlagen om zo een mooi basis te hebben en dan up te gaan bulken?
Met jouw gewicht en lengte heb je amper basis, dat kleine beetje dat je hebt moet je niet weggeven.

1. Trainen, vorig jaar telt niet, zeker niet als je minder wil gaan eten;
2. Op onderhoud van je huidige gewicht eten, recompen;
3. Op het moment dat dat niet meer lukt clean bulk inzetten;
4. Over 6 maanden eens kijken hoe je erbij staat.

Als je meer spiermassa bijkomt dan vet, dan gaat je vetpercentage omlaag, ook al heb je in absolute zin meer vet...

Voor mij geldt:
Cutten is afvallen met zoveel mogelijk spierbehoud, dat kan niet zonder trainen. Als je niet of nauwelijks traint is het geen cutten, maar afvallen;
Clean Bulken is aankomen in spiermassa met zo weinig mogelijk vet, ook dit gaat niet zonder trainen. Bulken is meer dan boven onderhoud eten.

Je lichaam is efficiënt, als je je spieren niet gebruikt, dan heb je ze blijkbaar niet nodig.
 
Heb al een vetpercentage van 16 procent. Bulken = hogere vetpercentage?
Heb nog wat vrij wat spiermassa om te beginnen. Ging nog vorig jaar naar de gym.
Geen probleem om eerst vetpercentage te verlagen om zo een mooi basis te hebben en dan up te gaan bulken?
Als je 1.82 bent 69 kg en dan nog 16% vet percentage hebt heb je echt niet nog “vrij wat spiermassa”. Het lijkt mij verstandiger om eerst een bulk te doen, gewoon rustig dat je niet teveel vet aan komt. Daarna kan je dan een cut doen kijken waar je uit komt. Sowieso zou ik ook gaan trainen want als je alleen cut en niet traint val je gewoon af maar dan ben je uiteindelijk doorzichtig met die stats die je nu hebt. Ik weet niet hoe accuraat die bf % is btw, ik zie nu een skinny fat iemand voor me. Idk of dat klopt?? heb je sws fotos dan is het wat beter om te judgen
 
20191117_114739.jpg


Ziehier mijn foto. Hvl vetpercentage schatten jullie ongeveer?
 
Wat is laag volgens u? 15 of eerder richting de 10?
 
Wat is laag volgens u? 15 of eerder richting de 10?
Dat vind ik echt moeilijk om te zeggen ik vermoed dat het daar wel ergens tussen gaat zitten,
 
Je hebt in ieder geval niet veel vet, maar ook niet veel spieren. Ik denk dat als je nu gaat trainen en verstandig gaat bulken je mooie resultaten neer kan zetten.
 
Dankuwel allemaal! Ik zat de hele tijd te cutten voor niets dus ahah.

Iemand van Reddit meldde dit als 16% vetpercentage, wat me het idee gaf om een beetje te cutten. Wat denken jullie erover?
 
Zou rustig aan gaan bulken als ik jou was..
1-2 kg per maand gemiddeld aankomen
 
14% zou ik zeggen

Als je meer massa op je upper body hebt, dan oogt je taille ook slanker.

Je hebt goede basis
 
Tot hoeveel moeten bulken? 17/18 %
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven